Social anxiety disorder

976 64 1
                                    

Нийгмийн түгшүүрийн эмгэг (нийгмийн фоби гэж нэрлэдэг)
Энэ нь нийгэмд харааж, шүүмжлэгдэхээс айж, байнгын түгшүүртэй айдастай байхыг хэлдэг. Энэ айдас нь ажил, сургууль болон өдөр тутмын бусад үйл ажиллагаанд бий болдог. Найз нөхөдтэй болох, найз нөхөдөө дэргэдээ байлгахад ч хүндрэл учруулдаг.

Нийгмийн түгшүүрийн эмгэг нь сэтгэцийг эмгэгийн хамгийн нийтлэг төрөл. Нийгмийн түгшүүрийн эмгэг хүн шинэ хүмүүстэй уулзах, болзох, ажлын ярилцлага хийх, ангийнхаа асуултанд хариулах, дэлгүүрт кассчинтай ярилцах гэх мэт тодорхой эсвэл бүх нийгмийн нөхцөл байдалд сэтгэлийн түгшүүр, айдас төрүүлдэг.Хүмүүсийн өмнө өдөр бүр юм хийх, жишээлбэл бусдын өмнө хооллох, уух, нийтийн ариун цэврийн өрөө ашиглах зэрэг нь түгшүүр, айдас төрүүлдэг. Энэ эмгэгтэй хүн өөрийгөө доромжлох, шүүмжилж, татгалзахаас үхтлээ айдаг. Гэвч энэ бол ердөө л эхлэл.

Нийгмийн сэтгэл түгшээсэн эмгэг бүхий хүмүүсийн айдас нийгмийн нөхцөл байдалд маш хүчтэй байдаг тул үүнийг хянах чадваргүй гэж үздэг. Нийгмийн түгшүүрийн эмгэг бүхий хүмүүс эдгээр болон бусад зүйлсийн талаар хэдэн долоо хоногийн өмнө санаа зовж магадгүй юм. Заримдаа тэд өөрсдийгөө ичээх ямар нэгэн зүйл хийх хэрэгтэй гэж бодож байгаа газрууд, үйл явдлуудаас хол байх болно.

Сэтгэлийн хямралтай зарим хүмүүс нийгэмд тийм ч их түгшүүртэй байдаггүй
ч үүний оронд гүйцэтгэлийн түгшүүртэй байдаг. Тэд үг хэлэх, спорт тоглоом тоглох, бүжиглэх эсвэл хөгжмийн зэмсэг тоглох гэх мэт нөхцөл байдалд бие махбодийн сэтгэлийн түгшүүрийг мэдэрдэг.

Нийгмийн түгшүүрийн эмгэг нь ихэвчлэн хэт ичимхий залуусд, эсвэл бүр хүүхэд байхаас нь эхэлдэг. Эмчилгээ хийлгүйгээр нийгмийн сэтгэлийн түгшүүрийн эмгэг нь олон жилийн турш эсвэл насан туршдаа үргэлжилж, хүнийг өөрийн бүрэн эрхээ эдлэхэд саад болдог.

Уг сэтгэцийн эмгэгийг тусах болсон шалтгаанууд:

-Хамгийн том нөлөө үзүүлдэг шалтгаан нь гэр бүлийн асуудал байдаг. Мэдээж хүүхэд нийгэмшихэд хамгийн том байр суурь эзэлдэг зүйл бол гэр бүлийн хүмүүжил. •Хүүхэд хангалттай биеэ даах чадваргүй, ямар ч бэлтгэлгүй байхад нь гэр бүл салах,
•Гэр бүлийн гишүүд хоорондоо тийм ч их ярилцахгүй, дотно уур амьсгалгүй байх,
•Ямар нэгэн том цочрол болох (гэр бүлийн ямар нэг гишүүн насбарах, урт хугацаагаар явах, хараа хяналтгүй болох)

-Үүнд мөн өөр төрлийн сэтгэцийн өвчин ч бас оролцоотой.

-Хэт их ганцаардаж, зожиг болох. Өөр хүнтэй ярилцаж дотроо бодож явдаг зүйлсээ хуваалцахгүйгээс болж энэ хэвээрээ удаан явсаар байвал энэ эмгэгийг тусах өндөр магадлалтай.

-Өөрийгөө үргэлж доош нь хийж, өөртөө итгэх итгэлгүй болох. (Энэ шалтгаан зарим тохиолдолд гэр бүлийн шалтгаанд ордог. Хүүхдийг багаас нь хийж байгаа зүйлсийг нь дэмжихгүй, анхаарахгүй, хүүхдээ мундаг сайн гэж магтдаггүйгээс болж хүүхэд өөрийгөө үнэлэх үнэлэмж буурч өөртөө итгэлгүй болдог. )

-Дээрэлхүүлэх, хүчирхийлэлд автах. Сургуулийн орчинд нэг нэгнээ дээрэлхэх үзэгдэл их байдаг. Гэр бүлийн хүчирхийлэл ч мөн адил манай улсын хэмжээнд маш их байдаг. Энэ нь хүүхдийн сэтгэхүйд асар их нөлөөлдөг.

Хүнтэй харьцах үед гардаг шинж тэмдэгүүд:

-Сандрах
-Хөлс гарах
-Зүрхний зохилт хурдсах
-Гэдэс эвгүйрхэж бөөлжмөөр санагдах
-Амьсгалахад хүндрэлтэй болох
-Бодол санаа хоосрох
-Улайх

Сэтгэцийн эмгэгWhere stories live. Discover now