Ik stond zoals afgesproken om 7 uur op de stoep. Het was zaterdag en had me afgemeld voor het werk want dit was toch wel iets belangrijker. Wat zou mijn leven na deze dag toch veranderen.
''Alles is ingepakt voor vertrek. Klets nog even wat en neem afscheid want om kwart voor acht moeten we echt in de taxi stappen.'' De moeder van Lisa was altijd heel aardig maar op deze dag was ze nogal geïrriteerd. Alsof ze dit ook allemaal niet wilde.
''Mijn vader heeft een nieuwe baan aangeboden gekregen in Amerika en ze vroegen of hij deze wilde accepteren. Ons nieuwe huis wordt voor ons al gehuurd en de reis wordt helemaal betaald. Als we in het huurhuis wonen en het is niet goed genoeg, gaan we op zoek naar een nieuw en groter huis want natuurlijk krijgt mijn vader een flinke bonus en een betere salaris.
''Over 15 minuten ben je gewoon weg. Ongeloofelijk. Ik ga je zo erg missen. We kunnen natuurlijk altijd op Skype praten en mailen. Zullen we anders een tijd en dag afspreken wanneer we elkaar spreken?''
''Ja, is goed! Zaterdag 2 uur 's middags? Dat is natuurlijk voor jou 8 uur 's avonds. Mijn horloge staat alvast op de New Yorkse tijd.''
'' 's Avonds om 8 uur is goed!''
We gaven elkaar een knuffel en zij gaf mij een dikke kus op mijn wang. Het was nu definitief dat ze gingen vertrekken en we moesten elkaar voor een hele lange tijd missen.
Vijf minuten later zaten ze in de auto en reden de straat uit. Wat voelde ik mij alleen. Ik liep heel rustig en huilend naar huis. Mijn moeder was zoals gewoonlijk aan het werk want ze werkte zo onderhand dag en nacht. Ik ging maar de stad in, kijken of daar wat te doen was.