~Ogge's POV~
Maya och Sophie kommer snubblanes genom dörren till rummet där jag & Maya sov inatt. Maya greppar mina kläder och kastar dem på mig.
"Klä på dig och hitta Jano, vi drar NU." väser hon mellan tänderna och jag ryggar till av hennes ilskna och kalla ton. Hon vänder på klacken och stormar ut genom dörren igen, med Sophie i släptåg. Jag sitter helt handlingsförlamad kvar i sängen innan jag drar en hand genom håret, suckar och reser mig upp. Mina kläder från igår åker på min kropp och sen öppnar jag dörren och går ut.
Korridoren utanför är väldigt ljus, så jag måste blinka några gånger innan jag kan fortsätta gå. Jag går ner för den svarta spiraltrappan och där nere möts jag av Maya och Sophie som kramar Jano. När Sophie vänder sig om ser jag att hennes smink är helt förstört och hennes ögon är svullna och rödgråtna. Jag stirrar bara äcklat på henne, efter vad som hände för några veckor sen när jag och Maya bråkade så har jag hållt mig borta från henne så mycket som möjligt.
Jano ler snett mot mig och jag halvler tillbaka innan Maya tar min hand och drar ut mig genom dörren. Vi går hem bestämmer vi, det är inte så långt och vi alla bor rätt nära varann, dessutom känner ingen av oss för att få konstiga blickar eller riskera att träffa på någon vi känner.
Väl framme vid skolan så skiljs vi åt, Sophie som bor brevid skolan går hem till sig, och jag, Jano och Maya fortsätter. Vid lekplatsen så går Jano åt sitt håll, och när jag och Maya är framme vid mataffären så borde vi egentligen gå skilda vägar, men jag erbjuder Maya att komma hem till mig en stund, tvätta bort sminket och byta om, duscha om hon vill. Så slipper hon konstiga frågor från sina föräldrar. Hon följer med mig, och så går vi i tystnad hela vägen hem.
"Vad hände egentligen?" frågar jag när vi kommer innanför dörren.
"Inget. Lägg dig inte i." svarar hon kallt och än en gång så ryggar jag tillbaka av hennes ton.
"Maya. Jag bryr mig om dig. Jag vill veta, jag vill kunna skydda dig. Jag älskar dig. Snälla berätta vad som hände?" frågar jag än en gång, och då bryter hon ihop. Hon sjunker ihop till en liten snyftande hög och jag sätter mig ner brevid henne och lägger armarna om henne.
"Såja, såja.. Det ordnar sig. Vi gör såhär, du får lite kläder av mig och sen så går du och duschar medan jag fixar mackor och te. Okay?" frågar jag.
"Okay" svarar hon mellan tårarna.
När hon 15 minuter senare kommer ut ur badrummet så sitter jag i soffan, simpsons är på tv:n. Hon kryper upp i soffan brevid mig och jag stänger av tv:n.
"Men neeej, jag ville ju se" gnäller hon och jag skrattar lite innan jag blir allvarlig.
"Nu ska vi prata om vad som hände hemma hos Milli" säger jag och hon blir genast helt nedstämd. Sen drar hon in säkert 8 liter luft i lungorna och börjar prata.
Hon drar hela historien om Oscar som våldtog henne när hon var 14, och sen om att hon hittade honom och Sophie i sängen, och att han hade våldtagit henne också. Hon berättade om skammen, att hon skämdes så mycket över det som hade hänt, och att alla minnen kom tillbaka när hon såg Sophie.
Helt plötsligt så verkar inte Maya vara den starka, självständiga tjej jag mötte den där dagen på flygplatsen. Hon verkar så liten, så skör. Jag lägger armarna försiktigt om henne och hon kryper upp i mit knä.
När hon väl tystnar så ser jag tårarna som rinner ner för kinderna på henne. Jag säger inget, bara kysser hennes panna, och så somnar vi sådär.
Hey folks! Ett kort o rätt dåligt kapitel, men jag kände att jag behövde förklara vad som hänt mellan henne och Oscar, och sen lite hjälte-Ogge måste man ju alltid få in ;D
Annars ville jag bara tacka för 3k läsare, det är sjukt! Och tack för alla fina kommentarer, det uppskattas verkligen att ni gillar det jag skriver. Kram! -A
YOU ARE READING
utbytesstudenten » o.m
FanfictionMaya Movshare är 16 år och bor i Florida, USA. Hon och hennes familj ska snart få en utbytesstudent, ingen mindre än Oscar OG Molander. Killen med snapbacken och de blåa ögonen man kan drunkna i. Hon har ingen aning om att han kommer vända hennes li...