Schizophrenia

2.8K 184 9
                                    


Schizophrenia гэдэг нь сэтгэцийн нэгэн өвчин ба олон нийтдээ харьцах чадвараа алдаж эхэлдэг улмаар энэ нь хүндэрсэн тохиолдолд юу бодит вэ гэдгийг ч ойлгож чадах аа больдог байна.

Энгийн шинж тэмдэгүүд нь гэвэл, итгэл үнэмшил нь худал болж, ойлгомжгүй эсвэл ойлгож бодож чадахаа больдог, дуу чимээ сонсож эхэлдэг, олон нийтийн арга хэмжээнээс зугтаах, Сэтгэлийн хөдлөл багсах, ямар ч эрмэлзэлгүй болдог байна.

Schizophrenia-тай хүмүүс ихэвчлэн 2-дох сэтгэцийн өвчинтэй байдаг ба санаа зовох байдал нь алдагддаг, сэтгэцийн гүн хямралд орсон байх, ямар нэгэн физик биет зүйлд хэт их найдсан байх зэрэг. Энэ нь өсвөр залуу насанд эхэлдэг ба маш удаан хугцааны турш үргэлжилж болдог бүр бүх насаар нь ч үргэлжлэх тохиолдол байдаг.

Schizophrenia-г одоохондоо ген болон хүрээлэн байгаа орчингоос болж үүсдэг гэж үзэж байгаа. Энэ нь юу гэсэн үг вэ гэхлээр, хүрээлэн байгаа орчингийн бохирдол, өвчин эмгэгт нирвэгдэх, эцэг эх, ураг байх үед нь хэт их зүйлс нөлөөлсөн. Гений хувьд бол маш ховор тохиолдол байдаг. Оншолгоог бол тухайн хүний зан ааш болон биеэ авч явж буй байдлаас дүгнэж гаргадаг.
Хүмүүс Schizophrenia-г 2 хүн болох, олон зан чанар, төрөлтэй болох гэх мэтээр их буруу ойлгох нь түгээмэл байдаг.

Эмчилгээ нь солиорлоос (antipsychotic) хамгаалах эмнүүдтэй болон ажил хийх, бэлтгэл хийх, нийгмийн үйл ажилгаанд оролцуулах гэх мэтээр хавсарч хийгддэг байна. Гэхдээ зарим нь Antipsychotic-д нөлөө үзүүлдэггүй бөгөөд яагаад гэдэгт нь хариулах оновчтой хариулт одоохондоо олж чадаагүй байгаа юм. Харин тэр хүмүүст clozapine гэх түүнтэй адил зүйлийг өгдөг байна. Харин бүр хүндэрсэн тохиолдолд бол өвчтөнийг хэвтүүлж эмчилдэг ба орчин үед тэгэж өмнөх шиг удаан эмчлүүлдэг байхаа больсон.

Хүн амын 0.3-0.7% нь амьдарлынхаа турш энэ schizophrenia-д автдаг байна. 2013 оны байдлаар дэлхий даяаар 23.6 сая хүн ийм өвчтэй гэж оношлогджээ. Сонирхолтой нь эрэгтэйчүүд эмэгтэйчүүдийг бодвол илүү хурдаг автдаг. Тэдний 20% нь гайгүй байдалтай байдаг бөгөөд тэдний цөөхөн нь л бүрэн идгэрдэг байна. Зарим нь нийгмийн байдал, удаан хугцааны ажилгүйдэл, дарамт шахалт, орон байргүй болсноос болох нь элбэг байдаг байна. Иймэрхүү хүмүүсийн амьдрах магадлал нь дундаж төвшнөөс 15-20 насаар бага байдаг байна. Яагаад гэвэл тэдний ихэнх нь сэтгэцийн өвчнөөсөө болоод биеийн байдал нь дагаж муудах эсвэл өвчнөө тэсч чадалгүй амиа хорлодогоос үүдэлтэй байна.

(via:Creepypasta)

Сэтгэцийн эмгэгWhere stories live. Discover now