2. De nieuwe tijd

299 13 5
                                    


De drie tijdreizigers waren samen met de eerstejaars over het meer gevaren en ze liepen nu door de grote zaal. Er werden al een paar eerstejaars gesorteerd voordat James S aan de beurt was. "Jack Martin!" riep professor McGonegal. James S liep naar voren en ging op de kruk zitten. Meteen riep de hoed Griffoendor. "Meneer Martin gaat in het vierde jaar beginnen dus help hem met alle regels waar dat nodig is." zei McGonegal. James S was naast Alice gaan zitten. "Lani Martin!" Lily L liep naar voren en ook bij haar riep de hoed Griffoendor. Er kwamen nog een aantal mensen voorbij tot Louis aan de beurt was. Hij liep naar voren en ging op het krukje zitten. De oude hoed zakte minder ver over zijn hoofd dan de vorige keer dat hij hem op had. "Aha, de Weasley die ik per se in Griffoendor moet plaatsen. Je past toch echt beter in Ravenclaw, maar ja. GRIFFOENDOR" Louis glimlachte en ging naast Lily L zitten. Nadat alle eerstejaars gesorteerd waren, stond Dumbledore op en vroeg om stilte. "Welkom terug op Hogwarts, en voor de nieuwe studenten, welkom. Ten eerste wil ik een aantal nieuwe professoren voorstellen. Professor Durink voor waarzeggerij." De zaal applaudisseerde. "Voor verweer tegen zwarte kunsten, professor Scott." Nu applaudisseerde Lily L, James S en Louis extra hard. "En professor Wilson loopt stage bij professor McGonegal. Ze heeft net zo veel rechten als alle andere leraren dus behandel haar met het zelfde respect. Dan ten tweede, moest ik van Meneer Filch een aantal leerlingen herinneren dat het verboden bos niet voor niets zijn naam heeft en dat er 's avonds niet door de schoolgangen gelopen mag worden." Dit laatste zij hij met een blik naar de plek waar James S zat.

"Dus wat denken jullie?" vroeg Sirius. "Gaat deze verweer tegen zwarte kunsten professor het lang volhouden?" "Weet ik veel. Ik vind wel dat hij lef heeft met dat blauwe haar." zei James. "Je kan iemands kwaliteiten niet aan zijn uiterlijk zien, James." zei Remus. "Maar ik moet toegeven dat hij jullie misschien wel aan kan en hij is jong, dus waarschijnlijk geeft hij anders les dan de professor van vorig jaar." "Wat denken jullie van die nieuwe jongen, Jack?" vroeg Peter. "Hij lijkt op James." zei Sirius meteen. James keek Sirius meteen boos aan. "Ik zie er toch veel beter uit!" Op dat moment liep James S langs en grijnsde naar de vier jongens. "Hey, jullie zijn de jongens van Griffoendor jaar vier, toch?" vroeg hij. "Yep." "Kan ik met jullie meelopen naar de leerlingenkamer? Ik weet niet waar hij is." "Tuurlijk." zei Sirius. "Moeten we even voorstellen? Ik ben Sirius... Black." "James Potter." James stak zijn hand uit. James S schudde hem. "Ik word vaak met jou verward. Alice dacht dat ik familie was en een vrouw in Dragon Alley dacht het ook al. Ze was opzoek naar ene Sirius Black." "Dat kan kloppen." zei Sirius trots. "Dit zijn trouwens Remus Lupin en Peter Pettigrew." Remus knikte even en Peter zwaaide vrolijk. Ze liepen door naar de Griffoendor toren. Ze liepen naar binnen en kwamen in de leerlingenkamer. "De rechtertrap is voor de jongensslaapzaal." zei James.

De vijf liepen naar boven en ploften op hun eigen bed. "Dus, hoe is het hier? Wat kan je hier allemaal doen?" vroeg James S. "We krijgen lessen door heel de school en krijgen altijd heerlijk eten. Voor de rest halen wij vooral kattenkwaad uit." zei Sirius. James S ging rechtop zitten. "Echt? Dat deed ik thuis ook altijd!" "Wat voor dingen deed je dan?" "Vooral mijn broertje pesten maar ik heb het huis ook een paar keer half vernietigd. Wacht, ik kan wel een foto laten zien." James S sprong van zijn bed af en dook bijna in zijn tas. Hij hield zijn iPhone 7 er uit en zette hem aan. "Wat is dat?" vroeg Remus. "Waarom heb ik geen signaal? Zelfs geen 4G?" De jongens liepen naar James S toe en keken aandachtig naar zijn mobiel. "Nogmaals, wat is dat?" James S keek Remus raar aan. "Een telefoon. Heb je nog nooit een telefoon gezien ofzo?" "Niet zo één. Ik ken er alleen één die aan een muur hangt, die ziet er heel anders uit dan dit." "Jongens, waar hebben jullie het over? Wat de f**k is een telefoon?" vroeg Sirius. Nu kwam het bij James S binnen. Hij is in het verleden en deze telefoons bestaan nog helemaal niet. De telefoons voor tovenaars werkten tegenwoordig wel op Hogwarts, zo waren ze gebouwd. "Met een telefoon kan je mensen bellen. Dan kun je met dat persoon praten op een afstand." zei Remus. "Ja, maar dit is een ander model, uit China. Hij komt nog heel lang niet op de markt, omdat ze hem nog aan het testen zijn." zei James S. "Maar je wilde ons een foto laten zien." zei James. James S scrolde door zijn foto's en vond de foto van zijn huis. De muren en alle meubels zaten onder een roze kleverig slijm. "Wow, dat is echt een grote explosie geweest." zei James. James S knikte. "Sindsdien mag ik de keuken niet meer in." "Je kreeg thuis les, van wie?" vroeg Peter. "Van mijn vader, hij heeft veel gestudeerd. Maar de andere kant van mijn familie kwam in Engeland wonen en Louis ging gewoon naar Hogwarts, dus stuurde ze Li-Lani met hem mee. En ze wilden waarschijnlijk ook van mij af dus stuurde ze me ook hierheen." "Lani is je zusje en Louis is familie van je?" "Ja, hij is de zoon van de oudste broer van mijn moeder. Mijn moeder heeft zes broers. Fred meegerekend." "Wie is Fred?" vroeg James. "Eén van mijn moeder haar broers, maar hij is er niet meer." "Sorry." James S schudde zijn hoofd. "Het maakt niet uit. Ik heb hem nooit gekend." "Die assistent van McGonegal. Is zij de zus van Louis?" vroeg Remus. "Yep, we zijn een grote familie." "Je gaat me niet vertellen dat die Blauw harige professor ook familie is." zei Sirius. "Niet genetisch maar zijn ouders zijn overleden toen hij één was en mijn vader was zijn peetvader, dus hij is eigenlijk wel gewoon een broer voor me." "Wow dat is pijnlijk." "Als de vrouw van waarzeggerij ook familie is gooi ik je nu de kamer uit." zei Sirius en wees naar de deur. "Nou..." begon James S. "Nee, ik ken haar niet. Geen familie." Hij stopte zijn telefoon weg en ging in de kleermakerszit zitten. "Ik heb nu van alles over mezelf verteld, nu zijn jullie." "Ik begin wel en dan gaan we het rijtje af." zei James. "Ik ben James Potter. Zoon van mijn ouders, ze zijn allebei tovenaars dus ik ben met magie op gegroeid. Ik zit in Griffoendor waarschijnlijk omdat mijn hele familie er in zit. Ik heb geen broertjes of zusjes en met de rest van mijn familie ga ik niet veel om." "Okay, next up." "Ik ben Remus Lupin. Mijn vader is een tovenaar, maar mijn moeder niet. Ik ben opgevoed met magie, maar ook half dreuzel. Even een regel voor jou, kom niet aan mijn chocola." James S grijnsde. "Nee echt Jack, niet doen. Dan kan je het niet na vertellen." zei Sirius. "Nou, ik ben Sirius Black alleen heb ik een hekel aan mijn familie en dat andersom net zo erg. Mijn broertje trouwens niet, hij is wel okay. Ik vraag me echt af hoe lang het nog duurt voordat ik uit de familie word gegooid." "Je weet dat je altijd welkom bent bij mij." zei James. "Ik ben Peter Pettigrew ik ben met magie opgegroeid maar ik weet wel wat dingetjes van dreuzels." James S knikte. Hij had niet zo veel interesse voor Peter, aangezien hij de Potters zou verraden en er voor zou zorgen dat Sirius in azkaban komt en dat Voldemort terug keert. James S besefte dat hij Peter aan zat te staren en keek meteen weg. "Beginnen de lessen morgen meteen?" "Als het goed is krijgen we onze roosters bij het ontbijt." zei Remus die al naar zijn eigen bed was gelopen. "Willen we er vanavond nog even op uit?" vroeg Sirius met een grijns. James S en James grijnsde terug.

De volgende dag zaten de jongens aan het ontbijt en McGonegal deelde de roosters uit. "En zoals elk jaar hebben we verweer tegen zwarte kunsten en toverdranken met de Zwadderaars." zei Sirius geïrriteerd. "Welke extra vakken hebben jullie?" vroeg James S. "Verzorging fabeldieren en waarzeggerij, Remus heeft in plaats van waarzeggerij oude runen." zei James. "Ik heb ze alledrie geloof ik." zei James S. "Zozo studiebol." "Nee, Victoire helpt me met oude runen, waarzeggerij doe ik altijd maar wat, verzorging fabeldieren ik wel handig. Vooral als je mijn familie hebt." "Jij hebt echt een bijzondere familie hè?' zei Peter. "Je wilt het niet weten." "Jack, kun je even meekomen?" vroeg Lily L, die ineens achter hen stond. "Hoezo? De les begint zo en ik moet mijn spullen nog halen." "Alsjeblieft Jack, het is belangrijk en je weet misschien wel waarom." James S keek even naar de jongens. "Ga maar. Wij kunnen je spullen ook wel halen." zei Remus. James S knikte even en stond toen op om met Lily L mee te lopen. Ze stonden ergens in de gang toen Lily L hem ineens een knuffel gaf. "Hey, wat is er tijger?" James S boog een beetje naar haar hoogte en keek haar aan. "Ik mis iedereen. Mam, pap, Albus en de rest. Ik vind het leuk om hier te zijn, maar wat als we nooit meer terug komen?" "We komen wel terug. De Albus Dumbledore zorgt daar wel voor. En anders moet Vicy maar wat bedenken. En als je iedereen mist ga je naar Teddy en vraag je of hij zijn ding doet. We moeten gewoon lol maken. Ik ben gister met opa, Sirius, Remus en ...eugh... Peter door de school gaan lopen." "Jij hebt geluk. Je zit in het zelfde jaar." "Dat maakt het niet makkelijker. Ik kijk om als ze James of Sirius roepen." "Okay, pas je wel op?" vroeg Lily L. "Tuurlijk."

Victoire was wel eens zenuwachtig, maar nog nooit zo zenuwachtig als nu. Ze was professor McGonegal aan het helpen met het klaarmaken van de les. De eerste klas die kwam, was de klas van James S. Hopelijk zou hij een beetje rustig aan doen, en dat gold ook voor zijn opa en zijn vrienden. De eerste les zou McGonegal al beginnen met het veranderen van konijnen in pantoffels. Victoire hoefde alleen maar achter in de klas te zitten, aantekeningen te maken en de leerlingen helpen tijdens het oefenen. Het was niet veel, maar toch liepen de zenuwen hoog op. "Gaat het goed juffrouw Wilson?" vroeg McGonegal. Victoire realiseerde zich dat ze uit het raam aan het staren was. "Ja hoor, professor. Ik ben alleen een beetje nerveus." McGonegal glimlachte. "Dat hoeft niet liefje. De klas die we nu als eerste krijgen zal geen makkelijke zijn, maar als je dit aankan kun je de rest zeker aan." Ze liep naar de deur van het lokaal en deed open. Meteen kwamen er een aantal studenten binnen. James S was als één van de laatste en zat naast de andere James. Victoire liep naar haar plekje achter in de klas en wilde gaan zitten, maar McGonegal wenkte dat ze naar voren moest komen. Ze stond naast McGonegal en keek door de klas. "Stelt u zich maar even voor."

Wolf Night [Marauders/next gen fanfic]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu