Sonuncuda ilki kadar irkilmedi. Konuşmayınca Bende öyle düşündüm deyip kapıyı kapatacaktım ki dur dedi. Neden bunu yapıyorsun? Ortalığı karıştırıyorsun. Ortalık zaten karışık ben biraz silkeledim. Kafasını sallayıp geri çekildi. Babam nerede hastaları gözetip öyle gelecek. Tamam hadi Allah rahatlık versin. Sana da deyip kapıyı kapattım.
Arkamı döndüğümde Meryem karşımda dikilmesini beklemiyordum. Beni seviyor mu dersin? Sevmek ne demek sana aşık. Deme bu zavallı kalbim umut kırıntılarıyla yaşayamaz. En azında bir umudun var.
Hadi şimdi uyuyalım dedim. O da esneyerek peşimden yatağa geldi. Meryem keşke hiç gitmesen hep yanımda kalsan. Kal dersen kalırım git dersen giderim. Zaten buraya seni gözetmek için gönderildim. Burada kalmak senin için zor olacaksa?Harun beni seviyor ya? Şu an kırık camlar üzeride seksek oynayabilirim. Sevindim ha şöyle madem paşa oğluna göz koydun. Azıcık dişli ol. Sende ol. Bence ben azıcık dişsiz olsam tadımdan yenmez. Gülerek gözümü kapattım.
Sabah ezanıyla gözümü açtım. Meryem yoktu. Alla Allah nerede bu kız? Yoksa inşa Allah düşündüğüm şeyi yapmamışsındır? Ne düşündün? Bilmem yolunu şaşırıp Harun'un odasına mı gittin. Demek bu kadar fesatsın. Dur seni bir gıdıklayım da kendine gel kahkalarımız yükselince?
Babam odaya daldı. Ayşe Meryem bu haliniz ne? Bu hain beni gıdıklıyor baba . O sıra Harun da geldi. Allah sizi bildiği gibi yapsın kızlar bende bizi sizi boğazlıyor sandım. Baba insanların işi gücü yok bizimi boğazlasın. Hadi geç olmadan namazını kıl dedi babam. Tamam dedim.
Abdest alıp namaz kıldım.Allah dua ettim. Allah'ım sen zalimleri musallat etme bize? Amin deyip seccadeyi topladım. Uykum yoktu. Kendimi çok dinç hissediyordum. Dışarı bahçeye çıksam hiç fena olmazdı.
Ses çıkarmadan usulca aşağı indim. Kimseler yoktu. Kale kapısının önündeki ağaçlık alana gittim. Gözüme güzel gelen bir elma ağacına tırmandım. Güneş yeni doğuyor muhteşem bir şölen gibiydi. Güneş bile eşitti. Herkesin üstüne doğuyordu. Zengin fakir. İhtiyar genç ayrımı yoktu. Uzunca bir süre orayı seyrettim. Başkasının da beni seyrettiğinden habersiz. Sonra gözüme bir şey takıldı. Sanki duvar hareket etmişti. Sonra orada Gülizar çıktı. Koşarak benim biraz ilerime geldi.
Tam konuşacaktım ama aşağıdan Mehmet'in sesi geldi. Gülizar gidip Mehmet'e sarıldı. Özledim seni dedi. O da bende güzellim bende.....Güzel kadar başına taş düşsün emi..... Abin nasıl ? İyi olacak inşallah. Sen niye geldin? Seni görmek için.... İçeri geçseydin? Burası daha iyi? Hem fazla duramam zamanım yok. Hadi gel deyip ikisi ağacın altına oturdular.
O cadıya dikkat et tamam mı? Sensin cadı. Gülizar uğraşma kızla sende taktın. İşleri bitince def olup giderler. Vay anasını deyince ikisi de bana baktı. Gülizar beni görünce Mehmet'in kollarının arasından çıktı. Se...se...nin burada ne işin var? Çok güzel soru. Sabah sabah canım kuş avlamak istedi.Mehmet sinirle bana baktı. Kafanı gözünü yarmadan in oradan. Mehmet ben gideyim bir gören olacak. Tamam deyip başını tekrar bana çevirdi. İn oradan elmacı güzeli. Tabi tabi çok beklersin. Ömrümün sonuna kadar beklerim. Senin kafa niye bu kadar eserekli? Bir ömür boyu bekleyeceğin kadın az önce topukladı. Her neyse in oradan insanlar uyanmadan dön kaleye deyip gitti.
Tabi canım canım ben kim köpek? Deyip ağaçtan bir elma kopartıp aşağı indim. Tam elmayı ısırdım yiyordum. Birsi beni yakaladı. debelenirken. Sesiz ol yakalanmak mı istiyorsun? Evet eşkıya gibi yolumu kestin. Bunu bir eşkıya yavuklusunun söylenmesi çok garip? Ne eşkıyası ne yavuklusu? Eşkıya reisi her yerde seni ararmış? Sen nereden duydun? Yalan değil yani? Ne dememi bekliyorsun? Yalanlamanı tabi ki.... İnanacak mısın peki? "Evet" dedi. Bence sen çoktan kararını vermişsin? Uzaklaştım ondan hadi hayırlı sabahlar deyip içeri geçiyordum ki sözleriyle duraksadım. Sen kalbimin cehennem köpeğisin. Arkamı dönüp baktıktan sonra koşmaya başladım. Allah'ım biri iç sesimin sesimi kıssın? Alemi cihana beni rezil edecek. Amin deyip koşarak misafir odasına gittim.
Meryem yeni uyanmıştı. Neredesin kızım? Hep sen mi kaybolacaksın. Bu seferde ben kaybolayım dedim. Hadi kalk hazırlan elif kahvaltıya çağırdı. Meryem sana bir şey soracağım. Ne soracaksın? Sence bu Gülizar hatun senin beyini seviyor mu? Benim aklımı niye sevsin? Ne ha sen beyin " Alo uyuyor musun hala" deyip parmağımı şıklattım. Yok ben uyumuyorum da sen delirdin galiba?
Yok adamı benimle bırakıp gitti. Eee bunda ne var? Adam bana saçma salak lakırdılar etti. Ne dedi ki sana ? Önemli değil iç sesime cevap verdi. İç sesine mi? He vallah ben kendi kendime söylenirken duydu zar? Ne dedin konumuz bu değil? Kadın fıstık gibi güzellliğine ve aseletine güveniyor bence? Öyle mi dersin? Tabi birde sizin Beyimle kedi köpek gibi kavga ettiğinizden senden pek korkmuyor?
Korksun bence ? Senden mi? Yok kız o nişanlısı olacak avareden. Eee sen ne dedin. O sana ne dedi. Hadi bırak lakırdıyı kahvaltıya inelim deyip o arkamda ben önde odadan çıktık. Babam ve Harun da odasından çıktı. Hayırlı sabahlar dedim. Herkes gülümseyince hadi inelim. Onlar önden biz arkadan salona indik. Gülizar orada bizi bekliyordu.
Bize gülümseyerek kahvaltı etmeye başladık. Meryem mutfağa geçti. Gülizar babama bakıp ağabeyim ne zaman uyanacak? Yaraları biraz toparlanırsa o zaman inşaallah? Kahvaltı dediysem tarhana çorbası içiyorduk. Harun Gülizar'a bakıp annem seni bekler çeyizler için sipariş edilecekmiş. Gülizar bana baktı. Ayşe sende benimle gel. Ben gelmesem biraz işim var? Ne işi babama bakınca? O da sağ olsun hemen anladı. Ayşe şifahaneyi temizlemem de eksikleri almamda bana yardım edecek. İyi peki bende geç olmadan çıkayım. Harun Gülizar'a Osman sana refakat etsin dedi. O da başını sallayıp masadan kalktı. Babamda komutana bakacağını söyleyip odadan kalktı.
Harun bana bakıp neden gitmedin? Ben mi hayatta olmaz zor kaçtım oradan. O ne demek? Kusura bakma ama ananın beni sevdiği pek söylenemez. Anlaşılan sende onu sevmiyorsun? Kafamı evet dercesine salladım. Ama baban iyi biri. O da seni sevmiş zaten. Öyle mi hadi bende gidip bir şifahaneye bakayım. Tamam gitsen dedi.
Giderken mutfaktan Meryem ve Elifi alıp şifahaneyi temizledik. Bu gün Nilüfer hatun buraya gelecekmiş. Öyle mi? İçimde ayak altında dolaşmasam iyi olur. Kızlarla sifahaneyi temizledik. Sonra eksikleri babamla yazdım. Baba biz hep kalede sığıntı gibi yaşayacağız? Bu da nereden çıktı? Bilmem yarın bu insanlar bizi istemezse ne yaparız? Doğru söylüyorsun kızım. Sen eksikleri al gel sana anlatacaklarım var. Hadi kızım gidip bunları alalım. Şey baba Ömer her yerde bizi ararmış. Şu sıralar dışarı çıkmasak daha iyi? Öndere listeyi verelim o alsın. Peki ama sende git ağzından bir şey kaçırmasın. Olur deyip başımı salladım.
Kızların yanına gittim. Benimle çarşıya gelmek isteyen var mı? Meryem ben gelirim. Elif benim işim var dedi. Hadi öyleyse Önder'i bulup gidelim. Harun "ben götürürüm sizi Önder'e gerek yok" dedi. Şey biraz dikkat çeker? Önder'le gitsek. Ya benimle ya da hiç. Meryem bana evet de der gibi baktı. İyi peki dedim. Kaleden at arabasıyla çıktık. Çarşıya vardığımızda arabadan Harun'un yardımıyla indik.
Çarşı iki tarafı dükkanlarla çevrili uzunca bir alandı. Yavaşça etrafa bakınmaya başladım. Sahi ben babamdan para da almayı unutmuştum. Allah kahretsin dedim. Meryem'de Harun'da ikisi birlikte "ne oldu" dedi. Kafa bırakmadınız bende para almayı unuttum. Sıkıntı yok ben yanınıza boşa mı geldim. Peki ama borç olarak alıyorum. Meryem sahi senin babanın parası var mı? Bilmem yani tutsaktı dedim. Eee o zaman üzümcüyü yeyip bağını sormayacağız. Hadi öyleyse deyip. Malzeme almaya başladım. Adaçayı, aslan pençesi,ebegümeci, ısırgan otu. Ben malzemeler arasında dolaşırken diğerleri biraz ilerde bekliyorlardı. Birden izleniyor hissine kapıldım. Onlara baktığımda bana bakmadıklarıni fark ettim. Bu duygu neydi o zaman? Çaktırmadan etrafı gözetlemeye başladım. İlerde yüzü sarılı biri bana bakıyordu. Sanırsam Ömerdi.
Selam yavru ceylanlar oylamayı ve yorum yapmayı unutmayın!!!!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızıl Yangın
Tarihi KurguEşkıyanın kızından kadıya eş olur mu? Eşkıyanın mayası suyu bulandırır mı? İyilikten maraz doğar mı? Mavi kan köylü kanıyla tutar mı? Güneşin doğmadığı geceler olur mu?