Almira Kara
Başım kaldırılıp dünyanın en rahat yeri gibi gelen bir yere konuldu. Saçlarımda bir el yumuşak yumuşak geziyordu. Öyle huzurluydu ki burası. Hiç ayrılmak istemedim.
Gözlerimi açtım yavaş yavaş. Başımı kaldırdığımda, dünyanın en güzel kadınını gördüm karşımda.
Annemi.
Anne?
Gelmiş miydi annem? Ne yani ölmemiş miydi? Peki o pislikten nasıl kurtulmuştu.
Yerimde doğruldum yavaşça. Gözlerine baktım. Parlayan gözlerine.
Dünyanın en güzel gözlerine sahipti.
Yüzünde hiç iz yoktu. Oysa son gördüğümde kan ve yara doluydu o güzel yüzü.
"Anne?" dedim özlem dolu sesimle.
"Kızım" dedi güzel sesiyle.
O sesi ne çok özlemiştim. Hızla sarıldım. Annem ve kokusu? Bu dünyada bu kadar güzel bir parfüm yoktu, icat edilememişti ve edilemeyecekti de.
O güzel koku bir tek annemde vardı.
İçime çektim o kokuyu, en derinliklerime.
Hiç değişmemişti kokusu. Hala çok güzeldi.
Sıkı sıkı sarıldım. Ve sonunda istemesem de ayrıldım.
"Anne, nasıl geldin sen, nasıl?" dedim şaşkın bir ifadeyle. Aynı zamanda da öyle mutluydum ki.
"Kurtardı beni o iyi çocuk." dedi annem.
İyi çocuk? O kimdi?
"Kim kurtardı anne seni, adı ne?" dedim merakla.
"Adı Toprak" dedi. Gözlerim açılabildiği kadar açıldı.
Toprak!
Toprak annemi mi kurtarmıştı?
Gülümsedim. Hiç gülmediğim kadar hem de.
Sevdiğim adam annemi kurtarmıştı.
"Toprak kurtardı beni." dedi annem tekrar. Ama sesi bu kez biraz garip çıkmıştı. Boğuk gibiydi.
•••••••
Yüzüme gelen güneşle gözlerimi araladım. Ardından kendime gelip etrafıma baktım.
"Anne?" dedim tiz bir sesle.
Ama annem yoktu.
"Anne?" dedim hızla yataktan kalkarak.
"Anne nerdesin?"
Yazardan:
"Anne nerdesin anne?" dedi bağırarak Almira. Gözleri sulanmıştı ama ağlamak istemiyordu. Eğer ağlarsa annesinin de üzüleceğini düşünüyordu.
"Anne nerdesin" dedi bağırdı son kez. Rüya olamazdı o gördükleri. Hayır hayır olamazdı.
Yere yığıldı.
"Anne nerdeysen çık gel artık! " dedi sessizce, tuttuğu gözyaşını yanaklarını ıslatırken.
"Korkuyorum diyince gelir sarılırdın ya hani, gel sarıl hadi anne"
"çok korkuyorum anne"
"Nerdesin anne"
"Çık gel artık"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Siyah'ın Gri'si (Tamamlandı)
SpiritualSiyah bir tablo. Gri'ye hasret siyah bir tabloyum, tam 3 yıldır. Gülümsemeyi bile kendine yakıştıramayan o simsiyah kız. Peşimde bir piskopat, her an ölüme sarılabilecek uzaklıktayım. Herkesten uzakta, kapkara bir noktayım. Fakat beni kaygıya düşür...