Prolog

1.7K 50 12
                                    

Wszystko zaczęło się od ukucia Wielkich Pierścieni. Trzy z nich przypadły elfom - nieśmiertelnym, najmędrszym, najpiękniejszym ze wszystkich istot. Siedem krasnoludom - górnikom i rzemieślnikom z Górskich Jaskiń. Dziewięć pierścieni otrzymała rasa ludzi, którzy ponad wszystko pożądają władzy. W pierścieniach zaś została zaklęta moc i wola rządzenia każdą z ras. Wszystkie zostały oszukane...

Powstał bowiem jeszcze jeden pierścień w Mordorze, w ogniu Góry Przeznaczenia. Władca Ciemności ukuł potajemnie jedyny pierścień rządzący pozostałymi. Przelał w pierścień swoje okrucieństwo, złość i żądze władania nad wszelkim życiem. Jeden pierścień by wszystkimi rządzić.

Kraina Śródziemia jedna po drugiej ulegały mocy pierścienia, ale niektóre stawiły opór.

Ostatnia armia ludzi i elfów ruszyła na wojska Mordoru by na stokach Góry Przeznaczenia stoczyć bitwę o wolność Śródziemia. Zwycięstwo wydawało się bliskie...

Jednak moc pierścienia była niepokonana. Wówczas to, kiedy zgasła już wszelka nadzieja, Isildur, syn króla, podniósł ojcowski miecz.

Sauron, wróg wolnych ludów Śródziemia poniósł klęskę. Pierścień dał Isildurowi możność zniszczenia zła po wsze czasy. Ale ludzkie serca łatwo znieść na manowce, a pierścień władzy potrafi narzucić swoją wolę. Zdradził Isildura ściągając na niego śmierć. Sprawy, których pamięć powinna przetrwać, uległy zatraceniu. Historia stała się legendą, legenda stała się mitem. Na dwa i pół tysiąca lat zapomniano o pierścieniu. Aż przy kolejnej sposobności omamił on nowego właściciela. Był nim stwór Gollum. Ukrył pierścień w czeluściach Gór Mglistych i tam uległ jego mocy. Pierścień zapewnił Gollumowi nienaturalnie długi żywot. Zatruwał mu umysł przez pięćset lat. Leżał w ponurych mrokach jaskini Golluma i czekał.

Mrok ponownie ogarnął lasy świata. Mówiono o cieniu na wschodzie, szeptano o nienazwanym lęku, a pierścień władzy pojął, że nadszedł jego czas. Porzucił Golluma. Jednak los pokrzyżował zamiary pierścienia.

Podniosła go istota najmniej do tego powołana. Hobbit, Bilbo Baggins z Shire. Nadchodzi bowiem czas, gdy hobbici będą decydować o losach wszystkich. 

---------------------------------------------------------------

Oto jest i prolog :) Co sądzicie? Rozdział pierwszy postaram się dodać w piątek, ale jeszcze nie wiem czy na pewno. 

Także do zobaczenia niedługo Kochani :) ♥

The Lord Of The Rings | Kili (PL) Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz