Rutger p.o.v.
Ik ben zo blij dat Thomas dat briefje niet had geschreven. Dan is het dus niet uit! Maar aan de andere kant, waar zou hij dan zijn... Hij is al 2 dagen weg. Ik weet zeker dat Lucas hier iets mee te maken heeft. Ik besluit om naar hem toe te gaan. Net als ik de deur uit ga zie ik hem zijn huis binnen gaan. Huh, hij woonde hier toch niet meer? Nou ja, scheelt mij weer helemaal naar Utrecht rijden. Ik loop naar zijn huis en bel aan. Hij doet bijna direct open. "Uh hoi Rutger.. ik uhm... ik woon sinds gisteren weer hier, ik hoop dat jij en Thomas daar geen problemen mee hebben?" Bijna wil ik zeggen dat Thomas weg is en dat er een vervalst briefje lag als ik me bedenk dat hij hier wellicht iets mee te maken heeft. "Thomas heeft het uitgemaakt" zeg ik dan. Lucas zn mond valt open. "Oh jeetje, wat erg!" Ik moet zeggen, hij kan wel goed acteren. Ik knik. "Maar, ik wilde vragen of je me ergens mee kan helpen, ik word zo terug gebeld door een of ander bedrijf waar ik iets gewonnen had, en ik moet even de website en code opschrijven alleen ik vroeg me af of jij dat wilde doen? Want ik moet mijn bankrekeningnummer opnoemen en die weet ik niet uit mijn hoofd dus ik moet het aflezen van mijn bankpas maar als ik dan ook nog moet schrijven... ja dat wordt m niet." Gefeliciteerd Rutger, dit was de slechtste smoes ooit. Maar ik moet weten hoe zijn handschrift eruit ziet. Ik hoop dat hij dit gelooft. Lucas blijft me even aanstaren en knikt dan. "Sure, whatever." "Thanks." Lucas loopt achter me aan mijn huis binnen. Oke, hoe ga ik nu faken dat ik gebeld word? Ik besluit Denise te appen. "Wie app je?" vraagt Lucas. Wat gaat hem dat aan? Ik bedenk me dat ik nu beter aardig kan blijven anders gaat ie straks ineens weg. "Ik app even mijn moeder, ik zou vanmiddag langs gaan maar ik heb er toch niet zo'n zin in." En ik ben weer terug met de slechte smoezen. Ik kijk weer op mijn telefoon en zie dat Denise gereageerd heeft. "Is goed, ik bel je nu!" Ik zucht opgelucht, dat is ook weer gelukt. Nu even acteren. Mijn ringtone gaat af en ik neem op. "Met Rutger Vink." Ik gebaar naar Lucas dat hij pen en papier moet pakken. "Uhm ja, ik pak even mijn bankpas erbij hoor." Denise denkt waarschijnlijk echt waar heeft die gast het over. Ik pak mijn bankpas en begin met het opdreunen van de cijfers en letters. Lijkt net bingo dit. Lucas zit al klaar om te gaan schrijven. "Oke dus de website is, www.postcodeloterij.nl/familieuitjes/winactie." Ik ben ook heel goed in websites bedenken merk ik al. Ik herhaal het nog een keer zodat Lucas het kan opschrijven. "En de code is, YGHW429LKX6B7." dit kan ik niet herhalen want ik weet nu al niet meer wat ik gezegd heb, maar gelukkig heeft Lucas het in een keer goed opgeschreven. Ik hoor Denise ondertussen helemaal dubbel liggen aan de andere kant van de lijn. Ik moet me inhouden om niet ook te gaan lachen. "Nou, hartstikke bedankt mevrouw!" zeg ik iets te overdreven. "Ja, dag!" en ik hang op. Ik kijk naar Lucas en hij staat op. "Ik moet nog wat spullen halen bij mn ouders in Utrecht, dus ik ben weer weg." Mooizo. "Oke, bedankt dat je me wilde helpen!" roep ik hem nog na. Zodra hij de deur uit is loop ik naar de keuken en haal het briefje van 'Thomas' uit de la. Ik pak het briefje dat Lucas net geschreven heeft en vergelijk de letters met elkaar. Het lijkt echt precies hetzelfde. Sterker nog, dit is precies hetzelfde. Lucas heeft dus dat briefje geschreven. Het verbaast me totaal niet, wie had het anders kunnen zijn. Maar misschien betekent dat ook dat hij weet waar Thomas is. Misschien houdt hij Thomas wel ergens vast... nee dat zal toch niet? Hij heeft hem waarschijnlijk gewoon bedreigd ofzo, dat hij weg moest gaan. Ik begin toch te twijfelen, want nou als hij hem wel ergens heeft opgesloten? Zou hij echt zo harteloos zijn? Die tweet van gisteren heeft Lucas dan waarschijnlijk ook getweet, dus dat betekent dat hij Thomas zn telefoon heeft. Ja of zn twitter inloggegevens, maar dat denk ik niet. Ik ga even zitten. Wat is het beste wat ik nu kan doen? Ik kan hem confronteren met het feit dat hij dat briefje heeft geschreven en vragen wat hij met Thomas heeft gedaan, maar ik kan hem ook bevriend houden en op die manier proberen dichter bij Thomas te komen. Ik zucht. Als ik het eerste doe gaat hij me toch niet vertellen waar Thomas is. Dus ik kan beter het laatste doen. Hij ging nu naar Utrecht, naar zijn ouders. Misschien gaat hij wel naar Thomas, als hij weet waar hij is. Of erger nog, als hij hem vasthoudt ergens... ik moet met hem mee. Ik besluit hem te bellen. Na 3 keer overgaan neemt hij op.Lucas p.o.v.
Rutger belt me. Ik snap niet waar dit ineens vandaan komt, eerst vanochtend al, toen vroeg hij mijn hulp. MIJN hulp, na alles wat ik gedaan heb. Naïef en dom, ik zei het je. En nu belt hij me weer. Misschien vindt hij me toch nog leuk. Kan ook niet anders eigenlijk, ik ben ook super leuk. Iedereen vindt mij leuk. Behalve Thomas. Maar dat maakt niet uit. Hij zit toch opgesloten. Ik neem op. "Hoi Rutger! Wat is er?" "Hoi, ben je al weg?" "Nee, ik wilde net weggaan! Hoezo? Mis je me nu al?" Ik lach om mezelf. Ik ben ook zo grappig. "Haha nee hoor, alleen ik hoopte dat ik misschien mee mocht naar Utrecht! Het lijkt me heel leuk om je ouders te ontmoeten." Shit. Ik ga helemaal niet naar mijn ouders, ik ga naar Thomas. Hoe ga ik dit nu weer oplossen. "Uhm misschien een andere keer? Het komt niet heel goed uit nu." "Hoezo niet?" Wat een idioot. "Gewoon niet, andere keer." Hij is even stil. "Ga je wel naar je ouders?" Shit, hij is dus niet zo dom als ik dacht. "Ja tuurlijk, waar zou ik anders heen gaan?" Hij is weer stil. Hij zal toch niks doorhebben... Eigenlijk moet hij wel mee, dan bedenk ik onderweg wel wat ik doe. Het laatste wat ik wil is dat hij argwaan krijgt. "Goed, je mag mee." Ik heb geen idee hoe ik dit ga oplossen. "Oke, spreken we af bij de lift?" Ik knik. Oh wacht hij kan me niet zien. "Ja" zeg ik en ik hang op. Ik ben niet dom, ik lijk alleen dom. Maar ik ben eigenlijk gewoon superslim. Ondanks dat ik nog geen oplossing heb gevonden voor dit probleem. Maar dat komt nog wel. Ik pak mijn autosleutels en loop het huis uit.
JE LEEST
Truly, Madly, Deeply... or not?
FanfictionRutger en Thomas zijn heel gelukkig samen, maar dat verandert zodra er naast hun een jongen intrekt. Die jongen ziet Rutger wel zitten en gaat daarom stoken tussen Rutger en Thomas. Hoe zal dit aflopen?