Thomas p.o.v.
Lucas staat op. "Nou, het was heel gezellig, bedankt voor het drankje en het leuke gesprek, maar ik moet nu echt weer verder met mijn huisje." Hij lacht en kijkt naar Rutger. Ik heb echt het gevoel dat hij mij niet mag, hij onderbrak me steeds en zat alleen maar met Rutger te lachen... Ach ik zal het me wel verbeelden. "Ja het was heel leuk, we zien je wel weer! Kom, ik loop wel even mee" zegt Rutger. Terwijl Rutger met Lucas mee loopt ruim ik de glazen op. Ik deed toch niks verkeerd? Zei ik soms wat? Volgens mij heb ik niks raars gezegd... Ik schrik op van een hand op mijn rug. "Hey, waar denk je aan?" Rutger staat naast me. Ik zucht. "Niks..." Rutger draait me naar hem toe. "Lief, ik zie aan je dat er wat is. Je weet dat je me alles kan vertellen he?" Ik kijk hem aan. Hij heeft gelijk, en misschien verbeeld ik het me gewoon. "Nou, ik had een beetje het gevoel dat Lucas mij niet mocht, of jou leuker vond ofzo want hij onderbrak me steeds en als ik een grap maakte of gewoon iets zei keek hij me zo aan op zo'n manier van houd je bek en ja ik weet niet..." ik zucht weer. "Maar misschien verbeeld ik het me gewoon of misschien heb ik iets verkeerds gezegd... of misschien heb ik-" Rutger onderbreekt me. "Misschien, moet jij je eens niet zo druk maken om wat mensen van je vinden. Misschien vindt hij jou op het eerste gezicht niet heel leuk, maar hij komt er dan echt nog wel achter dat hij fout zat want wie kan jou nou weer niet leuk vinden." Hij glimlacht. "Nee, je hebt gelijk, al zou hij me niet mogen, het is maar de buurjongen. Ik zal hem dan af en toe in de gang tegen komen en dan kan ik gewoon aardig doen maar-" Rutger onderbreekt me. Alweer. "Ssht, laat het nou maar gewoon, hij vindt je vast super leuk, en anders komt hij daar nog wel achter." Ik knik langzaam. "Ja je hebt gelijk.." Rutger pakt mijn hand. "Oke, stop dan met zuchten en haal die leuke lach van je weer tevoorschijn." Ik lach. Rutger begint te klappen. "Goedzooo!" Ik schud lachend mijn hoofd. Sukkel.
JE LEEST
Truly, Madly, Deeply... or not?
Fiksi PenggemarRutger en Thomas zijn heel gelukkig samen, maar dat verandert zodra er naast hun een jongen intrekt. Die jongen ziet Rutger wel zitten en gaat daarom stoken tussen Rutger en Thomas. Hoe zal dit aflopen?