part 11

238 15 0
                                    

SUAMI AKU DRAMPAS

STORY / WRITER BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD : SHILAeiona_Dp
COVER BY : WRITER AZYAN

PART 11

Terkejut saya ni ..astgaaa fikir kan mimpi ...cepat2 saya buka tu pintu  
Punya la saya terkejut tengok orang d depan saya ni seola ola saya ada buat masala ba ..mataiii ...
Terpaksa saya buka juga ni mulut saya mahu senyum kunun ..

Mama -" kau kenapa ni ? .. petang2  begini baru mahu tidur suda la lambat bangun .. laki kau tiada bagitahu ka peraturan2 sini rumah "

Saya -" siou ma saya tertidur tadi saya baring2 saja baitu "

Mama mentua -" atok .. membalas nogi kau kan .. begini ka mama kau jar kau arhh .. ikut saya pigi d dapur "

Saya anguk2 saja kepala saya ikut mama mentua saya d dapur ,punya la besar tu dapur macam ruang tu beii ,  apa patut sya buat sini dapur ni pasal masak astagaa saya tidak pandai ...
Aiyaaa karen tu la kau .. si mama mahu ajar masak sebelum ni busy ko berfoya2 ...adeii .
Terus saya teringat si rina , apa la dia buat sekarang tu sajak kebelakangn ni arhh jarang betul dia mahu contck saya sudah ouhh .. entaaa sihat ka tidak ..


Mama mentua -" yang kau termenung d sana tu da kenapa ?? Pigi la buat kerja pigi masak .. lapar baini suda jam berapa ni kau belum mahu begerak "

Astgaaa ni mama mentua baru la mantap .. main ganas beii , memang saya tidak dapat bayang kan kehidupan saya tinggal sini ...ini kali la ...tapi apa mahu d masak ni .. aduii ..


Bapa mentua -" aik kamu masak ka ni darlink "

Saya terus pusing saya tengok si bapa mentua senyum2 dia sama saya mungkin baru balik karaja kali dia , saya pun senyum saja la .antara semua si bapa mentua saya yang bagus layan saya ni tidak perna la dia marah2 saya .. kan bagus kalau diorang semua macam dia ni ..sporting beii ..

Mama mentua -" eya la .. saya suru ni bini si lauren ni "

Bapa mentua -" aik sudah saya call tadi kan jangan masak saya bawa kamu keluar makan ..ada kawan saya juga ikut sama ..lama sudah tidak jumpa dia "


Mama mertua -" aiyaaa ling saya lupa ouhh .. ba2 mari bersiap .. "

Terus si mama mentua limpas dekat saya terus dia cakap ni macam kunun ..

Mama mertua -" sekarang ko terlepas la , nanti lain ari ko tengok dapat masak ka tidak ...jangan pakai lawa2 "

Aik apaka maksud tu .. adeii ni beliau arh badukang betul ada saja yang dia mahu cari gadu , apa ba kesalahan saya ni sebap saya miskin ka ? Aik kaya ba juga ni ada kereta rumah duit pun ada .. beliau betul ni mama si lauren sama saja sama tu anak kili2 tu gaya ...


Saya naik d bilik bersiap .. ada 30minit macam tu bising2 suda mama mertua saya sana bawa , apa lagi d bising nya tu ada2 saja la kau sana adeii .. migrain la otak ni macam ouhh ada saja la tidak ngam d hati dia .. saya lambat pun balik2 tukar pakaian gea ..nanti kalau guna dress kana cakap lagi .. ingat2 tu ayat dia tadi jangan guna lawa2 .. mataiii ...
Terus saya ambil tu seluar jeans sama tu baju t-shirt saja antam la .. guna bedak semua ukir kening aik tidak ba d lupa kalau kening ..😂 guna lipstick terus ambil beg keluar ..


Saya turun d tingkat bawa sana suda diorang mama sama bapa mertua saya ..atokk muka kencang ohhh si mama mertua ..hahaha mara laitu ..

Mama mertua -" aik saya ni cantik2 pun tidak la juga lama sampai mahu ambil masa dalam 30minit .. sakit suda ni busul duduk2 "

SUAMI Aku Drampas Where stories live. Discover now