8. Professor McGonegal

198 9 4
                                    


Ze waren al twee maanden verder zonder dat er iets speciaals gebeurde. James S vond het eigenlijk wel grappig om bij Remus te zijn tijdens de volle maan. De weerwolf had natuurlijk een andere wil. De eerste keer was hij erg verbaast en vond hij James S een beetje vreemd. De tweede keer negeerde hij James S vooral. De wedstrijd Zwadderich tegen Hufflepuff was geweest (Hufflepuff had op het nippertje gewonnen) en volgende die op de planning stond was Griffoendor tegen Ravenclaw. Het team van Griffoendor was echt goed dit jaar dus hadden ze niet veel te vrezen. Wat James S wel vervelend vond, was het huiswerk. Hij had geen zin om het te maken, aangezien hij het grootste deel al gehad had. Hij scoorde goede cijfers, maar professor McGonegal vond het niet leuk als hij zijn huiswerk niet maakte. Hij had daarvoor al een paar keer moeten nablijven. Hij maakte zich ook zorgen om Teddy. Een heel dozijn aurors was naar Greyback opzoek, maar ze konden hem niet vinden. Zelfs geen leden van zijn roedel. Als Greyback zich zo goed verborgen kon houden, moet hij een goed doordacht plan hebben. James S vond zichzelf de laatste tijd ook vaak alleen in de slaapkamer. Hij keek vaak even snel door het fotoalbum dat zijn moeder in zijn tas had gestopt. Dat deed hij alleen als hij zeker was dat de andere jongens niet binnen zouden komen. Ook nu was hij door dat boek aan het bladeren. Hij miste zijn ouders het meest, ook al had hij dat niet van zichzelf verwacht. In het boek zaten best wel wat foto's van vakanties met de hele familie, maar ook foto's van andere grappige momenten. Hij vond een foto van zichzelf toen hij een stuk kleiner was. Hij had op een hek gezeten en was er vanaf gesprongen, maar zijn broek was vast blijven hangen. Er zaten ook een aantal foto's in van Harry's oude fotoboek (die hij van Hagrid had gekregen). De foto van James en Lily met baby Harry en de originele Orde van de Feniks. De foto van Dumbledore's Army zat er ook in. De foto die Fred jr. altijd leuk vond was die van het moeras dat zijn vader en zijn broer hadden achtergelaten op Hogwarts nadat ze Umbridge bekogeld hadden met vuurwerk. James S realiseerde zich ineens dat hij niet wist of hij de tijd nu kon veranderen. Zeg maar, hoorde het zo te zijn dat hij en de anderen hier heen kwamen? Of zouden ze dingen kunnen veranderen? Misschien kon hij alles veranderen! Als hij de vier jongens vertelde over wat er ging gebeuren, konden ze alles voorkomen! En als ze hem niet geloofden, had hij de foto's als bewijs. Aan de andere kant was het misschien niet zo slim. Alles zou erger kunnen veranderen. James S zuchtte even en legde toen het boek weg. Hij stond op en liep naar de leerlingenkamer, waar de rest van de leerlingen pauze aan het houden waren. Hij plofte naast James neer op de bank. "Gaat het goed met je?" vroeg hij. "Ja, hoezo?" "Je ziet er niet zo vrolijk uit." James S hield zijn schouders op. "Ik heb net even snel mijn huiswerk voor McGonegal gemaakt. Ik ben doodop." "Sins wanneer maak jij huiswerk?" vroeg Peter. "Victoire had me er op gewezen. Ze was niet zo blij." "Laten we maar naar de les gaan."

De Griffoendors en Ravenclaws stonden lang te wachten op McGonegal. Na een tijdje kwam Victoire aangelopen. "Waar is professor McGonegal?" vroeg ze. "Niet hier." zei Sirius. "Waar kwam jij zo laat vandaan?" vroeg James S. "Ik had een klein gesprek met Dumbledore, maar McGonegal had hier moeten zijn." Victoire opende de deur van het lokaal en liet iedereen naar binnen. Iedereen zocht zijn plek op en Victoire ging voor de klas staan. "Ik weet niet waar de professor is, maar laat ik de les dan maar even overnemen. Iedereen levert zijn huiswerk nu bij mij in en daarna maken jullie alvast het opstel over de gedaantewisseling, of beter gezegd het onzichtbaar worden, van een demiguise." Dat werd gedaan, waarna Victoire de klas achterliet om professor McGonegal te zoeken. Victoire kwam vlak voor het einde van de les terug, zonder McGonegal. "Ik heb het nagevraagd aan professor Dumbledore en het blijkt dat McGonegal een speciale missie heeft. Hij was vergeten mij in te lichten dat ik de lessen voor haar overneem tot ze terug is." "Wat voor missie?" "Heeft het iets te maken met Fenrir Greyback!?" werd er geroepen. "Het spijt me, maar dat zou ik niet weten. Wat ik wel weet is dat ik gewoon net zo hard door ga met de lessen als zij, dus hoeven jullie niet te denken dat het huiswerk minder wordt." James S bleef aan het eind van de les nog even achter. "Wat is ze doen?" vroeg hij. Victoire schudde haar hoofd. "Ik weet het niet James. Het is iets tussen Minnie en Albus."

Wolf Night [Marauders/next gen fanfic]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu