~Ogge's POV~
Efter det där extremt märkliga samtalet så snurrar det i mitt huvud. Jag minns inte vem Albin är, men jag känner igen namnet... Jag måste fråga Maya.
"Du Maya?" frågar jag när jag hittar henne läsandes en bok i soffan.
"Det är mitt namn" svarar hon och jag ler lite.
"Vem är Albin?"
Hon ser upp från sin bok och ser allvarligt på mig
"Albin är killen som misshandlade dig" svarar hon och jag bara gapar.
"VI MÅSTE HITTA FELIX!" skriker jag och hon rycker till.
"Va? Ogge lugna dig" säger hon och jag ser henne stint i ögonen.
"Felix. Är. Med. Albin. Vi. Måste. Hitta. Honom. Nu." väser jag och hon ser förskräckt på mig.
"Men vad väntar du på?! Kom då!" ropar hon från hallen och jag springer efter henne.
-
Vi kör upp för en sjukt lång & brant backe, och längst upp så står det ett vitt hus med gröna knutar som Maya säger att vi ska stanna vid.
"Vart kan han vara?" frågar jag och en sekund senare hörs ett krasch inifrån huset.
"Där inne" svarar Maya och jag suckar.
"Kom igen då" säger jag och börjar gå mot huset. Dörren är till min förvåning olåst så jag går helt enkelt direkt in med Maya i hälarna.
"FELIX" vrålar jag och ännu ett krasch kommer från källaren. Jag kastar mig ner för trapporna och väl nere möts jag av en Felix med en svullen och blodig näsa och en blond kille, som måste vara Albin, som ligger på marken och håller sig för magen.
"F-förlåt Felix, det var inte meningen att det skulle bli såhär... Jag ä-älskar dig.." mumlar pojken på golvet innan han svimmar av.
Tårarna rinner ner på Felix kinder och helt plötsligt går allt upp för mig.
Det var Albin?! Hela tiden?! Alla gånger Felix skulle träffat en 'kompis', även fast han knappt träffat någon ny här i USA, dagen efter festen när han sov hos en mystisk person & inte kom hem förrän sent, de gångerna han pratat i telefon med någon på balkongen till sent på kvällen... Den personen var Albin?!?
Felix står där på golvet och snyftar & ser fruktansvärt liten och hjälplös ut, så jag går fram till honom och ger honom en riktigt mysig Ogge-kram.
"Jag antar att du fattat allt nu... Vad ska fansen ens säga?" mumlar han och jag suckar.
"Jag vet inte Felix, jag vet verkligen inte..." säger jag lågt och jag känner hur min hoodie blir blöt av Felix salta tårar.
"Ambulansen och polisen är här om tio, bara så ni vet" säger Maya och jag ler åt henne.
"Bra" svarar jag enkelt.
-
Albin ligger inlagd på sjukhus i några dagar framöver, Felix fick dock åka hem relativt snabbt eftersom han 'bara' hade en knäckt näsa.
Jag ligger i soffan med Maya över mig och kollar på Family Guy, standard.
Helt plötsligt så nyser Felix, som ligger i mitt och Maya's rum, högt och jag rycker till lite av förvåning.
"Faaaaan" svär han högt och Maya reser på sig för att kolla till honom.
"Men vafan Felix" stönar hon och jag går också in i rummet.
Ur Felix näsa sprutar det blod och Maya rusar förbi mig för att hämta papper att torka upp allt blod med.
"Luta huvudet bakåt, smartass" säger jag roat och han grimaserar mot mig.
"Absolut, doktor Ogge" flinar han innan han hostar till.
"Blod.. I halsen" väser han och jag skrattar.
"Så går det om man flinar för mycket, patient Felix" ler jag samtidigt som Maya kommer tillbaka med en hög papper och två tamponger i händerna.
"Uhm.. Vad ska du göra med dem?" frågar Felix skeptiskt och Maya skrattar.
"Stoppa blodflödet, baka" säger hon och jag & Felix utbyter en undrande blick.
"Baka?" frågar jag och hon ler.
"Idiot, på japanska" svarar hon och jag skrattar.
"Tönt" flinar jag och hon räcker ut tungan åt mig samtidigt som hon torkar bort det värsta blodet och stoppar upp en tampong i vardera näsborre på Felix.
"Sådär, klart!" ler hon och jag drar henne närmre mig.
"Vad tycks, doktor Ogge?" ler hon och jag placerar lätta kyssar i hennes nacke.
"Super, Maya" mumlar jag och drar ut henne till soffan, så att vi lämnar Felix ensam igen.
"Kom" säger jag samtidigt som jag lägger mig i soffan och sträcker ut armarna efter henne.
Hon lägger sig ner i min famn och jag placerar mina händer på hennes svank. Hon kysser mig mjukt och jag drar henne närmare mig.
"Mayaaaaaaa, dem läckeeeeeer" ropar Felix från sovrummet.
"Jag kommeeeeeer" svarar Maya och kysser mig igen, denna gång lite längre.
Jag avbryter kyssen och ser frågande på henne.
"Ska du inte hjälpa honom?" frågar jag och hon ler.
"Han klarar sig" svarar hon och trycker sig ännu närmre mig.
KAMU SEDANG MEMBACA
utbytesstudenten » o.m
Fiksi PenggemarMaya Movshare är 16 år och bor i Florida, USA. Hon och hennes familj ska snart få en utbytesstudent, ingen mindre än Oscar OG Molander. Killen med snapbacken och de blåa ögonen man kan drunkna i. Hon har ingen aning om att han kommer vända hennes li...