Setelah mendaftar Jihyo . Doktor membawa Jihyo ke dalam wad yang sudah disediakan . Yoongi bersama dengan Jin mengikut mereka . Jin melihat wajah Yoongi yang nampak seperti mempunyai masalah . Matanya juga nampak lemah . Jin berfikir mungkin Yoongi terlalu rindukan Jihyo jadi dia mengarahkan Yoongi supaya berehat dahulu dan tidak bersusah payah menjaga Jihyo kerana ramai orang di hospital tersebut .
Seokjin:Yoongi , aku rasa lebih baik kau balik berehat dulu . Aku tengok kau macam penat sangat lah .
Yoongi:Takpe hyung . Aku nak jaga Jihyo . Aku tak nak kehilangan dia kali kedua .
Jin hanya mengangguk . Dia tahu yang Yoongi rindukan Jihyo jadi dia tak nak menghalang Yoongi . Lagipun dia tahu dengan kehadiran Jihyo Yoongi tidak akan jadi seperti dahulu . Dia tak nak Yoongi berkurung di dalam bilik dan menangis tidak berhenti-henti .
Mereka meneruskan perjalanan mereka . Setelah tibanya di wad tersebut . Yoongi segera duduk di atas kerusi yang disediakan . Jin juga berada di situ .
Yoongi menggenggam rambutnya .
Yoongi:Arghh!!!!!!!*Yoongi menjerit*
Jin tersentak . Dia melihat Yoongi . Dia cuba memberi kata-kata semangat kepada Yoongi .
Yoongi:Kenapa semua ni jadi dekat aku hyung? Kenapa mesti aku? Aku dah penat hidup macam ni . Aku dengan Jihyo baru je nak mulakan hidup bahagia tapi kenapa dia tinggalkan aku? Cukup lah dulu . Aku tak nak dia tinggalkan aku sekali lagi .*Yoongi bangun dan menghantukkan kepalanya di dinding*
Jin menghalang perbuatan Yoongi .
Seokjin:Apa kau buat ni Yoongi! Berhentilah . Aku tak nak tengok kau jadi macam ni . Semua ni jadi atas takdir tuhan . Kau sabar je .
Yoongi hanya mampu mendiamkan diri . Dia tidak tahu apa yang harus dilakukannya . Yoongi bangun dan berjalan ke arah katil pesakit .
Dia menatap wajah Jihyo .
Yoongi:Hyung , boleh kau tinggalkan aku dengan Jihyo dekat sini . Please .
Seokjin:Okay . Kalau ada apa-apa kau panggil aku tau .
Jin keluar dari wad itu meninggalkan Yoongi dan Jihyo .
Yoongi:Jihyo , saya rindukan awak . Mana awak pergi selama ni? Awak tolong lah jangan tinggalkan saya .
Air mata Yoongi mengalir keluar . Wajah Jihyo diusapnya perlahan .
Yoongi:Kalau lah saya jaga awak daripada dulu elok-elok . Semua ni takkan jadi . Awak pun takkan tinggalkan saya dan semua benda ni takkan jadi .
Yoongi menangis teresak-esak .
Dia duduk kembali tempat duduk pelawat . Dia mengeluarkan telefonnya dan menaip nama Jin Hyung di dalam telefonnya .
In Call
Seokjin:Yeobuseyo Yoongi . Ada apa-apa jadi ke?
Yoongi:Takde apa . Semua okay je dekat sini . Aku cuma nak bagitahu kalau korang nak balik , korang balik lah dulu . Aku nak duduk sini jaga Jihyo . Kalau ada apa-apa nanti aku bagitahu .
Seokjin:Okaylah kalau kau cakap macam tu . Nanti kalau ada apa-apa kau call je aku . Okay?
Yoongi:Nae .
End Call
Panggilan ditamatkan .
Yoongi duduk semula dia kerusi yang disediakan . Dia bermonolog sendirian . Dia menyandarkan kepalanya di dinding . Tanpa dia sedar dia sudah pun terlelap .
---
Chanyeol:Awak dekat mana ni Jihyo? Saya dah penat cari awak tapi tak jumpa jumpa pun .
Chanyeol mengeluh perlahan .
Dia terdiam seketika . Dia mula berfikir dimanakah Jihyo berada sekarang . Tiba-tiba dia tersenyum sinis .
Chanyeol:Kenapa aku tak pernah terfikir eh? Yoongi aku akan cari kau sampai dapat! . Hahahahaha .
Chanyeol ketawa sinis .
Bersambung...
Thankyou wahai reader . Author sayang korang😂
Ahahahahaha. Tiber😅
Vote&Comment
YOU ARE READING
My Husband Mr.Popia [COMPLETE]
Fanfiction[ COMPLETE ] Ji hyo merupakan pemilik kepada Sweet Bakery.Pada suatu hari,secara kebetulan Ji hyo terlanggar Yoongi iaitu CEO syarikat yang terkenal di Seoul.Ibu dan bapa mereka berdua merupakan kawan baik sejak mereka berdua kecil lagi.Mereka berdu...