Bab 12

909 51 6
                                    


Puan Lana tiada pada malam itu. Katanya, dia balik rumah mak ayah dia di Johor. Tuan Razin pula, seperti yang dijangkakan, itulah peluang keemasan untuk berdua-duaan dengan aku. Sebenarnya taklah keemasan sangat, more to keperakan or kegangsaan sebab selalu saja dia berdua dengan aku.

Malam itu, selepas solat Isyak, aku terus naik ke biliknya. Aku hanya memakai jersi Real Madrid (ya Ronaldo dah pindah Juventus) dan berkain pelikat sahaja. Aku tahu Tuan Razin suka melihat aku berpakaian begitu. Katanya, aura bad boy kampung terserlah gitu!

Malam itu, aku tak perlu memandikannya kerana tadi Ibu Ati sudah singgah untuk melakukan hal itu. Mandi, makan, pakai baju, semuanya sudah siap disediakan oleh ibu tiri Tuan Razin yang berasal dari Indonesia itu.

Ketika aku masuk, dia sedang membaca buku biografi Ava Gardner di atas katil. Dia mengalihkan sedikit pandangan ke arahku kemudian tersenyum sedikit. Aku naik ke atas katil dan berbaring di sebelahnya.

Dia meletakkan buku tersebut ke tepi sebelum meraih kepalaku untuk dicium. Aku membiarkan sahaja apa yang dilakukannya itu. Jangan tanya, aku sendiri tak tahu kenapa aku seperti tiada rasa hendak menyuruhnya berhenti. Ianya satu nikmat dalam kesalahan.

"Why you are so hot, Fikri?" Dia mencium-cium leher dan collarbone aku. Aku rasa geli tapi itulah, geli yang nikmat. Nampak tak rumitnya masalah aku ni?

Aku tak menjawab soalannya itu. Tak tahu pun apa yang hendak dijawab. Dan aku pun tak merasakan yang ianya soalan yang memerlukan jawapan.

Tangannya merayap lagi ke dalam bajuku. Di sini, aku sudah merasakan yang nafasku mulai lain macam. Seperti perasaan kau bila kau nak buat projek dengan couple or wife korang. Mesti akan ada rasa macam berdebar semacam. Itulah yang aku rasa.

Mata Tuan Razin sampai terpejam-pejam ketika meraba seluruh tubuhku. Aku, tanpa dikawal, memegang tangannya yang sedang ralit menjalankan tugasnya itu. Walaupun berada di luar baju, aku dapat merasakan dia sedang menikmati tubuhku dengan sangat asyik di bawah lapisan kain ini.

"Fuck... yes... fuck..."

Ketika jarinya menggentel puting dadaku, ereksiku tak dapat ditahan lagi. Aku dapat melihat ianya sendiri menujah kain pelikat. Dia tersenyum melihatkannya.

"Someone got hard."

Aku tak membalasnya.

"Want to open it?"

Aku menggeleng. Aku pun tak tahu kenapa aku menggeleng dan apa signifikannya. Macam tak ada tapi macam ada pun ada juga. Apa sial ayat aku ni?!

"Naughty!"

Dia membuka bajuku dan mendedahkan badanku sepenuhnya kematanya. Aku mula rasa berdebar dengan lebih dahsyat. Kalau ikutkan, memang ini adalah salah tapi mengapa aku masih melakukannya? Ada kesedaran untukku berhenti tapi aku tak mampu berbuat apa-apa.

Dia mencium dan menjilat puting dadaku. Tanganku tak boleh bergerak langsung ketika itu. Lumpuh kaki ke tangan.

"We need to scheme something up."

"What?"

"We need to make her death as an accident."

"Kenapa?"

"Double indemnity clause. Aku tak perasan pulak selama ni dalam polisi insurans dia ada mention pasal benda tu."

"Apa benda dabel indemnti tu?"

"Double indemnity tu is clause in her insurance policy that stated if Veronica died from something accidental or murdered by someone who aren't related to the recipient of the money, the insurance will be paid twice the amount. Itu yang aku nak."

Aku tercengang (Faham okey English tu) mendengarkan itu. Gila punya kepala Tuan Razin ni!

"Should we remove the car brake? No, we can't do that. The police will be highly suspect that it is planned. Should we poison her? No, with what?!"

"Kenapa saya ada dalam plan Tuan ni?" Memang selalu aku terfikir perkara ini. Dia baru kenal aku kut. Apa yang membuatkan dia percaya pada aku?

Dia tersenyum. Senyuman biasa yang tak menakutkan. "Because we will use the money, baby."

"Habis tu Aidan tadi?" Fuck! Kenapa aku pergi mention pasal benda tu? Tak ke bunyinya macam aku ni cemburu pada dia dan mamat tu?!

"Are you jealous?"

"Tak tapi nak tahu jugaklah. Siapa dia tu?"

"You don't have to know about him. At least for the moment."

"And why?"

"Sebab aku tak rasa kau patut tahu. Let's stick to our only business in this. Pasal Aidan, when the time has come, I will tell you myself. Sabar okey, baby."

Bila Tuan Razin mula mengatakan yang ini semua business, aku mula berfikir dengan lebih mendalam. Adakah ini semua hanyalah permainan sahaja? Ini semua jerat ke? Tapi apa yang dia akan dapat sekiranya dia memerangkap aku? Aku bukannya ada duit apapun. Aku hanya pemuda kampung yang tak ada apa-apa untuk ditawarkan kalau dia hendak menipu aku sekalipun.

"Pasti apa yang kita buat ni takde siapa yang akan tahu?"

"No one."

"Apa plan Tuan?"

"Veronica ada penyakit lemah jantung. Even her family knows about this. Her heart is very very very weak. Aku akan gunakan itu."

"Maksudnya?"

"Veronica, kalau dia terkejut, there's a high risk for her to collapse. But well, we don't want her to just faint. Aku nak dia mati. And it has to be an accident."

"Okey, saya faham."

"Kau tahu yang Veronica ada masanya dia akan buat kerja kat bilik kerja dia kat sebelah bilik kau tu kan? Office kecik dia tu?"

Aku mengangguk.

"Dekat hallway tingkat dua tu jugak ada ada telefon rumah kan?"

Angguk lagi.

"Sabtu malam Ahad ni, Lana takde pergi mana-mana. Aku pasti dia akan buat kerja dia kat situ. Aku akan telefon dia dari bilik ni gunakan telefon... tak payah tahu telefon apa dan aku akan buat satu macam prank call untuk dialah. Kau pulak, aku nak kau pakai a little bit of special effect make up untuk terkejutkan dia yang tengah angkat call tu."

"Kenapa complicated sangat? Kenapa tak terkejutkan saja dia dalam bilik tu?"

"Every murder needs to be dramatic, baby."

"Tu je?"

"Ada sebab kenapa aku nak buat time dia tengah angkat call. Rumah ni rumah aku. Masa mula-mula pindah dulu, Lana selalu claim yang rumah ni berhantu. Now she gotta have to reap what she sow."

"Macam mana kalau dia tak terkejut?"

"She's a heavy drinker of Red Bull. That drink rage your adrenaline like hell. A weak heart like hers cannot take that much. That's my privilege. She will."

Aku harap sangat ianya berjaya. Sebab aku tak dapat bayangkan apa akan terjadi kalau ianya tak berjaya. Ada kebarangkalian yang aku akan dipecat, dituduh cubaan membunuh dan juga mungkin dituduh mencuri juga. Tuan Razin tak apalah kaya boleh bail diri sendiri. Aku ni nanti. Mak mana ada tanah dah nak dicagarkan.

"Are you in or are you out?"

"Saya takut, Tuan."

"We kill her, take the money and leave. As easy as ABC, kan?"

Aku diam lagi.

"Think about the fortune, Fikri."

Dan malam itu, satu perjanjian termeterai. Aku dan Tuan Razin akan membunuh Puan Lana. Aku akan membunuh orang!

_________________

Nak tanya dua soalan

1) If yalls were Fikri, would yalls agree with the plan for the sake of fortune?

2) How's the story so far? Thrilling erotically ke tak?

LavenderWhere stories live. Discover now