17

2.2K 111 0
                                    

نيهال فى مكتب شريف.....

"انت متأكد يا شريف من الكلام ده؟"

"طبعا متأكد"

بتسكت نيهال شويه....وبعدين بتقول..

"علشان كده....."

شريف بيبص لـ نيهال...

"علشان كده ايه؟"

"دا كان حلم كده ودلوقت فهمته"

"حلم أيه؟...انا مش فاهم حاجه"

"انا هفهمك....انا من يوم وفاة أميره وانا بحلم بيها وفـ الحلم كنت بشوف صور للبنك اللى بتشتغل فيه وكانت بتقول ساعدينى...أكيد كان قصدها ان اللى عمل كده فيه حد كان معاها فى البنك؟"

شريف بيص لـ نيهال وهو مستغرب...

"انتى بتبص كده ليه...انت مش مصدقنى ...صح؟"

"يا حبيتى انا مصدقك طبعا...بس مش معقول هنمشى ورا حلم"

"انا حاسه انها هى ....أكيد هى اللى قتلت أميره وحاولت تلبس التهمه لـ وليد.....وأكيد هى اللى بعتت الورقه بتاعت البنك وأكيد دى مش حاجه صعبه عليها"

"انا بردوا شكيت فى كده....بس المشكله مفيش دليل على تهديدها او على انها تكون هى اللى قتلت أميره"

"انا أعرف مدير البنك اللى أميره كانت شغاله فيه....أكيد هيقدر يساعدنا فى الموضوع ده"

"تفتكرى؟"

"أهو نجرّب....الساعه 1دلوقتى ممكن نلحقه "

"يلا بينا "

بيقوم شريف ونيهال وبيخرجوا من القسم ونيهال بتركب مع شريف عربيته بعد اصراره انها تركب معاه وتسيب عربيتها...

**********************************

جاسر فى مكتبه ...بعد ما سلم الشغل المطلوب...بيفتح درج المكتب الاخير وبيطلع منه موبايل وبيمسكه فى ايده....وبيقول فى نفسه...

"مش لازم حد يعرف مكان الموبايل ده....وكويس ان نيهال صدقت انه مش معايا ....انا لازم اتخلص منه"

تليفون جاسر بيرن....

"الوو...ايوه يا بابا....ايه اللى حصل ...ما انا سايبها كويسه.....دخلت العنايه تانى؟...حاضر يا بابا ....انا جاى بسرعه...مع السلامه"

جاسر بيرجع الموبايل فى الدرج مكانه...وبيقفل الدرج وبيخرج بسرعه من مكتبه وبيخرج بره الشركه وبيركب عربيته وبيمشى.........

********************************

شريف ونيهال بيوصلوا البنك......دخلوا البنك ....نيهال من أول ما دخلت البنك وعنيه بتروح يمين وشمال زى ما تكون بتدور على حد بعنيها....بيوصولوا عند المدير وبعد شويه السكرتيره بتسمح لهم بالدخول.....بتدخل نيهال وشريف .....نيهال وشريف بيسلموا على مدير البنك...بيدور الحوار بين مدير البنك ونيهال.....

حلم أميرةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن