SUAMI AKU D RAMPAS
WRITER / STORY : SHILA EIONA DELA PENA
COVER BY : WRITER MIRAK TIRAK
WATTPAD : SHILAeiona_Dp
LANGUAGE : SLANG SABAHANPART 15
saya -" andy .. buat apa gea kita masuk sini ni "
Lauren -" sebenar nya kan sayang ..ni rumah saya beli masa bujang lagi .. dan tiba masa nya kita berdikari sendiri ..lagipun saya tahu sayang tidak selesa sama parents saya kan .. jadi sekarang saya belikan sayang untuk ni rumah k "
Astgaaa saya mahu nangis ka atau apa ni .. saya tidak sangka2 si lauren buat suprise sampai mahu beli rumah segala ...
Saya -" tq dear .. saya suka .. tq sangat2 ..sayang dear "
Saya pigi peluk cium pipi dia kiri kanan .. tiba2 saya romntik haha gila siapa x happy kan kana bagi rumah ...bebas la mahu buat apa .. saya segan beii sama mentua sya tu tidak pandai faham perasaan orang main cakap saja ..haha
Lauren -" ni petang kita mula angkat barang dan shoping untuk keperluan rumah kio .. "
Saya -" ok ba tiada masala .. "
Jadi petang nya tu kami sama si lauren pigi beli barang dapur , apa2 saja la keperluan rumah sedang kan saya tidak tahu apa mahu beli ikut saja ni harap2 la si lauren tahu masak pun saya tidak pandai maklum la tiada pegalaman pemalas lagi masa si mama mahu ajar , ada saja beii alasan bila kana bawa masuk dapur ..bila suda ni macam naaa baru kunun sibuk2 mahu belajar ..
Masa jalan d shoping malll mahu beli langsir semua kami ternampak si laurenlix duduk2 tidak tahu apa dia buat sana d taman , layan diri sendiri .. saya mahu tegur daaa do adik ipar pula tu tapi memandangkan si lauren sini sampaping ( sebelah ) tidak la jadi ..
Saya nampak juga tu si lauren pigi tengok si lix ego ba abang dia ni .. tekan la ba masa lalu pun mahu ingat ..Skip ...
Kami balik d rumah yang si lauren beli , sebap terus mahu kasih atur barang2 yang kami beli tadi kunun , saya ikut saja ba kana suru juga la buat itu ini ngaa saya gea mana saya tahu kecuali bilik ..hahhaa ..
Tiba2 si lauren bercakap ni ..Lauren -" karen , anuu ba ko boleh tolong "
Saya -" apa gea .. ? "
Lauren -" anuu ba , apa ni saya mahu ko jadi wakil saya mintaaa maaf sama si lix "
Terkejut ba saya dengar astgaaa ni lelaki arhh , tekan la saya jadi wakil dia lagi ba sedang kan dia boleh bercakap juga .
Saya -" ko ni macam tidak ikhlas mahu minta maaf ouhh ; adakah saya yang d suruh "
Lauren -" saya segan ba sama adik saya tu , dari dulu saya tidak suka sama dia tiba2 pula sya mahu bercakap sama dia "
Saya -" ko bercakap saja ba .. kalau ko tidak berjumpa sama dia sendiri apa dia fikir , ko suru saya minta maaf tapi dia percaya ka yang ko suruh saya "
Dia terus ba dia , naaa kotoh malas betul saya mahu kana mara2 beii baru mahu mendengar , bikin gerigitan betul tu perangai dia ..
Lauren -" ba eya la , umm "
Saya -" marah la tu "
Lauren -" saya ok ba sayang , saya belum sedia sebenar nya mahu jumpa dia tapi saya buat ni pun sebap saya suda sayang sama ko ba .."
Saya senyum saja ni , ni orang arh betul tidak ikhlas ouh mahu kasih maaf orang , deii tidak pa harap2 ok la sudah nanti mama dia lagi ni yang mahu d ajar . Mama ?? .. macam mana suda mama d kampung tu abang pun jarang suda online mahu chat2 saya ,
YOU ARE READING
SUAMI Aku Drampas
RomanceMegisakan seorang gadis yang keras kepala kuat bersosial dan kuat melawan pantang d tegur , maka ibu bapa nya megambil keputusan untuk megawin kan dia dengan seorang lelaki yang berpura2 alim , bagus tapi yang sebenar nya lagi keras kepala dari c g...