Drithøy musikk, masse tenåringer og enda mer alkohol. Brandi leide meg i hånda så vi ikke skulle miste hverandre. Hun banet vei gjennom folkemengden med kurs mot drikken. Kjøkkenbenken var full av ølflasker. Hun grep en av dem og begynte å helle i seg. Kroppen hennes danset i takt med musikken. Hun virket fullstendig bekymringsløs. Jeg, derimot, rettet bare nervøst på den trange kjolen og visste ikke hva jeg skulle gjøre.
«Alec ser på deg.» hvisket hun inn i øret mitt. Hun smilte bredt og bet seg i leppa av forventning. Jeg snudde meg og så ham stående i andre enden av stua - med blikket festet på meg. «Gi deg.» hveste jeg til svar.
Tidligere på dagen. Vi hadde ordnet oss til festen sammen. Brandi hadde fått meg til å innrømme at Alec var litt kjekk, men hvem syntes vel ikke det? Han var Alec Chambers. Mer eller mindre alle jentene crushet på ham. Hun mente jeg skulle prøve å bli kjent med ham, siden jeg kunne trenge mer spenning i livet. Jeg hadde sagt til meg selv at samme hva som skjedde, skulle jeg ikke falle for ham først.
Eller i det hele tatt.
Uansett var jeg usikker på om jeg var mentalt forberedt på en ny forelskelse. Jeg tenkte fortsatt på Carter. Hvordan kunne han? Hvordan kunne de?
«Jeg skal la dere være alene.» Hun dultet meg i skulderen og sendte et lekent blikk. Før jeg rakk å reagere var krøllene hennes ute av syne. Alec gikk selvsikkert i retning mot meg. Kinnene mine brant opp. Hendene mine visste ikke hvor de skulle gjøre av seg. Blikket mitt flakket rundt. Hvorfor følte jeg meg sånn?
«Lara.» hørte jeg ham si. Øynene hans møtte mine. Jeg prøvde å gå, men han sperret veien ved å lene armen mellon kjøkkenbenken og meg. Da hånda hans plantet seg rundt midjen, stivnet alle musklene mine. Gliset hans vokste seg større. Han visste at han gjorde meg nervøs. «Du ser bra ut.» komplimenterte han. «Takk.» Jeg prøvde å virke så care som mulig selv om magen min ikke klarte å slutte å vri seg - delvis fordi jeg ikke likte ham, delvis fordi jeg likte ham altfor godt.
«Vil du danse?» Han nikket mot stua. Jeg nølte, men han ville ikke ta nei som et svar.
Med en enkel bevegelse byttet vi plass og jeg ble dyttet mot dansegulvet.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dager uten ende
Genç KurguEtter at Lara Jean fersker kjæresten og bestevenninna sammen, flytter hun til Melville for en ny start. Hun legger vekk kjærlighetslivet for alltid. Men vil hun få sin nye start når Alec Chambers får øye på henne og (eks)kjæresten følger etter henne...