Era pentru prima oara cand Vlad intra in locuinta Marianei. Acesta observa o casuta primitoare, nu foarte spatioasa, dar nici foarte mica. I se paru ciudat ca de afara intrai direct in bucatarie, da era pro pentru lucruri noi intotdeuna. Intrara intr-o camera unde se aflau 2 paturi, o soba de teracota, o masa ocupata in mare proportie de carti si caiete si nu in ultimul rand un televizor.
- Asteapta aici, zise Mary
- Da, sa traiti! replica Vlad. Auzi, dar pe tine parintii nu te-au invatat niciodata ca nu e frumos sa iti lasi musafirii singuri intr-o incapere? spuse glumet baiatul
- Cine a spus ca tu esti musafir? Te asemeni mai mult cu un intrus. Pe mine m-au invatat ca intrusii trebuie batuti bine si dati afara. Asa ca zii mersi ca nu-ti fac nimic si tine-ti gura, veni replica usturatoare a fetei
- Atunci de ce ma lasi singur? nu ti-e frica ca o sa fur ceva? zise el mentinandu-si acel ton jucaus
- Am sa ma risc!
Acestea fiind spuse Mary iesi lasandu-l pe Vlad singur singurel, care din lipsa de preocupatie, incepu sa studieze lucrurile de pe masa.
Ia sa vedem ce are pe aici Domnisoara Imbufnata: carti, oare de ce nu ma mira? Opa, unele de dragoste, deci ii place romantismul; de scoala, bla bla neinteresant.
Deodata atentia i-a fost atrasa de un caiet pe care scria" Do not touch! Do not read!". Toata lumea stie ca atunci cand ti se spune sa nu faci un lucru, tu faci exact contrariul. Ei bine, nici Vlad nu este o exceptie de la aceasta regula. Se gandii ca doar va "arunca un ochi prin caiet" si ca acest lucru nu putea face rau nimanui. Asadar deschise caietul, in pofida tuturor avertizarilor si a titlului imens scris cu litere de tipar: " CAIET PERSONAL".
Incepu sa-l rasfoiasca cititnd printre randuri, observand citate, poezii, pareri, confesiuni; toate fiind alcatuite de Mary.
" Sunt pe cont propriu in orice situatie,
Viata mi-a oferit cea mai inportanta lectie,
Care spune ca oamenii nu-s niciodata de incredera,
Si ca singurul lucru la care se pricep este sa faca alti oameni sa sufere"
" Sunt doar eu si cu mine si asa va fii mereu,
N-am incredere in nimeni, cu exceptia lui Dumnezeu
M-am saturat de vorbele: Se vor gasi oameni care nu ii vor face pe altii sa sufere,
Astea-s minciuni! Sau poate n-am gasit si nu voi gasii eu o astfel de fiinta vie!"
" Am iubit odata, dar pana si acea fiinta m-a dezamagit,
Nu mai vreau oameni falsi, care m-au ranit, m-au mintit,
Sunt nervoasa pe mine si ma mustrez necontenit,
Pentru ca ma prefac cu ceilalti si nu cred ca am curajul sa pun acestul lucru sfarsit."
Vlad era surprins de ce a citit pe diversele pagini ale caietului. Atata suferinta...Gandurile ei...Care se asemanau atat de tare cu ale lui. Era atat de curios sa vada ce mai scrie, insa stiind ca e stresat de timp si ca Mary poate intra in orice secunda in camera, Vlad da la ultima pagina scrisa, care era un citat si mai "sa-i cada fata" cand observa ca ii era dedicat lui.
Il cuprinse un sentiment de vinovatie profunda : "Jur ca voi face tot ce imi sta in putinta sa imi repar greseala. Acum sunt convins in totalitate ca aceasta fata este diferita. Of, Doamne, gasesc si eu una care nu-i prefacuta si in loc sa mi-o fac prietena, mi-o fac dusmanca."
Se aud pasi si zumzete de voci, acesta fiind semnalul ca Mary si bunica ei sosesc. Vlad nu se poate stapanii si ia cu el caietul, ascunzandu-l sub tricou.
"Il voi aduce inapoi curand. Doar il "imprumut", nu e ca si cand l-as fura. Pur pariu ca nici n-o sa observe"
- Vlad, incepu Tanti Marioara, uite aici plicul acesta si dai-l buniicii tale.
- Da multumesc. Pai acum eu voi pleca. Buna-ziua. Pa Mary, ne vedem asta seara la petrecera, zise zambind sincer Vlad.
- Ma rog!
" Azi e petrecerea! O doamne cum am putut uita? Trebuie sa ma pregatesc! Si mascariciul asta ce face? Mi s-a parut ciudat! Nu stiu sigur dar ori a facut el ceva, ori e pe cale sa faca".
Hei all! Acesta este capitolul 6. In continuare astept pareri si crititci. Nu inteleg de ce nu comentati la povestea mea. Va rog sa o faceti pentru ca am nevoie parerile voastre. Asadar spuneti-mi: Cum vi se pare acest capitol? Prea scurt, prea mult dialog, va dezamageste?