Klockan är 6 på kvällen och Maya är fortfarande på sitt rum. Jag har försökt prata med henne minst 1718 gånger men hon sitter antingen helt tyst, släpper inte in mig eller bara säger åt mig att gå.
Egentligen fattar jag inte varför hon blir så arg, det var bara några notiser på en fucking telefon?!
Hon är ju typ sjuk eller nåt.
~Nästa dag, Maya's POV~
"Herregud, jag fattar inte varför han är så jävla korkad?!" säger jag till Sophie. Hon nickar och frågar mig vad jag ska göra.
"Du kan ju inte direkt kasta ut honom.. Han kan väl bo hos mig?" frågar hon.
"Ehm asså.. Jag vet inte" svarar jag och kliar mig i nacken.
Hon skrattar falskt och övertygar mig om att jag inte behöver oroa mig.
"Okay, vi säger så. Kan du prata med honom?" frågar jag och hon nickar och går ut. Jag hör att Sophie säger att Ogge ska bo hos henne ett tag, att han inte har nåt val och att han behöver packa sina grejer nu. Först protesterar han men Sophie är envis. Sedan säger hon nåt jag inte hör och det blir tyst.
~Ogge's POV~
Sophie kommer ut och berättar att jag ska bo hos henne i en vecka ungefär, Maya behöver lite utrymme. Jag protesterar först, men snabbt inser jag att jag inte har något val.
"Då kan vi ju.. Lära känna varann lite bättre" viskar hon mot mitt öra och jag ser äcklat på henne innan jag klampar iväg till mitt rum för att packa.
~1 timme senare~
Jag sitter nu i mitt nya rum hos Sophie. Hon bor utan sina föräldrar, de ger henne bara pengar och betalar en städerska för att städa och tvätta och allt sånt. Ett bortskämt litet Florida-barn alltså.
Dörren öppnas långsamt och Sophie kommer in. Hon har på sig en alldeles för kort kjol och en topp som inte ens täcker nedanför naveln. Usch, är min enda tanke.
Hon sätter sig brevid mig och försöker se mig i ögonen. Jag bara vänder bort blicken och ignorerar henne.
Hon flyttar sig lite närmre och placerar en lätt kyss på min axel. Sedan hoppar hon upp så att hon sitter gränsle i mitt knä, men jag puttar ner henne på golvet.
"Va fan Ogge? Kan du inte ens släppa Maya i en minut för att ha lite kul?" frågar hon och tittar surt på mig.
"Är du helt jävla dum i huvudet? Jag älskar henne och jag vill inget annat än att vara med henne, hela tiden, varje dag i resten av mitt liv. Jag vill inte ha någon annan jävla slampa!" vrålar jag innan jag hänger min svarta sportbag över axeln och klampar iväg.
Väl framme vid mitt hus, eller Mayas och mitt, så går jag bara raka vägen in, dumpar sportbagen innanför dörren och rusar upp för trappan. Jag hittar Maya i hennes rum, gråtandes. Hon kastar sig över mig.
"Hur kunde jag vara så dum?! Allt gick för fort, det enda jag vill är att vi ska gå tillbaka till hur det var. Jag älskar dig för fan!" säger hon snyftandes mot min axel. Jag drar händerna lätt från hennes hår till hennes svank för att lugna henne. Jag känner hur hon slappnar av och jag lyfter försiktigt upp henne och lägger henne i sängen. Sen placerar jag min kropp brevid hennes och det går inte allt för lång tid innan vi båda somnar.
ESTÁS LEYENDO
utbytesstudenten » o.m
FanficMaya Movshare är 16 år och bor i Florida, USA. Hon och hennes familj ska snart få en utbytesstudent, ingen mindre än Oscar OG Molander. Killen med snapbacken och de blåa ögonen man kan drunkna i. Hon har ingen aning om att han kommer vända hennes li...