När vi kom hem senare den kvällen, så gick jag direkt och lade mig. Klockan var ungefär halv tolv när jag somnade, eftersom det enda jag kunde tänka på var Ogge. Hans perfekta läppar mot mina, hans hand på min midja. Jag tror jag älskar honom.
Ogge's POV
Shit.... Vad har jag gjort? Jag har säkert förstört allt. Första dagen jag är här i USA, och det första jag gör är att kyssa tjejen jag ska bo hos. Bra jobbat Ogge!
Dagen efter, Mayas POV
BEEP BEEP BEEP
Jag sätter mig upp med ett ryck. Väckarklockan piper och huvudet dunkar. Först ser jag mig om, sen kommer en plötslig flashback från vad som hände igår.
Jag kysste Ogge. Eller var det han som kysste mig? Jo, det var det nog.
Men nu är det dags för skola, samma sak för Ogge. Jag masar mig upp ur sängen och bort till garderoben på andra sidan rummet. Jag öppnar dörrarna och tar ett steg in innan jag börjar rota bland kläderna. Det får bli ett par mörkblåa jeans med snirkliga ljusa mönster på och ett korallrosa linne. På med mascara och parfym, sen är jag dressed for success. Jag går ut ur mitt rum och ner för trappan, denna gången hoppar jag bara över nedersta trappsteget så att jag inte halkar igen.. Väl nere i köket hinner jag bara in innanför dörren innan jag känner ett par varma armar om min mage. Jag vänder mig om och ser in i Ogges blågröna fina ögon. Håret står åt alla håll och han har på sig en röd hoodie och ett par mörkblåa jeans.
"Godmorgon Maya" säger han med raspig morgonröst.
"Godmorgon! Idag är det första dagen i skolan, det minns du va?" frågar jag och han ler ett snett leende.
"Det skulle jag aldrig kunna glömma" säger han och blinkar med ena ögat mot mig.
Jag vänder mig om och ska precis bryta mig loss från hans starka grepp innan han börjar kyssa mig lätt i nacken. Jag stannar upp i några sekunder och slappnar sedan av. Jag vänder mig om igen och ger honom en snabb kyss på munnen innan jag går bort till kylen för att plocka fram yoghurt.
När jag är klar slänger jag en sista blick på klockan, och inser att vi är på väg att bli sena.
"OGGE VI ÄR SENA KOM NU" skriker jag och tre sekunder senare hör jag fotsteg som är påväg nerför trappan. Han slirar in precis framför mig och placerar en puss på min kind.
"Kom igen då, ska vi se vem som hinner först ut?" frågar han och jag skrattar till.
"Nu låter du precis som Max, men det kan vi väl" säger jag och kastar mig ner för att dra på mig mina gula Vans.
Han kommer först, så hela vägen till skolan retar han mig för att jag är så "långsam". Jag får tillslut nog, så jag hoppar upp på hans rygg så bär han mig resten av vägen till skolan. Precis innan vi ska gå in i skolan stannar han. Jag hör klockan ringa och stampar stressat med foten i marken.
"Ogge vi bli sena, kom igen nu" säger jag och drar lite i hans arm.
"Jo, jag vet men jag måste bara fråga dig en sak. Vill du bli min flickvän?"
"Jaa självklart! Alla dagar i veckan" säger jag och kastar mig om halsen på mig. Han drar mig närmre i en riktigt Ogge-kram. Det är bara han som kan ge såna kramar.
Sen springer vi in, hand i hand och kastar oss in på våra lektioner.
YOU ARE READING
utbytesstudenten » o.m
FanfictionMaya Movshare är 16 år och bor i Florida, USA. Hon och hennes familj ska snart få en utbytesstudent, ingen mindre än Oscar OG Molander. Killen med snapbacken och de blåa ögonen man kan drunkna i. Hon har ingen aning om att han kommer vända hennes li...