26

628 38 4
                                    

-Mayas POV-

Jag kliver av Ogge och går in i rummet där Felix ligger. 

Herre min Jesus och hans tolv hakor.

Blod. Överallt.

"Sorry Maya" säger Felix hest och jag får lust att skratta av situationen. 

"Eyyy what the fuck man" protesterar jag och han ler snett.

Jag går ut i köket och på vägen meddelar jag Ogge att han borde ta en titt i vårt rum. 

"IIIIIIIHHHHH" hörs någon minut senare och jag skrattar för mig själv. Ogge hatar blod. 

Jag hämtar en trasa, en handduk och lite papper att torka med. Sen går jag ut i hallen och hämtar två nya tamponger från min väska. 

Felix ligger och asgarvar medan Ogge sitter på golvet, halvt medvetslös. Jag ger Felix papperet och tampongerna och sedan tar jag tag i Ogge och släpar ut honom i badrummet där jag lägger honom med huvudet & överkroppen i duschen. Jag lyckas efter en stund att få av honom hans t-shirt och så sätter jag på duschen med kallt vatten. 

"VAD HAR DU GJORT MED MINA MARSHMALLOWS!?" vrålar han och jag hoppar till. Han sätter sig upp och slår huvudet i munstycket till duschen. 

"Ajjjjj" muttrar han och gnider sig på huvudet där han slog i. 

"Godmorgon vampyren" ler jag och han ger mig en sur blick. 

"Hmppff" svarar han bara och jag kysser honom snabbt & gör en ansats till att resa mig upp, men han tar tag om min midja och drar ner mig i hans blöta famn. 

"You're a pain in the ass sometimes..." säger han och jag ler.

"But I'm your pain in the ass. Deal with it" svarar jag och sliter mig loss från hans starka armar. 

"Felix behöver hjälp med mensen" ursäktar jag mig när jag får en brännande hundvalpsblick från Ogges håll. Han skrattar och jag lämnar badrummet och styr mina steg ut i sovrummet, där Felix har somnat. 

Jag tar trasan och tvättar bort blodet i hans ansikte och jag är i full färd med att byta lakan när jag hör en nyckel vridas om i låset i ytterdörren. Jag går långsamt ut i hallen precis i tid för att se Charlie, Omar, Jackie och Oscar ramla in genom dörren. 

"Heeeeej Mayaaaa" ler Omar och jag skrattar lätt. 

"Hey guys" ler jag. 

Jackie & Charlie bär på ett antal tunga påsar var och det luktar storshopping långa vägar. 

"Vi har shoppat lite" flinar Charlie och Oscar skakar på huvudet.

"Tjejerna sprang i affärer och tömde sina pojkvänners plånböcker heter det" rättar han.

"Jag sa till dig att du inte skulle betala" svarar Charlie och Oscar suckar.

"Jag ville betala" kontrar Oscar och nu är det Charlies tur att sucka.

"Men gnäll inte då" inflikar jag och Charlie ler uppmuntrande mot mig.

"Åhhhh" muttrar Oscar och släpar sig ut i vardagsrummet. Jag hör en duns och antar att han kastat sig i soffan. Omar försvinner ut i köket, antagligen för att leta efter godis, och Jackie meddelar att hon behöver gå på toa. 

"Uhm, du kanske borde vänta lite..." längre hinner jag inte förrän hon är inne i badrummet där en shirtless Ogge ligger på badrumsgolvet. Han har somnat. 

"Maya, vad fan har ni gjort" skrattar Jackie och jag rodnar.

"Han svimmade av allt blod, så jag var tvungen att väcka honom på nåt sätt" säger jag och det är för sent när jag inser hur fel det där lät. 

Jackie & Charlie ligger redan på golvet och skriker av skratt och Omar & Oscar kommer lufsandes ut till badrummet. 

"Vafan" utbrister båda killarna samtidigt och jag kliar mig i nacken.

Jag går in i badrummet och väcker Ogge. 

"Huuuh?" säger han sömndrucket och jag pussar honom på pannan. 

"Alla är hemma.." säger jag och ler snett.

"Oops" flinar han och jag suckar lätt. 

"Så kan man också uttrycka det" svarar jag och kan inte låta bli att skratta åt hela situationen. 

-

Vi har samlats i soffan en halvtimme senare och överlägger om vad vi ska göra ikväll. Tillslut kommer vi överens och det blir en utekväll, för att ladda om efter alla trista grejer som har hänt de senaste dagarna. 

Alla börjar leta upp kläder att ha på sig, så jag går in i sovrummet och öppnar garderoben. Jag slänger ut plagg efter plagg innan jag hittar det jag letar efter. 

Den är rätt kort, går ungefär till mitten av låren. Guldig dragkedja där bak och hela klänningen är färgad i ett militärmönster. Jag letar upp mina svarta Vans med guldnitar och lockar mitt mörka hår innan jag sätter upp det i en relativt hög tofs med lite hår kvar hängande runt ansiktet. Jag letar fram mitt smink och börjar med att lägga concealer och puder. Jag fortsätter med bronzer och sedan letar jag fram min dammiga kajal. 

"Det är du & jag, kajalen. Snälla samarbeta" mumlar jag med samanbitna käkar och lutar mig mot spegeln för att lägga en svart rand längs kanten på ögonfransarna. 

Yes.

Det funkar.

Jag avslutar med att böja ögonfransarna och lägga på mascara, och när jag ser mig själv i spegeln.

"Fan, du är jävligt snygg ändå" flinar Ogge när han dyker upp bakom mig. 

Kanske jag bara kan glömma allt och ha en kul kväll nu...

-

'Oh my god, hon lever' är väl er tanke nu... 

Hej iallafall ;D

Well yes, A is back B-) Det här är ju helt ärligt bara ett dåligt mellankapitel innan festen, där det kommer bli.. intressant huhuhuhu

jag har väl inte så mycket mer att säga än att jag skulle vilja promota @trashonly 's novell SMS som är såjävlabraattjagdörochåteruppstårlikejesus. 

A signing out. See ya babes

-A

utbytesstudenten » o.mDonde viven las historias. Descúbrelo ahora