S109

1K 132 25
                                    

Jennie dan Jihyo melangkah ke kantin. Pada hari ini Jihyo pergi ke sekolah dengan Puan Song dan Jennie dengan Tuan Kim.

"Cepat! Nanti makanan habis"

Jennie menarik tangan Jihyo untuk ke kantin. Jihyo hanya ketawa melihat telatah Jennie. Macam kanak-kanak ribena. Dalam perjalanan mereka menuju ke kantin, Jihyo terserempak dengan Taehyung. Wajah namja itu hanya dingin sahaja. Jihyo mahu tegur tetapi niatnya terbantut apabila lengan namja itu di paut oleh seorang yeoja.

"Ah kenapa aku rasa sakit hati pulak ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ah kenapa aku rasa sakit hati pulak ni. Tu mesti yeoja chingu dia"

Jihyo mengomel seorang diri di dalam hati. Bibirnya diketap. Jihyo mengalihkan pandangannya ke arah Jennie yang tersenyum menampakkan giginya. Akhirnya mereka tiba juga di kantin. Laju kaki Jennie membeli makanan. Jihyo pula mencari meja untuk mereka duduk.

Sedang Jihyo mencari meja, Jihyo ternampak Jihoon melambai ke arahnya. Jihyo terus ke arah Jihoon. Setelah beratur panjang, akhirnya Jennie selesai membeli makanan. Jennie ke arah Jihyo dan Jihoon.

"Haluuu"

Sapa Jennie dan meletakkan dulang makanan di atas meja. Semangkuk nasi goreng kimchi di angkat dan di berikan kepada Jihyo.

"Nah Jihyo, kau punya"

"Thanks"

Jihyo dan Jennie memakan nasi goreng kimchi tersebut. Jihyo hanya fokus pada makanannya. Manakala Jihoon fokus kepada Jennie. Jennie hanya menjeling Jihoon. Bagi Jennie, kalau dia terima cinta Jihoon ia akan menyakitkan Jihyo. Jimin suka dekat Jihyo tapi Jennie tidak menunjukkan perasaan jeles.

Jimin suka Jihyo. Jihyo tak suka Jimin. Jennie suka Jimin. Jimin tak notice Jennie. Jihoon suka Jennie. Jennie tak suka Jihoon. Begitula cinta tiga segi. Triplet J

Tiktok! Notifications Jihyo berbunyi. Laju tangan Jihyo mencapai telefonnya. Nama KimTaehyung terpapar di skrin telefonnya.

KimTaehyung
Jumpa dekat rooftop

Jihyo
Bila?

KimTaehyung
Sekarang

Jihyo
Tengah makan la

Lepas sekolah eh jumpa

KimTaehyung
When i said now its mean now!!

Jihyo
Ish yela

Jihyo menutup telefonnya. Jennie memandang Jihyo apabila Jihyo memandangnya. Jennie mengangkat kedua keningnya. Mulutnya penuh dengan nasi goreng kimchi.

"Aku kena gerak. Ada hal yang perlu di uruskan. Aku pergi dulu eh. Bye Jennie, Jihoon"

Jihyo mengangkat mangkuk dan cawan dan meletak di tempat yang di sediakan. Selepas itu, Jihyo terus ke rooftop.

..

Taehyung menunggu Jihyo di rooftop. Setelah beberapa minit menunggu, Jihyo akhirnya tiba dengan nafas yang tersekat-sekat. Lari punya pasal. Jihyo menghampiri Taehyung yang sedang berpeluk tubuh.

"Ada apa nak jumpa dengan saya? Tahu tak saya tengah makan"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ada apa nak jumpa dengan saya? Tahu tak saya tengah makan"

"Saja"

Taehyung menjawab dengan suara yang mendatar. Jihyo mula berasap mendengar jawapan Taehyung. Saja? Anak ikan betul Kim Taehyung ni.

"Ish dia ni. Kalau tahu tadi, tak datang dah sini"

Jihyo pout.

"Lepas sekolah, jom pergi cafe aku"

"Tak nak. Nanti yeoja chingu awak marah kalau dia nampak kita berdua"

Jihyo berada di sisi Taehyung. Tinggi betul Taehyung berbanding Jihyo. Terpaksa Jihyo mendongak untuk melihat wajah Taehyung.

"Tch. Mesti kau ingat, yeoja yang pegang tangan aku tadi yeochin aku kan?"

Teka Taehyung. Tekaannya betul. Jihyo hanya mengangguk.

"Bukan yeochin aku. Dia suka aku"

"Awak tak suka dia?"

Jihyo bertanya kepada Taehyung.

"Tak"

Sepatah sahaja yang di keluarkan dari mulut Taehyung.

"Kenapa? Mesti ada sebab kan?"

"Sebabnya, aku masih setia dengan cinta pertama aku. Cuma, dia sekarang ada orang lain. Dia suruh aku setia, tapi dia tak setia dengan aku"

Ada nada sedih di setiap ayatnya. Jihyo mengenggam tangan Taehyung. Taehyung agak terkejut tapi wajahnya dingin sahaja.

"Saya pun macam awak. Ada cinta pertama. Dari kecil lagi. Dia pindah dan tak pernah cuba untuk mencari saya. Sampai sekarang, dia sahaja yang ada dalam hati saya. Sekarang, saya rasa saya tengah pegang tangan dia macam dulu sebelum kami berpisah. Saya cuba untuk move on dengan suka dekat Jihoon. Tapi saya rasa itu semua sia-sia. Cinta saya masih pada dia. Walaupun saya ada la sikit suka Jihoon tu tapi dia tak notice. Boleh saya tau, siapa cinta pertama awak?"

Kring! Loceng rehat sudah tamat. Jihyo melepaskan genggaman dari tangan Taehyung. Tetapi Taehyung mengeratkan lagi genggamannya. Jihyo memandang muka Taehyung.

"Kau kata, kau rasa kau tengah pegang tangan dia. Jadi, jangan lepaskan"

Jihyo tersenyum kecil manakala Taehyung hanya dengan muka kosongnya macam selalu.


















Tbc.

Crudele | Song Jihyo & Kim Taehyung [C]Where stories live. Discover now