Waktu sekolah sudah berakhir. Jennie dan Jihyo seperti biasa akan lepak di cafe. Mereka berjalan ke arah cafe dengan riangnya.
"Cuti nanti aku nak kerja part time la dengan Hyoyeon unnie"
Jennie memulakan perbualan. Jihyo hanya mengangguk.
"Best la kau. Nanti dapat duit sendiri. Lepas tu kau kena belanja aku makan. Hahahah"
Jihyo ketawa sambil menampar bahu Jennie. Jennie pula pandang tidak puas hati. Rasa nak ketuk je kepala Jihyo sekarang ni.
Kaki mereka berjalan terus ke cafe. Mereka masuk ke dalam cafe sebaik sahaja sampai. Jihyo dan Jennie melabuhkan punggung di kerusi.
"Hyoyeon unnie, coffee satu dan smoothie satu yee. Cepat sikit tau"
Jennie memberi pesanan kepada Hyoyeon unnie. Setelah menulis pesanan Hyoyeon unnie terus beredar.
"Jennie, kau busy tolong mak menakan kau buat apa je?"
Jihyo menyoal. Jennie kelihatan resah.
"Tak buat apa pun. Tengok-tengok je"
"Tengok-tengok pun busy?"
Jihyo memerli Jennie. Riak wajah Jennie berubah sedikit tapi cepat di cover nya.
"Aku tolong dia sediakan majlis per—perkahwinan anak dia. Haa"
Jennie tak pasti sama ada jawapannya di terima oleh Jihyo atau tidak. Jihyo mengangguk.
"Okey"
Jennie menghembus nafas lega. Hyoyeon unnie datang ke meja mereka dan memberi pesanan tadi. Lalu, Hyoyeon unnie duduk di sebelah Jennie.
"Haih awak ni Jihyo. Asyik dengan coffee je bila datang sini. Tak nak cuba yang lain ke? Smoothie ke? Latte ke?"
Hyoyeon unnie menegur Jihyo yang suka sangat minum coffee. Favourite kan, nak buat macam mana.
"Tu kan favourite drink dia unnie. Kita kena faham"
Jennie membuat muka sedih. Jihyo mencubit lengan Jennie dengan perlahan.
"Nanti mengandung jangan minum coffee. Dapat anak kulit gelap nanti. Heehehe"
Hyoyeon unnie menyakat Jihyo. Jihyo pula sudah membulatkan matanya. Haih. Coffee je kot. Aduhai.
..
Rumah Jihyo (25/11/2018)
Jihyo yang sedang menonton rancangan upin dan ipin teringat akan chat dengan Jihoon. Telefon yang berada di sebelah dicapai dan melihat tarikh di telefonnya. 25/11/18.
Jam di telefon di pandang juga. Pukul 6:30 petang. Jihyo berfikir sama ada dia perlu pergi atau tidak.
Jihyo pov
Perlu ke aku pergi? Bukan senang Jihoon nak ajak aku keluar. Aku kena ambil peluang yang ada untuk bersama dia. I means keluar bersama-sama.
Okey, baik aku naik atas. Mandi lepastu siap. Mana tahu kan dia nak ajak dinner dengan family dia. Hihohiho. K stop. Aku dah jauh tersasar.
Aku naik ke atas dan mandi. Selesai sahaja mandi, aku terus keringkan rambut. Mata aku terpandang jam yang berada di atas meja. Pukul 6:40 petang sudah. Aku cepat-cepat menyelongkar almari. Cari pakaian yang sesuai.
Aku baru teringat hadiah yang omma dan appa bagi sebelum pergi kerja tadi. Hadiah hari jadi aku harini. Yep. Song Jihyo turn 17 today. Bersorak sikit untuk aku. Hoho.
Aku buka kotak hadiah tadi. Wah! Omma bagi baju. Elok sangat kalau aku pakai pergi Hotel Alora tu. Setelah rambut kering, aku menyarungkan baju yang diberikan oleh omma dan appa. Okey cun!
Sedang aku bersiap, telefon aku berbunyi. Ada chat dari seseorang. Aku terus mengambil telefonku.
Unknown number
Jangan pergi hotel tu kalau kau tak nak sakit hati.Aku dah bagi amaran.
Aku membaca chat daripada number yang tak di kenali. Aku terus memadam chat tadi. Lipstik aloe vera dicalit di bibir. Perfume yang diberikan oleh Taehyung disembur.
Tiktok! Chat masuk lagi. Kali ini daripada Jihoon
Jihoon
Datang ke bilik 17 tauAku tunggu kau.
Jihyo
Okey
Sekarang ni siapa yang nak hantar aku?Grab.
End pov
Tbc.
YOU ARE READING
Crudele | Song Jihyo & Kim Taehyung [C]
Подростковая литература【 Presenting 】 〝 Crudele by 00deadofwrite 〞 Dia yang selalu nampak normal sebenarnya tidak. He's playing innocent but he is the devil one. Mengejar cinta pertama sampai dapat. Merosakkannya. Itulah rancangan yang berada di benak pikirannya. Kim Taeh...