الحلقه ال(19)❤

4K 67 1
                                    

لميس بتساول هى تنظر البه:مين حياه
نظر الجميع الى بعضهم بتساول و توتر فحاولت فأردفت ياسمين بهدوء:حياه تكون..
قاطعتها جليله بخبث و هى تنظر الى حياه بتحدى :مربيه مريم ..
نظر لها الجميع بصدمه بينما ابتسمت حياه و نظرت الى زين بدموع و حزن و قالت بعتاب:انا حياه مربيه مريم..يلا يا مريم تعالى نطلع الاوضه عشان مامى ترتاح..
مريم بحزن طفولى و هى تمسك يد والدتها :بس انا لسه مشبعتش من مامى ..
نظر زين الى حياه و كان ينتظر ان تنظر لعينيه لكى يعتذر لكنها لم تنظر له..فأردفت
جليله بابتسامه و هى تنظر الى مريم :ميروو اسمعى الكلام عشان مامى متتعبش ..
مريم بحزن و هى تذهب ناحية حياه:اوووف طيب ..يلا يا يويو
امسكت حياه بيدها ثم ذهبت بها الى غرفتها...كان الجميع يقف بحزن على حال حيااه و على كثره التوتر الذى حدث بينمت لميس تحركت من مكانها و امسكت بيد زين و قالت له بحب:مش هنطلع اوضتنا وحشتنى ايام زماان ..
كان زين شارد ترك يدها و ذهب الى الخارج ..فأردف مازن و هو يركض خلفه بسرعه:زيين استنى..
لميس بعدم فهم و هى تنظر لهم حتى اختفوا من امامها :هو فى اي !
فغضبت جليله من ما فعله زين و اردفت بهدوء و هى تمسك يد لميس:هو بس فرح انك رجعتى و زعل على على الايام الى فاتت من غيرك ..
ابتسمت لميس و قالت بحب: يا حبيبي ..
نظرت لها ثريه بحزن و قالت بهدوء:انا هروح اوضب اوضه لميس هانم ..
لميس بحب و هى تتجه ناحيتها و تعانقها بأشتياق :دادا ثريه وحشتينييي
ثريه بابتسامه حزن هى تربت على ظهرها:انتى اكتر يا بنتى انشالله تبقى احسن من الاول ..
ابتسمت لها لميس فأردفت
جليله بهدوء و هى تنظر الى ثرسه:وصلى لميس لاوضتى لحد ما اوضتها تخلص ..
ثريه بهدوء و هى تنظر الى لميس:حااضر ..يلا بينا ..
ثم ذهبوا لتردف ياسمين بهدوء:ماما عدى كلمته و قولتلوا ان لميس فاقت و هيوصل بليل
جليله بابتسامه و عى تنظر الى ياسمين :طب كوويس لميس هتفرح بيه جدا
...........................
فى الحديقه ذهب زين الى سيارته و كان سيصعد لكن اوقفته يد ماززن الذى امسكها بقوه و أدرف بأمر:زين استنى فى اى مينفعش كده
زين بغضب و يضرب رأسه بيده :انا غبي انا بضيع حياه من ايدي و ... شايف ماما بتعمل اي  حياه بقت مربيه مريم مستحيل اخليها تبقى كده البنت الوحيده الى حبتها مستحيل اسمح انها تتبهدل كده احنا مفرحناش يوم يا مازن بدل ما يكون فرحنا اسعد يوم فى حياتنا نفتكرو طول عمرنا بقى اتعس يوم فى حياتنا ..
نظر له مازن بأشفاق ثم أردف بتفكير:طب ممكن تهدا احنا اكيد هنلاقى حل يعنى اكيد و اكيد لميس هيجي يوم و تعرف اهدا ..
زين بدموع:حياه بتكرهنى ..
نظر مازن الى زبن بحزن ثم ربت على كتفه قال بثقه:لو حبيتك بجد مستحيل تكرهك يا زين بص انا هتصرف هحاول اخرجك مع حياه و اتكلم معاها بس سيبها دالوقتى و اطلع ل لميس يلا ..
زين و هو ينظر لمازن برفض:لا مش هقدر..
مازن بهدوء و هو ينظر له:عشان بنتك يا زين ...عارف ان جوازك من لميس غصب و انك مش بتحبها و الى كان مصبرك بنتك و ان و ان و ان بس لازم نستحمل لحد ما لميس تبقى كويسه و نواجهاا ..
بعد تفكير أردف زين باستسلام:طيب..
مازن بمرح:و بعدين مكنتش اعرف ان الحب بيعمل فيك كده اوحش ..
نظر له زين بغضب كوميدي و نظر الى يد مازن التى اصبحت على كتفه ازاح مازن يده و قال بصوت كوميدي:اسف والله ..

حكاية حياه الجزء الأول❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن