Di pulau Jeju....
Yoongi:Akhirnya....kita sampai jugak dekat sini .
Jihyo:Yoongi , semuanya awak dah settlekan ke?
Yoongi:Dah , awak jangan risau .
---
Jihyo:Yoongi , awak nak keluar tak?
Yoongi:Tak nak lah , saya ngantuk nak tidur .
Jihyo:Betul ni?
Yoongi:Ye , betul .
Jihyo:Saya nak keluar ambil angin lah awak . Boleh kan?
Yoongi:Tak payah lah awak . Bahaya awak tahu tak?
Jihyo:Bukannya waktu malam,sekarang ni kan masih siang . Boleh lah awak? Please.....
Yoongi:Ye lah , tapi hati-hati tau . Apa-apa call je saya .
Jihyo:Terima kasih awak .
Jihyo mencium tangan Yoongi sebelum keluar dari bilik mereka . Jihyo juga membawa camera nikon miliknya.
Di persisiran pantai......
Jihyo duduk diam memerhatikan layang-layang yang bagaikan sedang menari di langit nan biru . Deruan angin sepoi-sepoi bahasa di pantai itu menambahkan lagi lenggokan lemah gemalai si layang-layang . Lepas bebas di angkasa .
Pandangan Jihyo mula dibawa ke arah pantai tersebut . Riuh kedengaran suara anak-anak yang sedang mengemudi layang-layang . Ibu dan Ayah mereka pula duduk menemani mereka di tepi persisiran pantai . Jihyo menangkap gambar keluarga yang tersebut .
Klik~
Jihyo:Bahagianya diorang . Ada omma , appa dan jugak anak . Keluarga diorang memang lengkap .
Tiba-tiba Jihyo terasa seperti ada tangan yang melingkari pinggangnya . Jihyo memusingkan badannya , ternyata itu suaminya .
Jihyo:Bukan awak tidur dekat atas ke?
Yoongi:Memang pun tapi saya rasa tak sedap hati sebab tu lah saya datang cari awak .
Jihyo:Awak tengok keluarga tu . Diorang bahagia kan?
Yoongi:Kita pun akan bahagia macam tu jugak suatu hari nanti cuma kita tak de rezeki je lagi .
Jihyo:Awak , saya rasa tak sedap hati lah . Saya rasa macam ada orang nak rosakkan rumah tangga kita .
Jihyo memeluk suaminya . Dan pelukkannya di balas .
Yoongi:Awak , jangan risaulah . Saya yakin yang tak de orang yang nak runtuhkan rumah tangga kita .
Jihyo hanya tersenyum nipis . Walaupun suaminya yakin yang tiada orang yang mahu merosakkan rumah tangga diorang . Tapi Jihyo tahu akan ada juga yang tidak puas hati pada mereka . PASTI ADA .
---
Chanyeol:Aku nak kau tolong cari kan perempuan ni sampai jumpa . Kalau korang bagi maklumat yang salah , habislah korang .
Wonwoo:Kita orang akan pastikan yang kau akan dapat maklumat yang betul .
Jackson:Betul! Kau serah kan je dekat kami .
Chanyeol:Aku pegang janji korang .
---
Eunji:Aku dah tak peduli Yon,Aku nak bunuh dia Yon . Sebab dia keluarga aku hancur .
Yoona:Aku boleh tolong kau tapi biar aku kerjasama dengan oppa kau tu .
Eunji:Tapi dia dah tak contact aku lepas je kejadian tu .
Eunji menundukkan kepalanya . Tak sangka orang yang tak dikenali tu ialah Eunji dan Yoona . Cuma seorang lagi yang identitinya masih belum didedahkan .
Yoona:Kau masih ada nombor dia?
Eunji hanya mengangguk .
Yoona:Bagus , kau bagi nombor dia dekat aku dan aku akan settlekan yang lain .
Eunji:Tapi aku nak bunuh dia dengan tangan aku sendiri .
Yoona:Kau tak perlu nak risau sangat . Biar aku yang tolong bunuhkan dia untuk kau .
---
Jihyo:Awak , cantiknya bintang-bintang kat langit ni .
Yoongi:Cantik kan , bersinar-sinar je . Macam tu jugak lah cinta saya pada awak .
Mereka sekarang berada di atas pasir di persisiran pantai tersebut . Jihyo duduk bersila manakala Yoongi pula berbaring dan meletakkan kepalanya di atas paha Jihyo .
Jihyo:Awak tahu tak , saya nak sangat jadi macam bintang tu .
Yoongi:Tapi kenapa awak nak jadi bintang?
Jihyo:Awak tahu tak bintang ni walaupun dia kecil tapi dia tetap bersinar tanpa ada sebarang penghalang . Awak tengok bintang tu , dia bersinar dengan terang sekali.Jadi saya nak jadi macam bintang tu supaya saya rasa tenang je tanpa ada sebarang masalah .
Yoongi:Kalau awak nak jadi bintang saya akan jadi bulan .
Jihyo:Kenapa bulan?
Yoongi:Sebabnya , bulan tu sentiasa menemani bintang yang sering bercahaya . Kalau bintang tu bercahaya , bulan pun tumpang bercahaya . Kalau bintang tu tiada,hidup bulan tu tak bermakna . Bulan sangat sayangkan bintang sama lah macam saya , kalau awak tiada hidup saya juga tak bermakna . Awak janji yang awak pun takkan tinggalkan saya Jihyo .
Yoongi menutupkan matanya . Angin yang bertiup sepoi-sepoi membuatkan rambut Yoongi menutupi separuh dari wajahnya . Mata Jihyo berkaca . Dia ingin menangi s tapi ditahannya air mata itu dari mengalir keluar . Dia juga tidak mahu tinggalkan suaminya tapi dia tahu yang suatu hari nanti keadaan pasti memaksanya . Air mata Jihyo mulai mengalir keluar . Dia mula menangis . Tanpa Jihyo sedar Yoongi juga menangis .
Yoongi:Jihyo,menangis lah puas-puas . Saya tahu awak tak boleh bertahan kan? Tapi kalau jadi apa-apa dekat saya,awak ingatlah....Lari sejauh yang mungkin dan jangan pernah patah balik walaupun berat bagi awak .
Yoongi masih lagi menutup matanya . Tidur? Tak , dia tidak tidur tapi menangis . Menangis dalam diam . Jihyo menangis teresak-esak menahan sebak di dada . Yoongi bangun dari pembaringan dan memeluk erat . Erat daripada sebelum ini . Pelukan ini dirasakan macam pelukan terakhir bagi Jihyo . Yoongi mencium dahi Jihyo lama . Adakah ini pelukan terakhir? Tak mungkin .
Bersambung...
Terima kasih kerana membaca . Sokonglah author ye dan jangan lupa follow kawan author dan juga orang yang special .
YOU ARE READING
My Husband Mr.Popia [COMPLETE]
Fanfiction[ COMPLETE ] Ji hyo merupakan pemilik kepada Sweet Bakery.Pada suatu hari,secara kebetulan Ji hyo terlanggar Yoongi iaitu CEO syarikat yang terkenal di Seoul.Ibu dan bapa mereka berdua merupakan kawan baik sejak mereka berdua kecil lagi.Mereka berdu...