2

4.2K 160 4
                                    

الحلقه التانيه

تانى يوم الصبح فى بيت حسين جرس التليفون بيرن بتخرج ناديه من المطبخ وبترفع السماعه "الو....ازيك يا جاسر ..عامل ايه ....لا مش عندى...تلاقي عندها مشوار هتروحه ...اتصل بيها على الموبايل بتاعها....نسيته .....طب استنى شويه واتصل ب نيهال ممكن تكون عندها ...مع السلامه يا حبيبى"

حسين خارج من اوضة النوم"مين اللى بيتصل على الصبح كده؟؟"

"ده جاسر"

"خير ...حصل حاجه"

"لا اميره خرجت بدرى ونسيت تليفونها فى الشقه..فاتصل كان فاكرها عندى ..قولتله انها مجتش"

"مش كانت سابت له ورقه تقول فيها هى رايحه فين"

"احنا مش عارفين ايه اللى خلاها نزلت مستعجله ونسيت تليفونها ...انا شويه وهتصل بـ جاسر اشوف هى راحت فين"

"ماشى...هو وليد خرج ولا لسه"

"لا لسه نايم"

"لسه نايم ....كده يتأخر على شغله...هقوم اصحيه تكونى انتى حضرتي

له الفطار"

"حاضر ..ثوانى والفطار يكون جاهز"

بيخبط حسين على باب اوضة وليد "وليــد....اصحى يابنى هتتأخر على شغلك"

مفيش حد بيرد فتح باب الاوضه ودخل لقى وليد نايم بيروح على الشباك وبيفتحه وبيملى الاوضه نور الشمس

"ايه ده.....فيه ايه يا بابا ؟"

"اصحى يابنى هتتأخر على شغلك"

"لا يا بابا انا مش هروح ...انا اتصلت بـ سامى صاحبى ..وهياخد لى أذن النهارده "

حسين بقلق "مالك يا وليد انت تعبان ؟" وبيحسس على راس وليد...وليد بيبعد راسه "لا مش تعبان "

"طب قوم افطر "

"مليش نفس يا بابا ..افطروا انتوا وانا اما اصحى هبقى افطر....وياريت مفيش حد يصحينى"

بيقفل حسين الشباك زى ما كان وبيقفل الباب ويخرج

****************************************************************

فى بيت نيهال .....وفاء داخله اوضة نيهال "يلا يا نيهال ...مش هتروحى الشغل "

نيهال بتفتح عينيها " عندى جلسه الساعه 12 يا ماما "

"طيب اظبتى المنبه علشان انا خارجه ....والفطار عندك فى الثلاجه ...طلعيه وافطرى"

"حاضر ..انتى رايحه فين يا ماما النهارده السبت مفيش مدرسه ؟"

"انتى نسيتى خالتك هتعمل العمليه النهارده ولازم اكون جنبها "

" اه صحيح ....ربنا يقومها بالسلامه"

"يارب "

"هخلص شغلى واتصل بيكى "

"ماشى "

حلم أميرةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن