''Dit is dus mijn huis. Vind je het wat?''
Ik keek hem met grote ogen aan. Het leek wel een kasteel. Vergeleken met mijn huis leek het wel of de koningin hier woonde. ''WOW!!'' was het enige wat ik uit kon brengen.
''Zo mooi, of zo lelijk?'' vroeg Youri om mij te plagen.
''Wat denkt je zelf? Dit is gewoon de hemel. Dit had ik niet achter je gezicht.''
''We wonen hier al 10 jaar dus nieuw is het niet. Het is hier wel altijd druk in huis want we wonen hier met acht personen. Mijn ouders kregen zeven kinderen maar mijn vader is er bij de geboorte van het laatste kind weg gegaan. Het werd hem denk ik te veel.''
''Wat rot voor je. Wie is dan de oudste en de hoeveelste ben jij dan?''
''De oudste is 23. Hij heet Mitchel. Dan hebben we Rachelle, zij is 21. Dan Michelle, 20 jaar. Dan kom ik als vierde kind en ik ben 18 jaar. Dan mijn lieve broertje Ruben, hij is 14 maar begint echt met puberen. Dan komt Jake, hij is 12 en de jongste is Ellis, zij is 8 jaar.''
''Moet ik dit allemaal onthouden?'' Ik zei het met een hele grote glimlach.
''Nee, Mitchel en Rachelle zijn bijna nooit thuis. Ze zijn altijd bij hun vriendin. Rachelle is lesbisch.''
''Jij maakt ook echt alles mee in je familie.''
''Ja, zou ik je nu jouwn slaapkamer laten zien en de badkamer?''
''Doe maar. Dan kan ik dit ook even allemaal laten bezinken. Waar is je moeder eigenlijk? Ik heb een cadeautje voor haar omdat ik hier zo welkom ben.''
''Ze is nu Ellis en Ruben van school af aan het halen en dan is ze er weer.''
''Okeey, dan pak ik wel eerst mijn spullen uit.''
Ik volgde hem de trap op en elke meter verbaasde mij. Het was gewoon zo mooi!
''En hier is jouwn kamer. Ik hoop dat het niet te klein is.'' zei hij met een spottende glimlach.
''Ik hoop het ook niet.'' Ik deed de deur open en schrok me toch een hoedje. Het was de slaapkamer waar ik altijd van had gedroomd. Een groot twee persoonsbed in het midden van de achterste muur. Een mega grote klerenkast aan de rechter kant van de kamer. Links stonden 2 banken en een salontafel. Op mijn kussen lagen snoepjes voor mij. ''Wat is dit mooi! Echt mijn droom slaapkamer.''
''Zou ik je maar even alleen laten?''
''Ik ga dan even mijn spullen uitpakken. Waar moet ik naar toekomen als ik klaar ben?''
''Beneden, ik zit in de keuken. Ik hoop dat je die kan vinden en anders vraag je maar aan een schoonmaakster waar de keuken is.''
''Hebben jullie een schoonmaakster?''
''We hebben vijf schoonmaaksters drie butlers en één hoofdbutler.''
''Wow!'' Dat woord had ik al te vaak gezegd. Wat een huis. Nu is Youri wel ineens heel erg aardig. Misschien komt het door zijn eigen omgeving. Ik begon mijn spullen uit te pakken en ik had nog een aparte deur in mijn slaapkamer zitten. Ik moet er toch even achter kijken. Ik maakte de deur open en er kwam een mega badkamer met wc, douche, een ligbad en een mega grote wasbak te voorschijn. ''WOW!!'' Dit had ik nooit gedacht! Ik was klaar met uitpakken dus ging maar naar beneden. Ik kon de keuken gelukkig snel genoeg vinden.
''Is dit normaal? Ik vond de badkamer en het was gewoon zoals mijn slaapkamer de hemel!''
''Haha! Mijn vader was mega rijk en omdat hij ons achterliet heeft hij héél veel geld naar mijn moeder overgemaakt omdat zij voor de kinderen ging zorgen.''
''Zie jij je vader nog wel eens?''
Zijn hoofd sloeg neer. ''Nee, wat ik niet had verteld was dat hij 2 jaar geleden ook is overleden.''
''Wat rot voor je. Mag ik eerlijk zijn?''
''Tuurlijk, dat heb ik het liefste.''
''Ik vind jouwn moeder, zonder dat ik haar ken, al een top vrouw. Dat zij 7 kinderen zo goed op kan laten groeien en als ze allemaal op jou lijken, moeten het allemaal top kinderen zijn.'' Ik deed een stap richting Youri zodat ik heel dicht bij stond. Ik kon zijn adem horen. Achter mij hoeste ineens een vrouw. Ik schrok op.
''Mevrouw Clevers? Ik hoorde u niet aankomen.'' Ik schudde haar hand. ''Ik ben Melissa. Het project van uw zoon. Zoals u misschien al had gehoord en nu ziet, ben ik zwanger.''
''Youri had het al verteld. Noem mij alsjeblieft Lieke. Ik hoorde wat je net zei en dank je wel voor het compliment maar het opvoeden heb ik ook met een beetje hulp van mijn ouders en mijn oudste twee kinderen gedaan.''
''Maar ik vind het alsnog geweldig wat je doet. Dit huis is geweldig en ik ben blij dat ik hier zo welkom ben. Ik heb trouwens een cadeautje voor je meegebracht.''
''Dat is lief van je.'' Ze begon met uitpakken. Het was een fles wijn. Ze keek nogal geschokt.
''Is het niet goed? Deze fles is al 137 jaar oud. Mijn opa heeft een grote wijnkelder en deze hebben we 4 jaar geleden met 56 andere flessen gekregen toen hij overleed.''
Ze keek ineens nogal gemaakt blij. ''Het is heel lief, dank je wel.''
''Alsjeblieft! Ik ga even naar mijn kamer. Ik moest mijn moeder bellen om te vertellen hoe het huis was.'' Ik liep de kamer uit. Youri volgde mij de trap op.
''Melissa? Kan ik je even spreken?''
''Altijd, wat is er?''
''Wat ik ook niet verteld had omdat we zo eerlijk zouden zijn, mijn moeder werd alcoholist toen mijn vader overleden was. Ze moest naar een afkickkliniek en is er nu een half jaar uit. Mijn oudste broer moest op ons passen. Misschien dat ze daarom zo geschokt keek.''
''Wat stom van mezelf. Ik had nooit een fles wijn moeten geven!''
''Nee, ze drinkt af en toe wel wijn maar nooit thuis. Je kon dit ook niet weten. Misschien wilt ze ook wel weer af en toe thuis drinken, het in ieder geval proberen.''
''Weet je, jouwn moeder is nu thuis maar waar zijn, uhm.. Jake en uh... Ellis?''
''Die gaan altijd na schooltijd bij iemand spelen.''
''Okeey.'' Ik deed een stap naar voren en gaf Youri voorzichtig een kus op zijn wang. ''Voor de lieve broer die jij bent.''
Voor ik het wist raakte zijn lippen mijn lippen aan. We zoende ineens. Dat kwam onverwachts.
''Sorry.'' Youri trok geschrokken zijn lippen terug.
''Het maakt niks uit. Ik vond het wel leuk.'' Ik zoende hém nu.
''Ik ben al op je verliefd sinds we bij elkaar in de klas kwamen,'' biechte Youri op.
''Dat zag ik niet aankomen. Ik vind je sinds vorige week leuk,'' moest ik ook opbiechten.
''Dan vinden we elkaar leuk. Wil je een relatie proberen, ook al ben je zwanger?'' vroeg Youri heel erg verlegen. Hij bloosde ineens.
''Tuurlijk!'' Ik zoende hem weer.