Dementia

709 52 0
                                    


Альцхаймерийн эмгэгтэй төстэй бөгөөд гадны зүйлсээс буюу тархи үхжих, цус харвалт, болон тархины хавдар, архи, мансууруулах бүтээгдэхүүн, бодисын хэт их хэрэглээ, альцхаймерийн хам шинжээс үүсдэг сэтгэцийн эмгэг учраас шизофрэния-гаас ялгаатай.

Дементиа нь бие даасан туршлага байдаг тул өвчний шинж тэмдэг, хувь хэмжээ хүмүүсийн дунд янз бүр байж болно гэдгийг хүлээн зөвшөөрөх хэрэгтэй.

Дэлгүүрт гарч болзошгүй өөрчлөлт, бэрхшээлийн жагсаалтыг харахад сэтгэлийн хямралтай хүн, тэдний гэр бүл, асрамжийн түншийн хувьд маш чухал зүйл юу болохыг хүлээх хэрэгтэй.

Уг өвчин нь 7 үе шаттай ба үе шатуудыг нь 3 ангилдаг байна.
1. Ямар нэгэн өвчний тухай юу ч мэдрэгдэхгүй, ямар ч гэмтэл байхгүй, ямар ч ой санамж алдагдахгүй.
2.Энгийн тохиолддог зүйлсээ мартаж эхлэх.(Жишээ нь машиныхаа түлхүүрийг хаана тавьснаа мартах, хэн нэгэн чухал хүнийхээ төрсөн өдөр зэргийг мартах)
3.Гэр бүлийн гишүүд нь нэг л биш байгааг анзаарч эхлэхүйц юмсыг мартаж эхэлнэ.
4.Альцхэймрын шинжүүд илэрч эхэлнэ, энгийн хүмүүсийн мэддэг амьдрал дээр элдбэг тохиолддог зүйлсийг мартаж эхлэх.
5.Хийж чаддаг зүйлсээ хийж чадахаа болин, зарим зүйлсийг мартаж хүнээс тусламж хүсэж эхлэнэ.
6. Ихэнх ой санамжаа мартаж, зан аашинд өөрчлөлт гарч, гэр бүлийхэнтэйгээ хамт байх тухгүй болж эхэлнэ.
7. Сүүлийн шат:тархины багтаамж хязгаартай болж, мэдээлэл дамжуулах, авах боломжгүй болж эхэлнэ, биеийн зарим удирдлагаа алдана.

Уг өвчин нь ерөнхийдөө Альцхаймерийн эмгэгтэй тун төстэй байдаг боловч Альцхаймерийн эмгэг Дементиаг бодвол илүү удаан явагддаг байна.

Сэтгэцийн эмгэгWhere stories live. Discover now