5. Alpha, Beta, Omega and more

220 12 4
                                    


"Je bent de laatste tijd een beetje gestrest Louis." zei Lily. Louis liep samen met Lily door de bibliotheek. Het was hartstikke vroeg in de ochtend en ze hadden niet zo veel slaap gehad. Hij was opzoek naar een bepaald boek, maar hij kon het niet vinden. Natuurlijk was het een beetje ongewoon om in het verleden te zitten, maar daar trok Louis zich niet zo veel van aan. Toen ze twee dagen geleden in het verboden bos waren, was Lily bijna achter een weerwolf aan gerend. De dag erna had Louis duidelijk gezien dat er een grote weerwolf in de buurt was. Hij gokte er op dat dat Fenrir Greyback was, alleen wilde hij dat zeker weten. Ook was het een beetje vreemd dat er nog een andere weerwolf op het Hogwarts terrein rondliep. Dat kon niet veel goeds betekenen en Louis had een vermoeden. "Ik zoek gewoon dat ene boek. Je hoeft ook niet bij me te blijven." zei Louis. "Ga wat vriendinnen maken uit ons jaar, dat is wel zo handig." "Vind je dat echt niet erg?" vroeg Lily. Louis keek haar aan. "Nee, je moet niet heel de tijd bij mij blijven. Je hebt je eigen leven." Lily knikte zachtjes. "Ik heb een eigen leven, in 2018." "Je hebt nu wel een voordeel. Bij geschiedenis hoef je niet meer op te letten." Lily rolde haar ogen, maar glimlachte. "Ik zie je later." Ze draaide om en liep de bibliotheek uit. Louis liep verder naar binnen en zocht tussen het onderwerp nachtdieren. Hij vond de afdeling weerwolven, maar het boek dat hij zocht stond er niet bij. Waarschijnlijk bestond het boek nog niet, dus pakte hij een ander boek. Na een aantal boeken doorzocht te hebben vond hij het juiste onderwerp.

Alpha, Beta, Omega and more.

In de wolven roedel zijn er verschillende rangen. De weerwolven hebben dat een beetje overgenomen. De Alpha is de leider van de roedel, daarover later meer. De Beta's zijn de weerwolven die de rest van de roedel vormen. Meestal is de Beta gebeten door de Alpha en wordt hij daarom opgenomen. Ook Beta's van andere Alpha's kunnen in de roedel opgenomen worden. Die wolven zijn daarvoor Omega geweest. De Omega is een verstoten Beta. Ze zijn uit hun vorige roedel gegooid of zelf opgestapt. Omega's worden vaak Alpha's omdat ze een andere Alpha vermoorden.

Je wordt een Alpha als je zelf een Beta of Omega was en daarna een Alpha vermoord. Alpha's zijn sterker dan de andere wolven in de roedel en daarom is een Alpha meer gedreven in het welzijn van zijn roedel. Er is ook een mythe over de true Alpha. De true Alpha heeft het zijn van een Alpha gewonnen, in plaats van afgepakt. Als een non-Alpha nog nooit iemand gedood of gebeten heeft, en pure kracht laat zien, wordt hij beloont. De true Alpha heeft natuurlijk geen Beta's en daarom worden de beste vrienden en familieleden van de true Alpha meestal de Beta's. Nee, ze worden geen weerwolf, maar zullen net als bij een gewone roedel, het gehuil van hun Alpha altijd horen. Hoe groot de afstand ook is. Er is ook en fenomeen dat minder vaak voor komt en toch bewezen is. Er zijn roedels die bestaan uit Alpha's zonder Beta's. De leider van die groep wordt de Demon Wolf genoemd. Het is de grootste Alpha die er bestaat en aangezien zijn Beta's ook Alpha's zijn, kun je beter niet op het slechte pad bij hem komen. Veel gewone Alpha's willen ook een Demon Wolf worden. Er word gezegd dat een Alpha met een roedel van duizend Beta's, een Demon Wolf wordt en zijn Beta's transformeren naar Alpha's.

Dat was het eerste stuk tekst waar Louis naar opzoek was. Hij moest nu opzoek naar wat recente informatie over Fenrir Greyback. Als Louis' theorie klopte, hadden ze een groot probleem.

James S was met de andere jongens naar de ziekenzaal gegaan, aangezien Remus 'zich echt niet lekker voelde'. De jongens hadden al een tijdje staan praten, tot Teddy de zaal binnen kwam lopen. Hij had een bloedende plek op zijn voorhoofd. Die idioot was gisteravond met volle vaart tegen een boom aan gerend en James S was er zelf ook tegenaan gerend en had Teddy daarmee half vertrappelt. "Wat heeft u gedaan?!" vroeg James verbaast. "Ik ben tegen een boom aan gerend en daarna heeft iemand me omver gelopen." Het laatste deel zei met een licht geïrriteerde blik naar James S. "Ik volgde jou en jij knalde ineens tegen die boom aan! Ik had geen tijd meer om te remmen!" "Wacht even, wat?" vroeg Remus. "Jack en zijn familie zijn animagus om bij Teddy te kunnen blijven tijdens de volle maan!" riep Sirius enthousiast. Teddy knikte. "Ik hoorde van Jack dat jullie het ook willen? Waarschijnlijk om de zelfde reden zeker." zei Teddy. De groep jongens keek een beetje geschokt. "Dat was nou niet bepaalt subtiel Hufflepunk." zei James S. "Wat bedoelen jullie?" vroeg James. Je kon een kleine trilling in zijn stem horen. James S trok een wenkbrauw op naar Teddy. "Ik ga helemaal niets zeggen. Leg jij het maar uit." "Dit is niet iets wat uitgelegd moet worden. Maar we zijn er wel achter dat je een weerwolf bent Remus." zei Teddy. De jongen in het ziekenbed kromp even in elkaar. "Sorry, het is niet echt moeilijk te zien. Ik woon al mijn hele leven met een halve in huis." zei James S met een knik naar Teddy. "Ik wil jullie best helpen met het worden van animagus. Het is zo veel makkelijker met hen om je heen, tijdens de volle maan. Tot die tijd kan Jack ook bij je blijven." James S knikte trots. "Ik ben goed gezelschap hoor! We maken van dat krijsende krot gewoon een halve partyzaal!" "Hoe weet je dat ik in het krijsende krot zit?" vroeg Remus. "We eh... brachten je gisteravond een bezoekje... Teddy rende naar je toe ennnnnnnnn Louis kon tussen de planken door kijken." "Wat waren jullie ookalweer?" vroeg Peter. "Ik een IJslands paard, Louis een ijsvogel, Lil-Lani een tijger en Victoire een vos." "Anyway, waar is madame Plijster? Ik heb zo les." zei Teddy. Hij liep naar haar kantoortje en kwam samen met haar terug. Teddy moest even op het bed gaan zitten, terwijl madame Plijster de wond verzorgde. "Wat heb je gedaan? Dit is niet zomaar van tegen een boom op lopen." vroeg ze. "Wist u dat er ook paarden in het bos rondlopen?" vroeg Teddy. "Wel centours." "Ja, zoiets was het wel."

"Dus, hoe kunnen we een IJslands paard in een goede prank gebruiken?" vroeg Sirius later op de dag. De Griffoendors waren vrij tot ze astronomie hadden. Remus was wel uit de ziekenzaal, maar zag nog steeds erg bleek. "Kun je mensen op je rug nemen?" vroeg James. Jack knikte. "Zou je dan met ons op je rug de grote zaal in kunnen rennen, terwijl iedereen aan het eten is?" riep James. "Nee, niet jullie alle vier. Twee max." zei Jack. James en Sirius keken elkaar aan. "Ik vind het goed. Ik hoef nog even geen nablijven." zei Peter. Remus stemde daarmee in. "Dus vanavond wachten we tot iedereen aan het eten is en dan..."

Het was avond en Teddy en Victoire zaten naast elkaar aan de lerarentafel. Teddy had net verteld over de gebeurtenissen in de ziekenzaal. "Dat had je veel subtieler moeten doen. Die jongen moet wel in shock zijn." zei Victoire. Teddy knikte begrijpelijk. "Weet ik. Het leek me wel de makkelijkste manier. En als we er niet te moeilijk over doen, wordt het al een minder big deal voor hem zelf, of niet?" Dat moment klonk het geluid van hoefgetrappel op steen. Victoire keek naar de opening van de grote zaal en er rende opeens een paard naar binnen. Een niet al te groot bruin paard met twee jongens op zijn rug. Victoire wist meteen dat het James Sirius was, met James en Sirius op zijn rug. Het paard hinnikte en de jongens op zijn rug lachte. Een aantal studenten gilde een beetje. Professor McGonegal was opgestaan en Victoire deed het zelfde. "Professor, mag ik dit alstublieft afhandelen?" vroeg ze. McGonegal geek even naar haar en knikte toen. Victoire liep rustig naar het paard en de jongens toe. Ze liep ontspannen en ze voelde hoe de hele zaal naar haar staarde. Ze stond vlak voor James S en hief haar kin een beetje op. "Potter en Black, mag ik vragen waar deze actie op slaat. De twee jongens keken elkaar even aan. "We wilde wat entertainment in de grote zaal brengen professor!" zei Sirius opgewekt. "En jullie dachten dat het een goed idee was om met een paard de zaal binnen te komen?" De twee jongens knikten. "Dit is niet het soort entertainment dat de mensen willen. Een voorstelling moet een doel hebben, een uitleg bijvoorbeeld." "Kunt u daar dan een voorbeeld van geven?" vroeg James dreigend. Victoire kreeg een glimlach op haar gezicht en haar ogen begonnen te glinsteren. Ze maakte een kleine handbeweging achter haar rug. Meteen stond Teddy op en liep rustig naar Victoire toe. Ze stonden tegenover elkaar, erg dichtbij. Teddy was een stuk langer maar hij verkleinde zichzelf een beetje. Langzaam kwamen ze steeds dichter bij elkaar tot ze in een prachtige, perfecte zoen verwikkeld waren. Overal in de grote zaal werd er gejoeld en maakten mensen geluiden alsof ze een schattige puppy zagen. De twee stopten maar keken elkaar nog steeds aan. Ze hadden allebei een grote glimlach op hun gezicht. Victoire draaide zich terug naar de jongens, zonder Teddy's hand los te laten. "Dat was jullie voorbeeld. Nu suggereer ik dat jullie en jullie paard de grote zaal verlaten." Zonder dat de jongens iets konden zeggen, draaide James S zich om en liep hij naar buiten. Victoire keerde zich nog even terug naar Teddy. "Ik zie een goede moeder voor me staan." fluisterde Teddy. "En een te lieve vader." fluisterde ze terug en ze drukte haar lippen nog even snel op de zijne.

-----------------

IK SHIP TEDTOIRE!!!

P.s. Dit is hoe ik de weerwolf roedel zie, en zo zal het in dit boek zijn, ookal klopt het misschien niet.

Wolf Night [Marauders/next gen fanfic]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu