Seokjin:Yoongi , kau tolong aku boleh tak?
Yoongi:Tolong apa?
Seokjin:Tolong beli barang dapur . Aku nak masak ramyeon dengan ayam bakar lepastu aku nak buat kimchi .
Yoongi:Apasal tiba-tiba je ni? Bukan hari tu kita dah beli ke barang dapur .
Seokjin:Aku nak masak special untuk Jimin . Taklah bukan apa,Jimin kan tengah merajuk jadi aku nak pujuk dia lah .
Yoongi berfikir sekejap . Dia pun memang ingin ke pasar raya , nak beli barang-barang keperluan jugak contohnya macam bedak , minyak wangi dan lain-lain lagilah .
Yoongi:Okay aku pergi , tapi duit kau bagi .
Seokjin:Alah , kau guna jelah duit kau dulu nanti aku bayarlah balik .
Yoongi:Okay , kau listkan bahan-bahan tu lepastu kau bagi dekat aku . Aku nak bersiap ni . Dah keluar sekarang .
Yoongi menolak Jin keluar daripada biliknya . Dah la bawa senduk 'Worldwide Handsome' dia tu . Tahu lah menang pertandingan memasak .
---
Yoongi menuruni tangga dengan perlahan-lahan . Katanya kaki dia tiba-tiba sakit . Entah betul ke tidak tu , jadi Jin suruh si Taehyung tu tolong temankan Yoongi . Kalau apa-apa jadi nanti susah pulak . Bukan senang nak ada kawan yang baik macam Yoongi ni . Hoseok pulak bukan main tak nak tolong tadi lepas tu dia pergi peluk kaki Yoongi , nak ikut kan . Jin pulak cuba tarik kaki Hoseok . Si Namjoon yang baru bangun tidur tu pulak boleh pergi tarik kaki di Jin . Jungkook pulak cuba nak tolong Namjoon tapi apa kan daya dia sekali bergelut dalam peperangan tu . Jimin jalan perlahan-lahan ke arah mereka dengan berhati-hati . Ingatkan dia nak tolong tapi dia boleh pergi duduk atas belakang Jungkook . Sampai nak patah belakang dia tu . Taehyung dengan selambanya pergi lompat bintang dekat depan pintu rumah .
Taehyung:Woi!!Hyung!!Cepatlah,nanti ramai orang dekat pasar .*lompat bintang kali yang ke 100* .
Diorang masih tak beri apa-apa reaksi . Cuma jeritan je yang terdengar .
"Woi sakit la belakang aku!!" .
"Lantak engkau la...bukannya aku kesah pun.Huh!" .
"Hyung!! aku nak ikut!!Bolehlah!!!!" .
"Woi! aku ngantuk ni...boleh tak korang jangan bising" .
"Hoseok! Lepaskan kaki Yoongi . Dah nazak aku tengok dia tu" .
"Woi! Kaki aku sakitlah!!! Sebelum aku patahkan tangan kau lebih baik kau lepaskan kaki aku sekarang!!!" .
Taehyung:Woi!!! Sudahlah!
Mereka semua terdiam seketika . Baru mereka sedar yang mereka hampir membunuh si Yoongi .
Jin bangun diikuti yang lain . Yoongi juga bangun perlahan-lahan .
Seokjin:Kau okay tak?
Yoongi:Kau nampak macam aku okay ke? Sakit tahu tak? Tak jadi lah nak pergi pasar .
Seokjin:Janganlah macam tu , kesian dekat si Jimin tu .*memandan Jimin dari jauh* .
YOU ARE READING
My Husband Mr.Popia [COMPLETE]
Fanfiction[ COMPLETE ] Ji hyo merupakan pemilik kepada Sweet Bakery.Pada suatu hari,secara kebetulan Ji hyo terlanggar Yoongi iaitu CEO syarikat yang terkenal di Seoul.Ibu dan bapa mereka berdua merupakan kawan baik sejak mereka berdua kecil lagi.Mereka berdu...