"يؤلمنى الصمت وتؤلمنى الحياه وتوجعنى عواقب البوح لمن حولى اذا كانوا بحديثى يستهزئون اذا فالصمت أحسن لحماية قلبى البرئ " .
تذكير: لو عاوز تكمل فى عذابى فبرده عادى بس فى حاجة مهمة لازم تعرفها أنه الى يعمل كده فبنته زى يوسف بيه ماعمل فيا عمره ميزعل عليا و ألا مكنش سبنى ليك بدل رنا أميرته .
بداية : ليرد صقر ويقول : يمكن يكون الكلام مؤثر بس لازم اتأكد ولو كلامك طلع كدب حيحصل حاجات مش حتعجبك ابدا , فيخرج بره الأوضة فتضحك نيروز جامد وبعد كده تبكى على حالها وعلى قسوة قلوب الناس معاها أتمنت الموت ولكن محصلش أتمنت تختفى من الوجود بس مش كل الى يتمناه الانسان بيحصل .
فى القصر تحديدا فى مكتب صقر قاعد على كرسى مكتبه وبيفكر فى كلام نيروز فيفكر يتصل بواحد من رجلته فتصل بالاقرب ليه "جاد" ويقول : ايوا ياجاد اسمع أنا عوزك تجيب كل المعلومات عن نيروز بالتفصيل وبسرعة .
جاد : حاضر صقربيه فى خلال 3 ساعات حيكون كل حاجة عنها عندك وعلى مكتبك .
وبعد 3 ساعات جاد يجيب المعلومات لصقر ويتأكد من كلام نيروز فيستغرب أزاى يكون فى أب كده وليه يفرق فى الموعمله هل كانت للدرجة دى نيروز مش مهمه عنده مجرد "بديلة " لرنا ولأحمد فيتعب من التفكير ويقرر يسيب الأيام توضح كل حاجة عنده وتجاوب على كل حاجة
"وبعد أسبوعين " الأحداث الى كانت بتحصل خلال الأسبوعين هم أن : نيروز كانت دائما تبكى وسكته ومكنتش بتنام الا قليل أما صقر كان ملاحظ حالتها فكان مقرر أنه يجيب خدم يسعدوها فى التنضيف لأنها بقت تفقد الوعى كتير وفى مره كان الغاز مفتوح وسببلها بتعب الجهاز التنفسى وبقى بيحسن معملته معاها وبيفكر ينقلها فى أوضة جوه القصر .
بعد الأسبوعين نيروز قاعده بتكتب فى كراسة عن مشاعرها وحالتها النفسية فالكراسة والقلم كانوا أصحابها الوحدين , فلاحظت ظل شخص بترفع وشها فكان صقر بيبصلها بطريقة عمرها مشفتها فى عين حد بس معرفتش معناها فقالت بخوف بسيط واستغراب منه : أى فيه أى مالك أنا خلصت كل التنضيف وحضرة الغدا ممكن أعرف أنت جى ليه , فيضحك صقر عليها ويقول : أنا مش جى عشان أسألك عن التنضيف أنا جى أقولك أنى قررت أننا حنروح البحر فى فيلتى الى هناك ومحتاج حد يخدم عليا فحخدك معايا فروحى لمى حاجاتك المهمه ويلا أنا مستعجل وفعلا يروحوا هناك فتكون فرحانة بالسفرية ومش مهم عندها مع مين , ويمر يومين وهى بتنضف وتخرج باليل للبحر الى عمرها مشفته ولانزلت فيه زى الأطفال ولا مرة راحت البحر أو الملاهى مع عيلتها لأنها من أول متولدت وهى طفولتها مسروقة أما الصقر فكان سعيد لأنه كان قاصد أنه يخدها معاه لأنه حس بيها وفرح للفرح الى فعنيها وطفوليتها ولقلبها لأبيض الى مشلش منه السوء بعد عذابه ليها بلعكس نسيت وبتهزر وتضحك زى العيال الصغيرة الى بالبسيط ينسوا غلط الكبار معاهم .
= أما الأحوال فى مكان جديد أول مره نروحه وهو المانيا تحديدافى ,,,,, ووووووووووووووو
البارت خلص أتمنى يعجبكوا
= ياترى الأيام مخبية أى لنيروز وصقر ؟
بحبكم
# ندى ^-^
أنت تقرأ
البديلة ( مكتملة ) ( قيد التعديل )
Romanceالرواية تتحدث عن فتاه كل ذنبها انها كانت لا شئ لمن حولها بديل لهم فى كل شئ وكأنها جماد ويهتمون للحيوان أكثر منها تتعرض للذل والمهانة السؤال هو هل سوف تظل فى البؤس دائما أم للحياه رأى أخر وهل ستعرف الحب يوما أم سوف تظل وحيده للأبد. مقدمة : هو: كان...