BAB 12 - Peristiwa Itu

1.8K 120 24
                                    

Apakah kau,
cuba untuk menafikan,
keikhlasan hatiku,
padamu,
bertapa ku mencuba,
mendapatkan secebis,
kasihmu..

🍁🍁🍁

Kaizo gelak kecil sewaktu melihat adik kesayangannya itu sedang bermain dengan permainannya yang pelbagai jenis ada. Sesekali dia mengusap kepala Fang. Dia sayang sangat dekat Fang.

Fang, adalah segalanya. Dia berjanji akan sentiasa lindungi Fang tidak kira walau apa pun yang terjadi. Kerana Fang adalah satu-satu adiknya.

"Abang, jom main cekali!" ajak Fang girang. Dari riak wajah Fang jelas kelihatan dia sudah bosan bermain seorang diri.

Kaizo senyum lalu mengangguk perlahan. Melayankan sahaja kerenah adiknya itu.

"Adik nak main apa ni?" soal Kaizo lembut.

Fang diam. Masih berfikir agaknya. Dia sangat comel!. Disebabkan hal itu Kaizo mencubit kedua pipi Fang. Geram! Kawai!.

Fang : baik kau hentikan rai!!

Rai : tak nak!!! hahaha *taip*

Fang : RAISYAAAAA!!!!

Rai : nak jugak!! *taip lagi*

Fang : SIAPLAH KAU!!

Ok ok back to the story! maafkan Fang yang gila tu! *tendang Fang masuk citer balik*

"Auch! sakitlah abang!" marah si kecil itu. Pipinya dikembungkan. Kedua tangannya disilangkan. Protes dengan perbuatan abangnya.

Kaizo gelak besar.

"Yela, abang mintak maaf.. Sekarang nak main apa?" sekali lagi Kaizo menyoal.

"Ma--" baru sahaja Fang ingin menyatakan permainan yang di ingin dimain bersama Kaizo.

Namun, suara cemas Hao dan Erza mematikan percakapan Fang.

"Kaizo! bawak adik kamu lari sekarang!" arah Hao tegas.

Kaizo nampak jelas kegelisahan yang dialami oleh Ibu dan papanya. Tapi waktu ini dia bigung mengapa harus melarikan Fang. Apa yang terjadi?. Bukan satu sahaja persoalan yang timbul di dalam benaknya. Tetapi berjuta persoalan yang timbul.

"Cepat Kaizo! kamu tak ada banyak masa lagi, berjanjilah yang kamu akan sayangkan dia. Takkan bencikan dia" ucap Erza pula. Kali ini wajah ibunya penuh berharap.

Dia tersentak. Terkejut akan percakapan Erza. Wajah ibunya dipandang lama. Berharap akan memberikan jawapan tentang apa yang terjadi waktu ini.

"Jaga dia Kaizo, jaga dia macam kamu jaga pedang kesayagan kamu, jangan pernah bagi luka atau satu calar pun di badan dia" Kali ini Hao pula memberikan amanahnya.

Kaizo mengangguk laju. Meskipun dia sendiri tidak mengerti apa yang terjadi. Tanpa membuang masa Kaizo mendukung Fang lalu berlari ke arah pintu belakang istana mereka.

Namun..

Selangkah sebelum Kaizo keluar, dia.. sempat berpaling ke arah ibu dan papanya.

Dia..

Terkejut..

Sangat..

Kejam.. Sadis..

Kedua ibu bapanya di penggalkan kepalanya sehingga darah memancut keluar. Tidak cukup dengan dengan itu. Perut kedua ibu bapanya dirobek-robek sehingga terkeluar segala usus yang bersilirat.

Tidak puas dengan perbuatan itu, mereka mengeluarkan jantung Hao dan Erza lantas memakannya begitu rakus sekali.

Kaizo..

Kaku..

Demi..

Fang..

Mereka..

Sanggup..

Mati..

🍁🍁🍁

"Abang?" panggil Fang lemah saat kedua matanya terbuka.

Satu senyuman terukir di bibirnya. Kaizo tersentak lalu memandang wajah adiknya yang pucat.

"Fang! Fang dah sedar?!" soalnya kaget. Air mata yang keluar diseka laju.

Fang tergelak kecil melihat wajah abangnya itu.

"Ya dah, jangan risau" ujar Fang dengan suara yang perlahan.

Kaizo diam. Wajahnya dipandang ke lain. Tidak sanggup menatap wajah polos itu.

"Abang, kenapa ni? marah adik lagi?" soal Fang risau.

Kaizo pantas mengeleng.

"Habistu?" soal Fang ingin tahu.

Dia tidak suka abangnya begini. Fang tidak mahu abangnya terlihat lemah dengan keadaannya yang sekarang. Dia mahu Kaizo terus kuat untuk dirinya. Fang mahu Kaizo selalu tersenyum dan ketawa di hadapannya.

"Abang, adik.. adik dengar semua yang abang luahkan itu, dan adik maafkan semua salah abang. Tak salah kita mula balik dengan apa yang telah kita hilang, maaf jadi penyebab kematian ibu dengan papa" kata Fang panjang lebar.

Tangan Kaizo digenggam erat.

Kaizo terkejut. Pantas sahaja Iris delimanya memandang Fang penuh sayang. Kedua matanya berkaca-kaca. Badan kecil itu dipeluk Kaizo erat.

"Maafkan abang, maafkan abang sebab peristiwa itu abang benci adik.."

TBC..

Hye minna,
selamat tengah hari
Mohon abaikan segala typo,
vote jika best and komen bila perlu.

Done for this chapter.
Maaf kalau hambar. Nanti Rai cuba lagi.

So, macam mana chapter ni? okay ke tak? spam komenn guys!! Rai nk thu!! dah xlama nak ending😘

Nantikan chapter yang seterusnya! Stay tuned! Nak Rai update hari² ke?😏

Komen and enjoy!!.

[C] BOOK 1 : DIA ABANGKU [KaiFang]✅Where stories live. Discover now