10

1.8K 48 7
                                    

Nästa morgon väcks jag av att någon kysser mig lätt i nacken. Jag vänder mig om och där ligger Ogge och flinar. Jag kryper upp och lägger mig ovanpå honom. Han stryker undan en hårslinga från mitt ansikte innan han greppar min nacke och kysser mig mjukt. Efter en stund drar jag irfån och rullar av honom. Han gör puppyface och jag ger honom en snabb puss på mungipan. 

Jag går ner i köket och kollar på klockan. Mina ögon blir stora som tefat och jag stelnar till. 

-OGGE!! VI ÅR SENA, SJUKT SENA!! skriker jag och Ogge kommer nerrusandes för trappan. 

-Shit, halv 10.. säger han och kliar sig i nacken. 

-Vad ska vi göra? Gå dit? Nej, alla kommer undra.. Men kan vi skippa skolan ens? jag börjar överlägga med mig själv samtidigt som jag går runt i rummet. Ogge försöker lugna ner mig genom att lägga en hand på min arm och jag bara skakar av den.

-Maya, lugn nu, säger han och går fram till mig och kramar om mig. Jag andas tungt och är helt stel.

-Men tänk o... börjar jag men jag hinner inte längre innan han kysser mig lätt för att få mig att hålla tyst. 

-Maya, nu gör vi såhär att vi ringer och sjukanmäler oss, och sen så går vi upp och har Harry Potter-maraton. Okay?

-Okay.

Kort, tråkigt och ohändelserikt kapitel, men jag hoppas att ni står ut. Förresten, jag fick en kommentar om att det kanske går lite för fort fram i novellen, tycker ni det? Jag är väldigt ivrig och har mycket idéer om vad som ska hända och då måste de ha gjort en del (heh) saker för att det ska gå ihop. Men samtidigt känns det som novellen blir slarvig? Eller? Jag är jätteosäker, så ni kan väl typ kommentera vad ni tycker, alltså om jag ska ändra något, kanske förslag på vad som ska hända och liknande? Annars kan ni kika Alvadis om ni inte känner för att skriva här! 

Och, by the way, såg ni att jag fick in lite TFIOS i slutet? (the fault in our stars) :DD

utbytesstudenten » o.mWhere stories live. Discover now