~Nästa dag, Ogge's POV~
Jag vaknar av att en tyngd landar på min mage och jag stönar till. Helt plötsligt börjar tyngden vifta på armarna och skrika saker, ganska snabbt inser jag att det är Omar som sitter på mig.
"OGGEOGGEOGGEOGGE" vrålar han, "VI SKA TILL UNIVERSAL STUDIOS, VI SKA TILL HOGWARTS!!!!!!"
"Chill down" muttrar jag och puttar ner den svarthårige pojken på golvet. Han ler stort och rusar ut i köket igen.
Boom, krasch, ljudet av krossat glas.
"OMAAAAAAR" Maya's röst ljuder genom lägenheten och sen hörs ljudet av Omar's hysteriska fnitter.
"Jag ska kväva honom med kanelbullar" hör jag Maya muttra och jag skrattar.
Jag reser mig upp ur sängen och kliver med två långa steg fram till garderoben. Ett par jeans och en grå t-shirt får det bli, och sen plockar jag en bandana som jag knyter runt håret. Maya älskar bandanan, det är ju alltid ett plus...
Mina fötter för mig tvärsöver lägenheten, in i köket.
Geeeeeez Omar.. Nu har du ställt till det.
Köksgolvet pryds av glittrande kristallglassplitter och mitt i det hela står Maya med dammsugaren i handen och ser uppgivet på mig.
Jag kliar mig i nacken och ler snett.
"Vad är det för fel på honom?" frågar hon och jag skakar på huvudet och lägger handen i pannan.
"Jag vet inte.. Nån sällsynt sjukdom" svarar jag.
-
En timme senare sitter alla inproppade i minibussen som ska ta oss till Universal Studios. Maya, som är ett enormt potterhead är sjukt exalterad och jag skrattar åt hennes eviga historier om Neville, hennes favoritkaraktär. Hon är verkligen kär i Harry Potter-serien....
När vi går in genom grindarna så försvinner alla åt olika håll. Maya tar tag i min arm och drar bort mig mot Harry Potter-delen av parken.
"Kan du hålla den här? Jag ska bara gå på toa" säger Maya och pekar åt det hållet där toaletterna ligger. Jag nickar och går och sätter mig på en bänk lite längre bort.
-
Det har gått en halvtimme och hon är fortfarande inte tillbaka. Jag frågar folk som står utanför toaletterna om de han sett en brunett, ca 167 cm lång med blåa ögon komma ut från toaletten. De flesta säger nej, men en tant säger att hon försvann bort mot barnlandet med två killar, en lång kille med långt brunt hår i backslick & lockigt hår i nacken & en lite kortare blond. Jag nickar och tackar henne innan jag försvinner bort mot barnlandet.
På ingången till det enorma huset som är till för alla barn så sitter det en lapp.
Ogge
Vi har Maya.
Kom och hitta henne, om du kan
- A & O
Jag ser mig förvirrat omkring innan jag lyckas samla mig tillräckligt för att öppna dörren till huset.
Det finns tre gångar, med en lapp i varje ände. Jag bestämmer mig för att gå rakt fram.
Ogge
Det blir varmare
- A & O
Jag springer åt höger, och möts av en spiraltrappa i slutet av gången. Jag tar tre trappsteg i ett kliv och jag är uppe på några sekunder.
Ogge
If nothing goes right, go left
- A & O
Vänster blir det. Gången svänger åt höger och jag hinner precis stanna innan ett enormt hål slukar mig. Det enda som finns framför mig är en trasig hängbro, och på andra sidan sitter en lapp på väggen.
Ett steg ut, första plankan håller.
Ett till, plankan knakar men det funkar.
Tredje steget och plankan krossas under mina fötter.'
Jag faller, men i sista sekunden så lyckas jag greppa repen till hängbron. Under mig så går det folk, men ingen verkar fatta vad som försiggår.
Trillar jag ner nu är jag garanterad en säker död, och det vill jag helst inte.
Jag tar ett stadigare tag och svingar mig upp i sittande position på repet. ((imagine Ogge's armmuskler right now, geeeeez))
Sen så reser jag mig vingligt upp och med hjälp av de fyra repen på båda sidor så lyckas jag med en sista kraftansträngning komma över på andra sidan.
Jag fortsätter bort till väggen med lappen. Denna gången är det med Maya's handstil.
Ogge
Jag älskar dig
-Maya
Och inte förrän då inser jag vad jag håller på med. Jag letar efter min försvunna flickvän. Som är försvunnen. Alltså försvunnen. Borta. Poof. Nämde jag att hon är försvunnen?
Tårarna rinner hejdlöst och jag skakar när jag fiskar upp mobilen som har legat i min ficka.
Kontakter, Oscar, ring.
Tre signaler och han svarar.
"Tja maaaaaaan" hojtar han och jag snörvlar till.
"Maya är i fara. Samla ihop de andra och kom till det stora huset i barnlandet. Gå rakt fram, höger, upp för trappan, över bron och vänta där"
"Uppfattat" svarar han allvarligt och så lägger vi på,
Nu gäller det bara att samla ihop sig och hitta Maya.
-
HOLA AMIGOS, A IS BACK
Nejmen tja, det var ett tag sen!
Jag är hemskt jävla skitledsen och jag skäms. Förlåt... Jag har inte uppdaterat på länge för att jag helt enkelt inte haft nå att skriva om... MEN NU HAR JAG EN IDÉ OCH NI KOMMER HATA MIG HIHUHIHUHHU
Det är ett enormt tryck på mina imagines förresten, är dem så bra? Har ni inte kollat in dem så kan ni ju alltid kika in på min profil där den boken finns ;) Vill ni ha en imagine så kan ni kommentera eller kanske skicka ett pm innehållande;
1. Ditt namn
2. Kille
3. Dirty, romantic eller sad/break up
OCH ALBIN, JANO, HUGO & OSCAR, NI HÅLLER ER BORTA FRÅN DEN BOKEN OM NI INTE VILL ATT JAG SKA KVÄVA ER MED KANELBULLAR
Mina kompisar behöver veta vad de får & inte får läsa xD
Vi hörs snart, förhoppningsvis x]
See ya
-A
YOU ARE READING
utbytesstudenten » o.m
FanfictionMaya Movshare är 16 år och bor i Florida, USA. Hon och hennes familj ska snart få en utbytesstudent, ingen mindre än Oscar OG Molander. Killen med snapbacken och de blåa ögonen man kan drunkna i. Hon har ingen aning om att han kommer vända hennes li...