12. Eigen huis, eigen geluid

144 15 3
                                    


De ruzie was weer bijgelegd en de jongens waren opweg naar de volgende les. "Hey Jamie." begon Sirius. "Ik heb een leuk ideetje." "Laat maar horen!" zei James enthousiast. "We kunnen misschien iets leuks doen bij Snivellus." "James, Lily begint je net een beetje minder te haten. Als je nu iets bij Snape doet, fuck je het weer up." zei Remus. Jack knikte. "Okay dan. Dus je wilt iets doen op de hele school?" Sirius grijnsde. "Weetje, misschien heb ik wel wat. Maar het is niet zonder risico." Alle jongens grijnsde. "Maar wij zijn een beetje risico wel gewend."

De volgende ochtend zaten de jongens aan het ontbijt. "Is het de bedoeling dat wij het ook nemen?" vroeg Peter. "Ja joh, waarom ook niet." antwoordde Jack. De vijf tilden hun glazen op, proostten, en namen een slok. De eerste tien minuten gebeurde er niets. Daarna begon het als eerste bij Marlene. Ze wilde praten, maar er kwam niets anders dan gebul uit haar mond. Zij en haar vriendinnen schrokken zich dood. "Wat deed jij nou?" vroeg Dorcas. Marlene hield haar schouders op en wilde weer wat zeggen, maar weer kwam er enkel een grom uit haar mond. De jongens grinnikte een beetje. "Hebben jullie dit ge" Lily's zin werd afgekapt door een brul uit haar eigen mond. Van schrik sloeg Lily haar handen over haar mond. Vanaf de Ravenclaw tafel was nu een schelle gil te horen. "Wat was dat?" vroeg Dorcas. "Dat was een adelaar." zei Jack. "Straks hoor je nog meer leeuwen, adelaars, slangen, dassen en waarschijnlijk ook hyena's." "Hyena's?" "Voor de leraren konden we zelf een dier kiezen en we vonden hyena's wel grappig." zei Sirius. Langzaamaan veranderden de stemmen van iedereen in de grote zaal in dierengeluiden. Bij de vijf jongens gebeurde het bijna allemaal tegelijk. "Dit is één van de beste dingen die we ooit hebben gedaan." gromde James. "Mee eens." antwoordde Sirius. "De dieren ondeling kunnen elkaar verstaan" legde Jack aan een verbaast kijkende Alice uit. Van de Huffelpuf tafel kwam een heel vreemd geluid. "Ik wist niet dat dassen zo klonken." brulde Marlene. "Wij eerst ook niet. Wat zullen we vandaag gaan doen? Aangezien de lessen waarschijnlijk toch niet door gaan?" Dumbledore tikte op zijn glas om de aandacht te krijgen. Het dierengeluid stierf weg en iedereen keek zijn kant op. Hij schreef met zijn staf iets in de lucht. 'Wij hebben besloten dat vandaag alleen de lessen verweer tegen zwarte kunsten door gaan voor de derde klassers en hoger.' Sirius vloekte zachtjes. "We hebben dat precies midden op de dag. Wat willen we de komende drie uur doen dan?" "We kunnen in de black lake zwemmen." suggereerde James. "James, het is bijna kerst. Dat is echt te koud." zei Remus. "Maar ik wil zwemmen!" "Dat kan toch?" zei Jack. "De prefecten hebben een hele grote badkamer. Of niet Remus?"

Geloof het of niet. De vijf jongens zijn allemaal naar de prefecten badkamer gegaan. Hun handdoeken lagen gewoon op de grond en James speelde in het water als een klein kind. Hij was een soort watergevecht aan het houden met Jack. Peter en Remus zaten gewoon rustig toe te kijken, terwijl Sirius een geurtje voor in het water aan het uitkiezen was. "Eucalyptus of vanille?" gromde hij" "Doe maar eucalyptus. Ik word een beetje verkouden." gromde Jack. Sirius goot een beetje sop in een bakje en de tweede rij water begon meteen meer water te geven. Langzaam vulde de badkamer zich met de heerlijke eucalyptus geur. Sirius dook erbij in het water. "Bloody hell Sirius, hoe veel heb je er in gedaan?" vroeg James. Sirius haalde zijn schouders op. "We gaan hier in ieder geval fris weg." "Wat denken jullie dat die twee mensen precies willen dat professor Scott en ik doen?" vroeg Remus. "Ik hoop dat jullie met Greyback gaat vechten en dat hij dan keihard ten onder gaat!" gromde James terwijl hij Jack aan het nep slaan was. Hij gaf hem de 'fatale klap' en Jack liet zich met een plons vallen alsof hij dood ging. "Maar waarschijnlijk is dat niet wat jullie gaan doen." gromde Peter. "Het zou logischer zijn als jullie gewoon die mensen wat informatie over weerwolven moeten geven." "Maar waarom moeten we dan mee daarheen? Dat hadden we ze ook gewoon hier op school kunnen vertellen." "Wat er ook gebeurt, als jullie hulp nodig hebben sta ik er helemaal voor open." gromde James. "Ik wil de plek waar ze het over hebben graag met eigen ogen zien. En als we onderweg dan het leger van die emo gast nog deels kunnen uitroeien, ben ik tevreden."

De groep zat klaar in het klaslokaal. James S was erg nieuwsgierig wat Teddy in de planning had staan. De meiden van Gryffindor hadden al opmerkingen gemaakt over de sterke eucalyptus geur die van de vijf jongens af kwam. Ze hadden natuurlijk allemaal de schuld bij Sirius gelegd, die dat helemaal niet erg vond. Teddy had op het bord geschreven wat ze gingen doen, aangezien hij als een hyena klonk. "Non-verbale spreuken." zuchtte James S. "Dat hadden we kunnen zien aankomen." Er was uiteindelijk eigenlijk niemand die het gelukt was. De meeste leerlingen werden door hun eigen spreuk geraakt, waaronder Sirius. Hij vloog halverwege de les omhoog omdat hij wingardium leviosa gebruikte. Aan het einde van de dag kon iedereen ook weer gewoon praten en hadden de vijf jongens moeten nablijven.

De laatste twee weken voor de kerstvakantie versteken. Alleen Marlene en Dorcas gingen naar huis. Tijdens het ontbijt zaten alle leerlingen en leraren aan de zelfde tafel. "Dus u vind dat het kan?" "Jazeker Scott. Het is geen probleem. Pas wel op dat je niet met te veel dingen akkoord gaat. Ze zijn erg fanatiek en impulsief." antwoord McGonegal. Teddy knikte. "Ik wil ook dat wel bij Lupin in de buurt blijft. Maar geniet vooral van het uitzicht." McGonegal glimlachte zwakjes. Niet veel later stonden Teddy, Remus, Victoire en de andere Gryffindors buiten te wachten. In de verte kwamen Jayden en Mark Moore al aangelopen. Ze zagen er het zelfde uit als de vorige keer, alleen deze keer wat minder serieus. Ze stonden stil voor het groepje. "Ready?" vroeg Jayden. "Wacht, ik heb een vraag." zei Sirius. "Mogen wij ook een keer mee?" "We zien wel." zei Jayden. "Kom op, we moeten nog een eindje lopen." zei Mark. Victorie kuste Teddy nog even. "Geen domme dingen doen." zei ze. "Waarom zou ik?" Samen met Remus liep hij achter Mark aan en Jayden liep achter hen. Het idee dat hij hier nu met zijn veertien jaar oude vader liep, kwelde Teddy een beetje. "Is het niet gek voor jullie?" vroeg Jayden. Remus en en Teddy keken tegelijk om. "Jullie kennen elkaar persoonlijk niet en nu lopen jullie hier met ons mee naar een plek die jullie allebei ook niet kennen." Teddy zuchtte even van opluchting. Hij was bang dat ze ging zeggen dat zijn achternaam ook Lupin was. "Nou, ja. Eigenlijk wel." antwoordde Teddy. Remus knikte. "Wow, jullie zijn echt heel zenuwachtig. Of niet?" Weer knikte Remus en Teddy. "Ligt het aan mijn broer? Hij is niet zo'n prater. Ik wel, maar dat hebben jullie vast wel door. We zijn er bijna. Dit word leuk!" Jayden rende een eindje voor de groep uit. "Sorry, ze wordt altijd heel vrolijk van nieuwe mensen." fluisterde Mark. Jayden stond verderop te zwaaien bij een groot rotsblok. Ze liepen er omheen. Er zat een grote scheur in de grond en in de diepte er van hoorde je een rivier stromen. Jayden pakte een witte parel uit haar zak. "Nu goed kijken!" Ze gooide de parel in het gat en er verscheen lichte damp. Vanuit de damp kon je geluiden van vogels en andere dieren horen. "Je hoeft er alleen maar in te springen. Ik ga wel eerst." Ze ging met haar rug naar de spleet gaan en liet zichzelf naar achter vallen. De lichte damp werd wat feller en Jayden was verdwenen. "Jongste eerst." zei Mark. Remus nam even diep adem voordat hij in de damp sprong. Teddy sprong er bijna gelijk achteraan. Door de witte damp verschenen ineens andere beelden. Een groot groen grasveld en bomen verderop. Ineens was er grond onder zijn voeten en kon Teddy helder om zich heen kijken. Remus stond naast hem met net zo'n verbaasde blik te kijken. "Welkom in Cadeo!" riep Jayden.

-------------------

Okay, beetje saai hoofdstuk. Maar ik heb een beetje een block in het verhaal. Laten we zeggen dat we het verhaal kunnen opdelen in twee delen. Het eerste deel is allemaal schattig en 'we zijn zo gelukkig'. En het tweede deel heb ik afgelopen Engels les met een vriendin besproken. Bloody hell, ik ga jullie emoties allemaal helemaal naar Azkaban sturen. Het was wel grappig want die vriendin ik geen HP fan dus moest ik de tijdlijn een beetje uitleggen dus heb ik dat im mijn schrift getekend. We kwamen met allemaal theorieën en we hebben bijna het hele plot uitgewerkt. Zo ziet het er uit:

Ik wens jullie veel succes met het uitvogelen van deze tekening en het creëren van theorieën voor dit boek

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik wens jullie veel succes met het uitvogelen van deze tekening en het creëren van theorieën voor dit boek. Wat denk je dat er gaat gebeuren? Als iemand het raad (behalve jij Elvira) zal ik je alle details geven. 

Wolf Night [Marauders/next gen fanfic]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu