Yaklaşık 5 dakikadır hocayla tartışan Gökhan'a öfke dolu bir bakış attım. Ada'yla silgimi kurtarmak için verdiğimiz onca uğraşa rağmen silginin üzerinde kocaman, siyah bir nokta kalmıştı ve o çirkin nokta her zaman orada kalmaya devam edecekti. Daha fazla öfkelenmemek için bakışlarımı Gökhan'ın üzerinden ayırmamla karşılaştığım manzara irkilmeme neden olmuştu. Gökhan'ın sırf bir puan için gösterdiği çabalar sınıftakileri ciddi anlamda sinirlendirmiş gibi görünüyordu çünkü kimseden çıt çıkmıyordu ve herkes ateş saçan bakışlarını Gökhan'a dikmişti. Sınıftaki gerginliği neden bu kadar geç fark ettiğimi bilmiyordum ama hiç fark etmemiş olmayı dilerdim. Fazla korkunçtu.
"Evet, arkadaşlar." Birkaç dakikalık ölüm sessizliğinin ardından hoca sonunda Gökhan'la konuşmayı bırakarak kafasını kağıtlardan kaldırdığında kaşlarını çatmıştı. Sınıftaki garip gerginlik onun da dikkatini çekmiş olmalıydı ama bunun hakkında tek kelime etmedi "Gökhan'ın 8. Soru için alternatif bir yöntemi var ve onunla birlikte birkaç kişi de bu yöntemi kullandığı için puanlarınızda birkaç puanlık yükselme olabilir. Ayrıca Nihat, arkadaşına teşekkür et çünkü onun sayesinde senden yanlışlıkla kırdığım üç puanı daha erken fark etme fırsatım oldu. Biliyorsunuz, e-okula girmeden önce notlarınızı bir daha kontrol ederim hatta bu yüzden sınıfta duyduğunuz notla karnedeki notunuz arasında küçük farklar olabiliyor."
Bakışlarımı hocadan ayırarak Gökhan'a çevirdiğimde anında gözlerini kaçırmış ve kollarını bir çocuk gibi göğsünde kavuştururken kaşlarını çatmıştı. Ona ne kadar kızgın olursam olayım onun bu kendine has tavırlarına aşıktım. İçime yayılan sıcaklıkla dudaklarımda küçük bir tebessümün belirmesine engel olamadım ve bakışlarını benden kaçırdığı için bu tebessümü görmediğine ayrıca sevindim. Yelkenleri suya indirdiğimi düşünmesine izin veremezdim.
"Puanında yükselme olanları tespit edebildik, o kişileri okuyorum." Hocanın konuşmasıyla Ada'nın elimi sıkması bir olmuştu. İster istemez bakışlarımı Gökhan'ın üzerinden ayırıp Ada'ya döndüm.
"Sorun ne?" Fısıldayarak sorduğumda endişeyle bana bakmıştı.
"Belki notu yükselenler arasında ben de varımdır. Ondan heyecan yaptım."
"Çınar'ın notu 91'ten 94'e yükseliyor ve bununla birlikte sınıfın en yüksek notunu alıyor." Benim bir şey söylememe fırsat kalmadan hocanın konuşmasıyla bakışlarımı Çınar'a çevirdim. Hakan gururla Çınar'ın omzuna kolunu atarken Çınar şaşkınlıkla bir hocaya bir de Hakan'a bakıyordu. İkisinin arasındaki bu yakınlığı kıskanmadım desem yeriydi. Daha geçtiğimiz Cuma birbirleriyle kavga ediyorlardı "Aynı şekilde Pınar'ın notu 44'ten 45'e, Ferhat'ın notu 25'ten 28'e, Gökhan'ın notu 91'den 92'ye, Ada'nın notu 89'den 90'a, Nihat'ın notu da 78'den 83'e yükseliyor. Puanlarınız aynı miktarda yükselmiyor çünkü bu alternatif yolu kullanarak cevaba ulaşamayanlarla cevaba ulaşabilenlere aynı miktarda puan veremem. Beni anlıyorsunuz değil mi? İtirazı olan yoksa devam ediyorum."
Koridorun ortasında maydanoz olduğumu bağırmak için can atıyordum kesinlikle. Pekala, notum beş puan yükselmişti ve beklediğimden çok çok daha iyi bir not almıştım belki ama yine de koridorun ortasında bunu bağıracak olmak... Ah! Bu çok sinir bozucuydu!
"Nihat!" Kaybettiğim iddiayı sindirmeye çalışırken ne zamandır elini tuttuğum Ada'nın varlığını tamamen unutmuştum. İsmimi bağırarak bana sarılmasıyla tüm sınıf bize dönmüştü "Ben bu kadar iyi beklemiyordum!"
"T-Tebrikler..." Dumura uğramış bir şekilde mırıldanırken kollarımı ince bedenine sardım. Millet cidden kafasını notla bozmuştu, bu kadar sevinmek niyeydi yani? Uzun bir sarılmanın sonunda Gökhan yüksek bir sesle boğazını temizlediğinde Ada benden ayrılmış ve bana kocaman gülümsedikten sonra önüne dönmüştü. Ben de gülümseyerek önüme dönüyordum ki üzerimde hissettiğim delici bakışlarla bir kez daha Gökhan'a dönmüştüm. Buz gibi bakan gözleriyle karşılaşmamla kaşlarımı çatmıştım. Oh, demek kıskanıyordu. Öyleyse gelip sahiplenmeliydi. Ne süre birbirimize o şekilde baktığımızı kestirememiştim ama uzun bir süre olduğuna emindim çünkü aramızdaki bu saçma bakışmayı zil sesi bölmüştü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
hero [boyxboy]
Teen Fiction"Samimiyetsiz arkadaşlarımın arasında can çekişirken millete disiplin cezası yedirmek çok eğlenceli, denemek ister misin?" // bxb