Chanyeol berjalan memasuki satu bilik rahsia . Di dalam bilik tersebut , terdapat banyak gambar Jihyo bersamanya dan juga gambar Yoongi . Dia berjalan ke arah gambar Yoongi .
Chanyeol:Aku tak tahulah apa yang kau buat lepasni tapi aku takkan biarkan kau hidup senang lenang . Aku takkan benarkan kau dekati Jihyo .
Dia beralih ke gambar Jihyo pula . Dia tersenyum manis .
Chanyeol:Chagi , saya akan pastikan si tak guna tu takkan dapat dekati awak . Awak jangan tinggalkan saya ye . Saranghae .
Jihyo membuka matanya perlahan-lahan . Wajah Chanyeol yang sedang tidur itu ditatap lama . Soalan demi soalan terkekal di minda . Perasaan ingin tahu bergelegak dalam jiwa .
Jihyo:Chanyeol , saya tahu awak ada rahsiakan sesuatu dari saya .*bisik Jihyo dalam hati*
Dia mahu mengetahui rahsia tersebut . Bukannya apa , soalan yang ditanya tempoh hari membuatkannya rasa bersalah jadi dia akan mencari tahu rahsia itu sendiri .
---
Keesokan harinya...
Jimin:Hyung , nak makan ramyeon .*buat muka ala-ala comel*
Seokjin:Nak makan ramyeon?
Jimin menganggukan kepalanya .
Seokjin:Boleh .
Jimin menjerit kegembiraan .
Jimin:Yeah! Hoorey! Dapat makan ramyeon yang Jin hyung masak .
Seokjin:Eh! Yang kau seronok sangat ni apahal?! Aku tak cakap pun yang aku nak masak . Aku cuma cakap boleh je . Kau nak makan kau masak lah sendiri .
Jimin:Alah Hyung ni! Tolonglah masakan .
Jimin menghentakkan kakinya tanda protes .
Seokjin:Aku tak nak jugak .
Jimin:Takpe , Hyung tunggulah nanti . Chim tak nak kawan dengan hyung .
Seokjin:Baiklah kalau budak hodoh kata begitu .
Jimin:Eii! Benci hyung .
Jimin melarikan dirinya . Merajuklah katakan , kalau dapat suami macam ni confirm kena halau dengan penyapu . Tapi takpe , manja macam mana sekalipun tetap comel .
Hoseok:Ayo! Tak tahu , Jin hyung buat Jimin merajuk .
Seokjin:Biarkan jelah dia .
Hoseok:Dia menangis tu...
Seokjin:Apa?! Menangis?
Hoseok:Ye .
Seokjin:Aduh! Macam mana ni? Hoseok , kau tolong aku boleh tak ?
Hoseok:Tolong apa?
Seokjin:Tolong beli barang-barang dapur . Aku nak masak ramyeon .
Hoseok:Boleh!
Seokjin:Nah duit , kau jangan lupa beli kubis sekali tau . Aku naku buat kimchi .
Hoseok:Siapa cakap aku nak beli barang dapur , aku cakapa boleh je aku tak cakap pun aku nak beli . Kalau kau nak , belilah sendiri . Bye!
Hoseok meninggalkan Jin seorang diri di dapur . Muka Jin makin serba salah . Kesiankan Jimin .
Seokjin:Macam mana ni? Kesianlah pulak dekat Jimin tu . Nak minta tolong siapa ye? Hah! Yoongi mesti boleh tolong .
---
Chanyeol menuruni tangga dengan tergesa-gesa . Seperti sedang mengejar masa . Jihyo yang berada di dapur membawa nasi goreng yang telah dimasaknya tadi ke meja makan .
Jihyo:Chanyeol , awak makanlah dulu ye sebelum pergi kerja .
Chanyeol:Takpe lah chagi , saya dah lambat ni .
Chanyeol mencium dahi Jihyo sebelum keluar daripada rumah .
Jihyo menghentikan pergerakkan Chanyeol .Chanyeol:Chagi , tolonglah saya dah lambat ni .
Jihyo:Kejap . Saya nak cakap sesuatu .
Chanyeol:Okay , apa dia?
Jihyo:Boleh tak saya nak keluar petang ni? Saya nak beli barang dapur .
Chanyeol:Okay . Tapi jangan lama-lama ye .*mencubit pipi Jihyo*
Jihyo:Gomawo .
Chanyeol hanya tersenyum .
Selepas sahaja Chanyeol pergi ke kerja . Jihyo mula berfikir tentang Yoongi .
Jihyo:Yoongi , siapa Yoongi? Apa kaitan Yoongi tu dengan kami suami isteri .
Bersambung...
Sorry kalau pendek sangat . Diharap semua reader boleh tunggu episod seterusnya .
YOU ARE READING
My Husband Mr.Popia [COMPLETE]
Fanfiction[ COMPLETE ] Ji hyo merupakan pemilik kepada Sweet Bakery.Pada suatu hari,secara kebetulan Ji hyo terlanggar Yoongi iaitu CEO syarikat yang terkenal di Seoul.Ibu dan bapa mereka berdua merupakan kawan baik sejak mereka berdua kecil lagi.Mereka berdu...