Victoire stond voor de klas en James S had haar zelden zo zenuwachtig gezien. "Eh... Ik ben Victoire Wilson. Ik ben negentien jaar oud en ik studeer nu voor professor transfiguratie." Ze kneep het boek, dat ze in haar handen had, bijna fijn. "Ik kan jullie tijdens de les, maar ook buiten de les helpen met de spreuken." "Zijn er nog dingen die de leerlingen van u moeten weten voor buiten de lessen?" vroeg McGonegal. "Ik tolereer geen discriminatie, op welk gebied dan ook. Als iemand hier problemen mee heeft kunnen je altijd naar je toe komen." "Dank u wel Professor Wilson. U kunt weer plaats nemen achter in de klas." Toen Victoire langs James S liep knipoogde hij even. "Deze les gaan jullie egels in speldenkussens veranderen, maar ook terug." zei McGonegal. Ze zwaaide met haar staf en er verscheen bij iedereen een egel op tafel. James leunde over zijn tafel heen een tikte Sirius aan. "Nu zit je in een dilemma hè, Siri. Ga je voor McGonegal of Wilson?" "Ik ga kijken hoe Wilson bij me in de smaak valt, ze is natuurlijk een iets betere leeftijd voor me dan Minnie, maar goed. We zien wel of het iets word, anders heb ik Minnie nog." antwoordde Sirius. "Als je het waagt mijn nicht pijn te doen, zwaait er wat." zei James S. "Okay okay, chill out." zei Sirius verdedigend. "Maar als het wel iets word vind ik het niet erg hoor." lachte James S. "Hey, waar is mijn egel heen?" vroeg James. James S zag tot zijn verbazing dat zijn egel er ook vandoor was. Hij keek onder zijn tafel maar zag zijn egel nergens. "Dat jullie je veer kwijtraken, okay. Maar een egel is toch wel anders." zei Remus. "Gaat het goed heren?" vroeg McGonegal die plots naast hen stond. "Tuurlijk. Het gaat prima professor." zei James terwijl hij zijn duim op stak. "Het is de bedoeling dat je je egel veranderd, niet verdwijnt." zei McGonegal. "O, dan had ik het verkeerd verstaan." zei James S. McGonegal's lippen waren niet meer dan een streepje. "Laat uw egel dan maar weer verschijnen meneer Martin." James S slikte. "Hier zijn jullie egels terug jongens." zei Victoire. Ze zette twee egels op tafel. "Ik heb de egels even ontvlooid. U weet dat egels veel vlooien hebben en de egels van deze twee jongens hadden er te veel." McGonegal keek haar ongelovig aan, draaide om en liep weg. "Dankje Victoire." zei James S. "Alleen omdat ik niet wil dat je bij de eerste les al in de problemen komt. Let voortaan beter op je dieren. Jij ook Potter." "Hoe weet jij mijn naam?" vroeg James. "Ik ken jullie vier. Herrieschoppers van de school, nietwaar?" De vier jongens keken elkaar aan. "Hoe kom je daar nou bij? Wij zijn hartstikke lief." zei Sirius schijnheilig. "Wil je dat ik je Black noem of bij je voornaam?" vroeg Victoire. "Hoezo?" vroeg James S. "Je hebt problemen met je familie en daarom noemt zelfs McGonegal je bij je voornaam. Moet ik dat ook doen?" Sirius twijfelde even, maar knikte toen. Victoire glimlachte en liep weg. Sirius draaide meteen naar James S. "Ze is f**king knap!" James S grijnsde. "Ze is voor een klein deel glamogana." De les ging verder. Het lukte hen allemaal om de egel in een speldenkussen te veranderen maar terug lukte geen van hen. Lily Evans daarentegen wel. Een paar Ravenclaws ook maar het was niet veel.
Het laatste lesuur van de dag kwam er aan. Teddy had een aantal lessen gegeven en de kinderen leken het best okay te vinden. Toch was Teddy het zenuwachtigst voor dit lesuur. Hij moest aan James S zijn klas lesgeven. Nou is James S een deugniet, Teddy weet wel hoe hij hem moet aanpakken. Het gaat natuurlijk om zijn vader. Hij kan eindelijk zijn vader leren kennen. Hij is natuurlijk nog niet alles kwijt en zo, dus zou hij wel een beetje anders zijn dan hoe Harry hem kende, maar toch. Het lesuur begon en het lokaal stroomde langzaam vol. James S had voor de lessen al voorgesteld aan Teddy, om naast Remus te gaan zitten, zodat het niet te erg zou opvallen als Teddy vaker zijn kant op keek. Gelukkig kreeg James S dat voor elkaar. James en Sirius zaten voor hen en daarvoor zat Peter met een Slytherin naast hem. Teddy keek door het lokaal om te zien of hij ook Lily Evans kon vinden. Ja hoor, ze zat zowat aan de andere kant van het lokaal naast... Severus Snape. De klas was hard door elkaar aan het praten en Teddy wist dat hij ze niet zomaar stil kreeg. Hij haalde zijn staf uit zijn zak en stak hem in de lucht. De volgende seconde schoot er een doffe knal uit de punt en werd het lokaal gevuld met een beetje licht blauwe rook. De klas was in één keer stil en staarde aandachtig naar hem. "Goedemiddag allemaal. Sorry voor de onderbreking van jullie gesprekken, maar ik was van plan mezelf even voor te stellen." zei Teddy. De klas was nog steeds stil. "Ik ben professor Scott. Ik heb ook een voornaam maar daar komen jullie nog wel een keer achter. Ik ben voor dit jaar jullie leraar verweer tegen zwarte kunsten. Ik vind dat een goede leraar dingen uit je haalt in plaats van dat hij je vol stopt met informatie. Ik hou dus van doen. We beginnen dit jaar met een spreuk, maar eerst, wilt iemand nog iets van mij weten?" Er vlogen een paar handen de lucht in. "Waarom is uw haar blauw?" Teddy grinnikte. "Ik ben een Metamorphmagus. Ik vind het leuk om een beetje gekke kleuren haar te hebben." "Hoe oud bent u?" "Twintig jaar nu." "Hebt u een vriendin?" "Ja, ik heb nu al vier jaar een relatie." "Op welke leeftijd bent u ontmaagd!?" riep Sirius ineens door de klas. "Op mijn zestiende." Sirius keek verbaast hij leek niet te verwachten dat Teddy daar echt antwoord op zou geven. "Hoe denkt u over bloedstatussen?" Teddy's gezicht werd een beetje serieuzer. "Het maakt mij geen ene donder uit wat voor bloedstatus iemand heeft. Het maakt me niet uit wat je bent, maar wie je bent." "Dus als iemand een Weerwolf of halfreus is vind u dat niet erg?" Teddy schudde zijn hoofd. "Een familielid van me is een weerwolf en ik zelf ook voor een klein deel." -voor de helft- dacht Teddy bij zichzelf. "En seksualiteit?" "Maakt me niets uit. Ik kan zelf ook van mannen en vrouwen houden." Tot zijn verbazing zag Teddy dat James S ook zijn hand opstak, dus gaf hij hem de beurt. "Waar heb je mijn prankspullen van vorig jaar gelaten?" Teddy grijnsde. "Die heb ik meegenomen. Ik kan ze zelf goed gebruiken en ik had geen tijd om het te gaan kopen. Jij krijgt daar nog genoeg kans voor." "Maar ik had ze nodig en toen waren ze weg!" "Ik heb je gered van een hoop gezeik Jack. Je moeder wilde namelijk je kamer doorzoeken en anders had ze het gevonden." Teddy wist in zijn hoofd nog net optijd te bedenken dat James S Jack heette, dus maakte hij geen fout. James s keek hem met half dichtgeknepen ogen aan. "Verder nog vragen?" De klas bleef stil. "Okay, we gaan vandaag de bevries spreuk oefenen. Misschien is het niet zo spannend, maar jullie moeten het blijkbaar leren. Je kan water in ijs veranderen maar ook lucht. Dat kan handig zijn in duellen. Je bevriest delen lucht en stuurt die dan op je tegenstander af. De handbeweging is simpel, gewoon aanwijzen. De spreuk is: Glacius. (Uitspreken als: glay-see-us op zijn Engels). Ik vind dat jullie mogen beginnen. Lees de theorie als je dat wilt, of begin meteen met oefenen. Als je hulp nodig hebt kun je dat gewoon vragen."
"Hey, Lils." zei Louis. "Victoire vroeg of we vanavond met zijn allen naar het verboden bos konden gaan." Lily knikte instemmend. "Kun jij James zoeken? Dan ga ik naar Teddy." "Ik ga niet naar James, hij heeft te goede vrienden die mij niet toe zullen laten. Ik ga wel naar Teddy, dan kan ik hem ook meteen vragen om hulp met mijn huiswerk." Lily stond op van de tafel. "En laat je niet kisten door die ouderen jaars hè." Louis grijnsde en liep naar de slaapzaal van James. Hij klopte aan. Er klonk een hoop gestommel vanuit de kamer en er werden een aantal dingen geroepen. De deur opende en daar stond Remus Lupin. Hij glimlachte en draaide zich om. "Voor jou Jack." riep hij en hij liep terug de kamer in. James S liep naar de deur. "We willen vanavond naar het verboden bos." zei Louis zacht genoeg zodat de andere jongens het niet hoorde. "Ja, is goed." zei James S. Toch zag Louis aan zijn gezicht dat hij twijfelde. "Teddy krijgt toch een kleine adrenaline boost dus kunnen we net zo goed bij hem zijn. Toch?" Over twee dagen was de volle maan en Teddy had dan een verschrikkelijk hoge adrenaline boost en daarom ging hij altijd een beetje rondrennen. Alle kinderen in de Weasley/Potter familie waren op erg jonge leeftijd al animagus geworden, dus kon er altijd wel iemand met Teddy meerennen. Er was ineens een kleine twinkeling in James S ogen te zien. "Is goed. Ik ben er om acht uur." "Waar ben je om acht uur?" vroeg Sirius. "Dat gaat jou eigenlijk helemaal niets aan." zei James S. Sirius keek beledigd. "Hallo, je moet je kamergenoten wel vertrouwen!" "Okay, vertel je grootste geheim maar Siri." zei James. "Welk geheim? Jullie weten meer van mij dat ik over mezelf weet." "Jack en zijn neefje niet." zei Remus. Sirius trok een wenkbrauw op en zuchtte. "Nou, kom allebei maar binnen. En doe de deur dicht." Louis was een beetje verbaast. Deze jongens zijn echt aparte gevallen. "Okay, dit is misschien moeilijk te geloven maar... ik ben een slet." "Vertel ons iets nieuws, mooiboy." zei Remus die een boek tevoorschijn had gehaald en was gaan lezen. "Nee echt! Ik heb de helft van de school al gedate en daar vallen zelfs een paar jongens onder." De jongens waren nog steeds niet onder de indruk. "Jij en James zijn wel het tegenovergestelde van elkaar hè." zei James S. "Sirius date de hele school en James wil dat ene meisje maar die wil hem niet." "Hey! Wie zegt dat Lily mij niet wilt!?" Langzaam staken de alle jongens hun hand op. "Echt waardeloze vrienden zijn jullie."
Om iets voor achten, vertrokken Lily en Louis uit de leerlingenkamer. Ze slopen zo onopvallend mogelijk door de school naar buiten. Ze liepen vergenoeg het bos in, om niet meer zichtbaar te zijn vanuit het kasteel. Ze stonden een tijdje te wachten tot er vanuit het bos een mooie rode vos naar hen toe kwam. De vos veranderde in Victoire. "Een eindje verder doorlopen en je bent bij Teddy. Ik blijf op James wachten." Louis en Lily liepen verder tot ze Teddy zagen. Hij zat op zijn mobiel een spelletje te spelen. "Dat vroeg ik me ook al af. Hoe komt het dat onze morieljes gewoon werken?" vroeg Lily. "We kunnen geen dingen kunnen opzoeken, maar als je bijvoorbeeld foto's of muziek op je telefoon hebt staan, kun je dat wel gebruiken. Natuurlijk kunnen we normale electronica ook niet op Hogwarts terrein gebruiken, maar dat is hier nog niet ingevoerd." legde Teddy uit. Na een tijdje kwamen James en Victoire ook bij hen zitten. "Die jongens hielden maar niet op met vragen stellen." zei James. "O, ja. Victoire Sirius heeft een crush op je." Victoire lachte een beetje, maar Teddy trok een wenkbrauw op. "Geen zorgen. Jij bent leuker." fluisterde Victoire naar hem en ze rustte haar hoofd op zijn schouder. Lily keek langs ze heen en ze dacht iets te zien in de bosjes verderop. "Wat zie je Lils?" vroeg Victoire. "Ik denk een eekhoorn." zei Lily terwijl ze opstond. Ze veranderde in haar animagus vorm. Ze was een tijger. Daarom noemden Teddy en James haar ook altijd zo, misschien ook omdat ze dan tijger Lily was. Ze sloop naar de plek toe waar ze eekhoorn had gezien. Al een groter stuk verderop zag ze de eekhoorn door de bosjes schieten. Ze wilde springen maar iets geep haar stevig vast aan haar nekvel. Ze werd losgelaten en keek omhoog. Teddy stond daar en had zijn vinger voor zijn mond. Hij knikte terug naar de plek waar ze zaten. Lily liep mee en veranderde weer terug. "Mag ik niet eens een eekhoorntje opjagen?" vroeg ze geïrriteerd. "Dat was geen eekhoorn, slimpie." zei Teddy. "Dat was gewoon een mens. Als ik me niet vergis zelfs een weerwolf. Ik rook het. En het was niet Remus, hij was ouder." "Het is morgen pas echt volle maan, dus wat zou hij hier doen?" zei Louis. "Moeten we morgen ook met je mee Teddy?" vroeg Victoire. Teddy hield zijn schouders op. "Als jullie zin hebben." Hij stond op. "Ik ga even een stukje rennen." James stond ook op. Ik ren mee." Hij veranderde. Hij was een donkerbruin IJslands paard. "Hou me maar bij." zei Teddy en hij sprintte weg. Meteen rende James in telgang achter hem aan. "Hou jij ze even in de gaten Lou?" vroeg Victoire. Louis veranderde in een ijsvogel en vloog achter de twee losgeslagen jongens aan.
JE LEEST
Wolf Night [Marauders/next gen fanfic]
FanfictionTeddy Lupin, Victoire Weasley, Louis Weasley, James Potter en Lily Potter belanden in het jaar 1974. Ze verblijven op Hogwarts waar ze verder moeten gaan met het schooljaar. De Marauders daarentegen werken zichzelf weer in de nesten. Fenrir Greyback...