part 17

230 20 8
                                    

SUAMI AKU DRAMPAS

STORY / WRITER BY : SHILA EIONA DELA PENA
COVER BY : WRITER MIRAK TIRAK
WATTPAD : SHILAeiona_Dp
LANGUAGE : SLANG SABAHAN

PART 17

saya berabis berdoa masa tu , saya terhidu tu perfume yang orang masuk tadi kenapa macam saya perna hidu ; bukan si lauren ka ?
Cepat2 saya keluar dari persembunyian saya .
Terkejut si lauren tengok saya ..

Saya -" erkkk de.... "

Lauren -" apa yang kamu buat d dalam rumah saya ; ko belum perna puas lagi ka ? Saya mahu kau keluar dari rumah saya , dan tungu seminggu akan datang saya cari kau untuk tandatangan tu surat cerai "

Saya belum habis bercakap suda si lauren bercakap .yang lebih megejut kan pasal cerai !! Saya terduduk depan si lauren saya tidak mampu suda keluar kan air mata saya . Keluarkan suara saya msa tu saya tengok si lauren mahu meminta simpati . Mala dia bercakap lagi .

Lauren -" saya paling benci perempuan tipu saya hidup2 , dan selagi itu la saya tidak akan maafkan kau seumur hidup saya . Berambus kau keluar dari rumah saya .mulaii saaat ini kau bukan siapa2 lagi dalam hidup saya mala saya tidak ingin perna kenali !! Perempuan MURAHAN !!!!

Rina -" baby ...kenapa ni "

Saya hanya mmpu melihat kemarahan dan senyuman si rina tengok saya keadaan ni macam ,
Perlhan2 saya berdiri tapi kali ni saya akan bercakap .saya tidak akan berdiam diri begini saya tidak mahu kasih tengok sama diorang yang saya lemah saya perlu kuat tuk teruskan kehidupan saya .

Saya -" terima kasih atas kasih sayang yang ko perna ucap kan selama ni lauren , saya bersyukur juga walaupun hakikat nya hidup saya lebi merana bila megenali lelaki yang hanya tahu dengar cerita sebelah pihak melahan isteri sendiri d abaikan dan tidak d berikan penjelasan sama.sekali , saya mahu tengok sampai bila kamu akan bertahn , saya akan buat kamu berdua melutut d depan saya dan masa tu saya akan ketawa terbahak2 melihat kamu melutut merayu memohon maaf !!! Dan kau rina , hari ini ko menang sebap rampas suami aku . Ko tikam kawan ko sendiri yang susa senang bersamaa dengan kau . Kau susa saya tolong ko tapi ini balasan yang saya terima dari orang2 yang saya sayangi . Saya tidak akan lupa kan apa yang kamu buat sama kehidupan saya .tidak semua nya akan senang lambat laun akan ada kehidupan yang lagi susa .. "


Rina -" eeeee perempuan sundal !!! Ingat arhhh kau yang rampas suami saya . Dan kau kana ingat saya tahu kau siapa . Ko tipu si lauren ..ko cakap ko mahu tolong dia berbaik sama si lix sedang kan ko mahu sangat kalau si lix tinggal serumah . "

Saya biarkan si rina bercakap dan fitna saya . Saya tengok si lauren kali terakhir ,saya pandang mata dia dalam2 memang kebencian suda yang keluar dalam diir saya , saya janji tidak sama sekali akan percaya kamu berdua ..
Saya cepat2 keluar dari tu tempat , terus saya naik teksi berabis saya nangis dalam tu kereta ...

Uncle -" nak kamu turun d mana ..kamu ok "

Saya -" saya turun d kampung ###### ini uncle , saya ok juga "

Uncle -" kasih keluar saja nak , begini la kehidupan tidak semua indah apa yang kita fikir kan . Kita sebagaii manusia kana uji bermacam2 dari kemampuan kita . Selagi kita masih bernafas kita kana teruskan walaupun  perit tapi tuhan tidak perna biar kan kita bersendirian kita tidak sedar dia bersama kita nak .sebap kita terllu fikir kan benda yang tidak pasti . Tapi kalau kita buka hati dan minda terima setiap ujian saya percaya nak akan faham semua ni kenapa berlaku .sabar nya nak .. "

Saya terdiam seketika , betul juga apa yang si uncle cakap , perlahan2 saya donggakkan kepala saya tenok d cermin mata , tu uncle tengok saya dengan senyuman . Saya balas tu senyuman dia .. ya betul saya perlu terima setiap ujian yang d berikan , saya juga manusia ..


SUAMI Aku Drampas Where stories live. Discover now