21

1.2K 58 12
                                    

~Maya's POV~

Vi sitter i en ring på mattan i mitt hus, med en gammal colaflaska framför oss. Jag snurrar på flaskan och den hamnar på Jackie. Hon säger konsekvens, och jag funderar en stund.

"Kyss Omar" ler jag och hon stirrar förfärat på mig. Omar flinar när hon ställer sig upp, går fram till honom och kysser honom djupt. Charlie busvisslar och Felix & Ogge jublar.

Hon drar ifrån och går och sätter sig på sin plats igen. Sedan tar hon tag i flaskan och snurrar den hårt. Den landar på Oscar. Han säger också konsekvens, så Jackie ler stort åt Charlie.

"Ta av dig tröjan" säger hon och blinkar med ena ögat åt Charlie. Oscar ställer sig upp och drar tröjan över huvudet. Charlie blinkar några gånger mot honom och jag ler och utbyter menande blickar med Jackie.

Oscar ler brett när sätter sig ner igen. Han tar flaskan och snurrar den, denna gången hamnar den på mig.

"Hmmm... Ge Ogge en lapdance" säger han och jag ser chockat på honom.

"En vadå? Skojar du med mig?" säger jag.

"Inte en sekund. Komigen, gör det bara" flinar han och jag suckar dramatiskt.

Jag ger Ogge en snabb lapdance och alla applåderar.

"Så, fucker. Nöjd?" flinar jag åt Oscar.

"Mycket nöjd" flinar han tillbaka och jag skakar på huvudet. Sedan snurrar jag flaskan, den hamnar på Felix. Han säger sanning, antagligen för att slippa någon pinsam grej att göra.

Jag låter blicken svepa runt i rummet och ger ifrån mig ett hummande läte innan jag kommer på det.

"Vem var du hos i natt?" frågar jag med ett peddosmile.

Han kliar sig i nacken och rodnar innan han öppnar munnen.

"Ehm... Nån jag träffade på festen bara" mumlar han. Jag ser på honom med höjda ögonbryn men han vägrar möta min blick.

"Men vem?" utbrister Omar och Felix ser utmanande på oss.

"Man fick bara ställa en fråga" säger han och alla suckar på samma gång. Sedan greppar han flaskan och låter den snurra ännu en gång.

-

Jag vaknar på morgonen med Ogge vid min sida, i hans lägenhet. Jackie och Charlie sov här inatt också, efter att dem hade vart hemma och hämtat nya kläder och sånt. Jag misstänker att Charlie och Oscar har något på gång, de verkar vara mer än bara kompisar... Omar & Jackie verkar inte direkt bara vänner heller, så som de gullar med varann. Just nu är det bara Felix som är ensam, men det ska vi försöka ändra på. Sophie är säkert intresserad av en snygg kille som dessutom är med i ett pojkband... Men vi får se. Jag kan inte tvinga någon, hur mycket jag än skulle vilja...

Jag ger Ogge en lätt puss på kinden innan jag går upp ur sängen. Jag drar på mig ett par svarta tights fulla med hål och en mörkblå hoodie, som vanligt är den Ogge's. Sedan går jag ut i vardagsrummet, bara för att hitta Oscar & Charlie på samma madrass på golvet, ihopslingrade. Jackie & Omar ligger lite längre bort också dem på samma madrass, ihopslingrade. Felix ligger själv, eller rättare sagt ihopslingrad med sitt täcke. Jag ler och går förbi dem till köket.

Väl där ångrar jag mig, jag tar något på vägen till Jano istället. Jag går tillbaka till mitt rum, letar upp min bok som jag gömt i väskan längst in i garderoben, river ut en sida, lägger tillbaks boken och börjar skriva.

Aloha guys!

Jag sticker till Jano om ni undrar vart jag är när ni vaknar. Frukost kan ni ju plocka fram själva, ni är väl inte helt handlingsförlamade hoppas jag...

utbytesstudenten » o.mHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin