15

1.6K 54 8
                                    

Jag ville bara varna för att det kan förekomma lite ovårdat språk och våld, så om ni är känsliga för sånt kan ni bara hoppa över detta kapitlet! :))

~Maya's perspektiv~

När vi kommer in genom dörren slår en våg av cigarettrök, alkohol och svettiga kroppar emot oss. Milli står och hånglar med någon snubbe i ett hörn, men så fort hon ser mig, Sophie, Ogge och Jano så avbryter hon killen och kommer fram till oss.

"Heiiiiii, vad kul att ni kunde komma!" nästan skriker hon över den höga dunkande musiken. Hon lägger armarna i kors under brösten, så att dem nästan hoppar ur BH:n samtidigt som hon plutar med munnen mot Ogge.

Sophie kör en armbåge i sidan på mig, jag kollar först på henne och sen åt det håll hon pekar.

Fan.

Fan.

Fanfanfanfan.

Oscar.

Han kommer gående mot oss med ett elakt flin fastklistrat på läpparna. Han slickar sig om munnen när han ser Sophie, och jag kör ett finger i bröstet på honom. Oscar, som är lite längre än mig, tittar ner på mig.

"Gör du så mycket som rör henne så sliter jag dig i stycken och skickar hem dig till din mamma" väser jag i hans öra. I hans ögon syns en våg av rädsla för ett ögonblick, men den byts snabbt ut mot kaxighet.

"Jag lovar, princess" svarar han och innan jag hinner reagera så pussar han mig på kinden. Jag spottar på honom, tar Ogge's hand och drar iväg honom ut på dansgolvet.

Tenerife Sea av Ed Sheeran börjar spelas ut i högtalarna, och Ogge börjar sjunga med. Han lägger händerna på mina höfter och drar mig närmare, ända tills vi står tryckta mot varann. Inom en millisekund så har jag tryckt mina läppar mot hans, och alldeles för snart tar låten slut. Ännu en dunk-låt sätts på och jag drar mig bort mot bordet som är fyllt med alkohol i alla dess former och färger. Vodka, öl, gin & tonic, det står tillochmed några Bloody Mary på bordet. Ogge's blick växlar mellan mig och det stora bordet innan han plockar upp en öl. Jag väljer en vodka-flaska och häller i mig innehållet. Det verkar som om det inte bara var vodka i den, för inom några sekunder faller jag ner medvetslös på golvet.

Jag vaknar i en säng i ett stort vitt rum, jag antar att det är morgon och vi är kvar hemma hos Milli. Ogge ligger brevid mig, hans arm vilar runt min midja och jag känner hans tunga andetag fläkta i min nacke.

Jag sätter mig försiktigt upp, letar reda på mina katt-vans som jag haft dagen innan och går ut i korridoren. Det ligger rum överallt, så jag bestämmer mig för att sätta en hårsnodd runt handtaget för att hitta tillbaka.

Jag börjar gå bort mot trappan, men innanför dörren precis framför trappan hör jag någon som försöker säga något, men det låter som att någon håller handen för munnen på personen. Jag lägger örat mot dörren, och då hör jag en välkänd röst.

SOPHIE!!!!

Jag sliter upp dörren, bara för att finna Sophie och Oscar i sängen. Sophie ligger nästan medvetslös medan Oscar gör.. Andra saker med henne. Jag går fram till Oscar och slår till honom med knuten hand på käken.

Jag känner hur käken ger efter och för en sekund blir Oscar distraherad, vilket ger mig tillfälle att slita bort honom från Sophie, ner på golvet.

När han ligger på rygg så sparkar jag till honom i magen, så ligger han där en stund. Jag hjälper Sophie, som börjat kvickna till, att hitta sina kläder. När hon har fått på sig sin klänning och hittat sina skor så lutar jag mig ner över Oscar.

"Vad var det jag sa?" väser jag.

"Du.. Du ska få för det här, var så säker på det" svarar han och jag skrattar.

"Vi säger så gubben, finns i chatten" säger jag innan jag leder Sophie ut ur rummet.

utbytesstudenten » o.mWhere stories live. Discover now