BAB 1 - Akibat

3.4K 199 22
                                    

Apakah kau,
tak mampu tuk menentukan,
keikhlasan hatiku,
padamu,
bertapa ku mencuba,
mendapatkan secebis kasihmu..

🍁🍁🍁

Nama aku Fang Hao. Umur aku 17 tahun. Ye, tahun ni aku akan menghadapi peperiksaan yang sangat penting. Ia juga akan menentukan hala tuju hidup aku.

Aku anak bongsu daripada dua beradik. Aku ada seorang abang, nama dia Kaizo Hao. Dia seorang pemburu lagenda terulung. Dia adalah pengganti ayah aku.

Ibu dan Ayah ku sudahlama meninggalkan aku dan abang. Mereka meninggal kerana menyelamatkan aku. Ketika aku masih kecil. Itu apa yang diceritakan oleh abang kepada aku.

"PANG!"

Suara dingin itu mematikan lamunan jauhku. Aku segera turun ke tingkat bawah. Takut terjadi sesuatu kepada abang aku.

"Kenapa abang?" soalku risau.

Kaizo memandang aku dengan pandangan yang tajam. Sup ditangan di simbah tepat mengena akan muka aku.

Aku  terkejut lalu kepala ku ditundukkan. Sudah aku agak kenapa.

"Kau pandai masak atau tak?!" marahnya.

Mangkuk ditangan dibaling ke dinding. Pecah!.

Aku hanya mendiamkan diri. Takut. Kalau aku bersuara lagi teruk aku akan kena.

Iris delima merah itu memandang Fang dengan  begang. Tanpa belas kasihan dia menarik tangan Fang menuju ke bilik seksaan.

Bilik yang penuh dengan alat seksaan. Tidak kira sama ada dari segi mental atau fizikal. Dia memang  suka menyeksa. Apatah lagi Fang adiknya sendiri. Adik yang dibenci!. Adik yang telah merebut segala kebahagiaan. Sememangnya dia layak diperlaku seperti binatang.

Bagi Kaizo. Menyeksa Fang adalah satu kegembiraan. Dia lebih gemar melihat Fang dalam keadaan lemah serta merayu untuk menghentikan seksaan yang diberi oleh Kaizo.

Itulah harga yang perlu dibayar oleh Fang  untuk satu kehilangan yang sehingga kini dia masih tidak boleh menerima. Kematian kedua orang tua mereka adalah punca daripada Fang. Andai sahaja Fang tidak dilahirkan. Pasti semua itu tidak akan terjadi. Dasar pembawa sial.

Setelah membuka bilik itu dia terus mencampak tubuh Fang dengan kasar.

Alat untuk menyeksa dipilih olehnya.  Fang hanya memandang takut. Tubuhnya mengigil. Meskipun telah terbiasa namun sakit tu tetap ada. Dan sakit dia memakan masa berbulan atau mungkin berminggu.

"Hm, aku rasa ni lebih baik" gumam Kaizo. Cemeti dan rotan besi diambil.

ZASS!

"Argh!" raung Fang. Apabila libasan cemeti itu mengena belakang tubuhnya.

Sakit.. Ya, sangat!. Ia seoalah pisau yang menyiat kasar tubuhmu.

ZASS!

"Sakit abang.. Hiks.." kali ini dia menerima habuan yang sama namun ditukar kan dengan alatan yang lain. Iaitu besi panas.

"Ni akibat yang harus kau tanggung sebab sengaja buat aku marah!" herdik Kaizo.

ZASS!

"Argh.. Sakit!"

ZASS!

"Sa-sakit.. Hiks.. Cukuplah.."

ZASS!

"A-abang.. cukuplah.." Dengan kudrat yang sedia ada. Mungkim sedikit tersisa.

Aku memeluk kaki Kaizo lalu menciumnya meminta untuk  menghentikan perbuatan itu.

Aku dah tak mampu.. Tak mampu menahan sakit.

Cukuplah! cukup..

DUSH!

"Uhuk.. Uhuk.. Hah.. Hah.. Argh!"

Dengan nafas yang turun naik. Dengan kesakitan di perut dan darah yang mengalir dibibir membuak.

Kaizo mendekati Fang lalu pipi adiknya dicengkam kuat.

"Lain kali dengar cakap aku! jangan bagi aku marah! dasar pembawa sial!" kata dia sinis.

Cengkaman dari pipi Fang dilepas kasar.

DUSH!

"Uhuk.. Uhuk.."

Tanpa membuang masa Kaizo keluar dari bilik itu. Tidak lupa juga Fang dikurung. Biar dia rasa!.

"A-abang, ke-kenapa?" soalnya sendirian apabila kelibat Kaizo sudah tidak kelihatan.

Aku sudah terbiasa. Dengan simen yang sentiasa menemani malam aku. Dengan kadboard yang aku jadikan selimut dan dengan makan yang terkadang aku dapat hanya satu bulan satu kali.

Aku tak kisah semua tu.. Yang penting, aku dapat bersama abang.. Ye, Kaizo..

"Adik tetap sayang abang.."

Dan aku terlena dibuai mimpi bersama bayangan lalu. Bayangan indah..

TBC..

Selamat petang,
Mohon abaikan segala typo,
vote jika best and komen bila perlu.

Macam mana Chapter 1 ok ke? hehe.. Maaf agak hambar :)
Vote and comment amat diperlukan :).

Publish : 2 november 2018
Re-edit : 23 December 2019



















































































































































[C] BOOK 1 : DIA ABANGKU [KaiFang]✅Where stories live. Discover now