part 6

248 11 0
                                    

SUAMI AKU D RAMPAS

STORY / WRITER  : SHILA EIONA DP
COVER BY : WRITER MIRAK TIRAK

PART 6

Malam tu saya tidak senang tidur , apa patut saya buat adakah lari dari semua ni atau bunuh diri kalau saya bagitahu pun hal ni sama si Rina dia mahu tahu me .. saya perlukan kawan untuk hibur kan hati saya yang tenga sakit ni , sakit sebap ibu bapa saya sendiri tidak mau bagi saya kebebasan sebagai remaja mala d suru kawin nogi yang boleh d katakan masih budak ba kan .. hahaha
Saya tidak mahu megaku ba molohing sudah ...hahaa saya mahu d angap masih budak baru la mantap ..haha

Saya capai telefon saya d atas meja dan mendail telefon bimbit si Rina , dia saja yang boleh tolong saya ni malam mesti saya keluar saya tidak akan duduk diam dan ikut cadangan diorang mama bapa saya ..
3kali saya call baru la si Rina angkt telefon itu pun mabuk2 tu suara dia ..

📞 Rina -" ton , kau d mana ?"

📞 saya -" baru saya mahu tanya kau dimana , ambil saya ba tapi saya tidak mahu mamabapa saya tahu .. ada saya mahu kasih cerita kau ba "

📞 Rina -" ba2 kejap otw .. "

Mundur mandir sudah saya d dalam bilik saya , saya tengok tu beg baju saya yang boleh muat beberapa helai baju dan seluar nekad suda ni keputusan yang saya mahu lari , tapi tidak tahu d mana dan harus ikut siapa ...kalau sama si rina pun diorang kan tahu sebap si rina la satu2 kawan yang diorang mama kenal dan angap seperti anak sendiri ..

Ting .... menandakan ada sms ada masuk d telefon saya tidak tunggu lama2 sudah tu fon saya terus saya pigi buka imbox ..rupanya dari si rina .

📩 Rina -" ton turun la kau , sini saya d bawa ni tapi diorang maam macam sudah tidur kan .. itu kereta d jalan saja saya kasih simpan ..cepat kau "

📩 saya -" ee darl , macam mana saya takut ba turun dari sini blik kalau ikut jendela boleh ka ? "

Si rina call ssaya cepat2 saya tekan tu punat hijau ..

📞 rina -" tidak bahaya ka kau turun dari sana tu ton ..tinggi ba ni silap hari bulan mati kau nanti "

Tapi kami bercakap kan macam kami bercakap sama semut saja ba , pelan2 ni .. hahah ..

📞 sayaa -" eee bodoh betul mulut kau ni rina , jap .. "

📞 rina -" cepat kau, nanti lari tu lelaki yang kami pigi sambar tadi d shoping mall ..hensom2 geng .. "

Saya off terus tu fon , tapi hati saya pun berabis suru cepat apa lagi dia bilang si rina ada kusai ..mantap ngam2 ni macam kan ..

Saya perlahan2 turun d tingkat bawa cek punya cek ...selamat ni , mungkin diorang semua sudah masuk bilik masing2 ..

Saya keluar saja dari tu rumah saya berabis lari 100meter tanpa tarik nafas .. haha tidak ba .. sampai saja d kereta si rina cepat2 masuk terus suruh jalan .. nanti kedapatan lagi saya lari ..

Rina -" ba apa cerita kau ni ton .. kau lari kaini ? Mesti ada apa2 yang saya tidak tahu ni kan "

Saya -" aik naaa itu pun mahu tahu ka,  sama saja kau ni sama si mama ...dua2 badukang ..ee stress ouhh .. "

Rina -" aiyaaa ton kau ni ...ba kalau stress mari kita kasih hilang la ..mahu ka ?"

Saya -" apa ka benda ?? Mahu pigi mana juga ? "

Rina -" ikut saja ba aiyaa banyak tanya pula kau ni "

Saya " ok2 janji betul2 hilang stress saya la , nanty2 saja la saya kasih cerita kau ba k "

SUAMI Aku Drampas Where stories live. Discover now