Special Chapter

1.1K 91 28
                                    

Cloudland ☁

Aku memakai pakaian serba putih

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku memakai pakaian serba putih. Berjalan di sebuah taman yang penuh bunga. Haruman dari bunga-bunga itu amat menenangkan. Satu cahaya menyilaukan mataku. Aku mengikut arah cahaya tersebut. Seorang budak perempuan menghampiri lalu memberiku bunga ros. Aku mengambilnya. Ketika aku mencium haruman yang ada pada bunga ros itu, jari ku terkena durinya. Jari ku berdarah. Budak perempuan tadi membalut luka ku. Aku senyum kepadanya. Budak perempuan itu membalas senyumanku dengan manis sekali. Tetapi, selepas itu senyumannya pudar. Dia menarik tanganku supaya berdiri di belakangnya. Aku memandang ke arah bayangan yang di lihat oleh kanak tadi. Seorang lelaki berpakaian hitam. Disisinya ada seorang perempuan berpakaian hitam juga. Aku memandang 2 orang di hadapanku. Wajah lelaki itu dingin. Perempuan tu pula tersenyum sinis.
Kepala aku sakit. Muka diaa macam Kim Taehyung. Lantas tangan ku di bawa ke arah seorang jejaka lain. Budak perempuan tadi menyatukan tanganku dan jejaka itu. Budak perempuan tadi senyum kepadaku. Aku membalas dengan senyuman kecil. Aku dapat lihat wajah Kim Taehyung berubah. Jejaka misteri itu memegang tanganku dan aku memegang tangan budak perempuan tadi.

Masih ingat dengan mimpi aku yang ni? Mimpi ni dah bagi aku petunjuk tentang Tae curang dengan aku. Baikla aku akan cerita. Cahaya yang menyilaukan mata aku tu merupakan anak aku. Aurora. Aurora datang dekat dengan aku untuk bagi aku bunga ros. Ketika aku asyik dengan haruman bunga ros tadi, jari ku terluka. Ni macam Tae bawa balik Khanika dekat rumah. Aku terluka. Tapi, Aurora balut luka di jari aku. Aurora sumber semangat aku untuk terus bangkit. Aurora...dia telah satukan aku dengan Jeon Jungkook. Aurora menyatukan tanganku dengan Jungkook. Macam di hospital, Jungkook mengusap perutku. Aurora yang yang menyatukan cinta kami.

Aku mengambil sekuntum bunga lalu berjalan ke arahnya. Bayangnya nampak dekat tetapi bila aku jalan ke arahnya terasa begitu lama untuk sampai mencapai tangannya. Hiks! Hiks! Aku terdengar tangisan seorang budak. Kakiku terus menghampiri budak perempuan tadi. Matanya sebam akibat menangis.

"Kenapa adik menangis?"

Soalku. Lantas budak perempuan tadi dipeluk olehku. Sekadar untuk menenangkannya. Apabila pelukanku kepada budak tadi semakin erat. Bayangan tadi kian mendekati ku. Wajahnya pucat. Bibirnya tiada secalit lipstik. Bajunya putih tanpa sebarang warna atau kotor. Rambutnya wangi sehingga menusuk ke lubang hidung. Bayangan tersebut memberi satu senyuman kepadaku. Air matanya yang putih jernih itu menyesakkan jiwaku. Kenapa rasa sakit di hati? Selepas itu, bayangan itu hilang apabila satu tiupan melanda.

Lain pula mimpi Jungkook. Jungkook bermimpi
budak kecil menangis sehingga sebam matanya. Ya, budak tu ialah Aurora. Aurora menangis. Sedangkan aku sudah terbaring tidak bernyawa. Aku meninggal selepas aku kata dekat Tae aku nak rehat. Sejam yang lepas sebelum Jungkook datang semula ke hospital. Sejam juga Aurora menangis. Jungkook mendukung Aurora untuk tenangkan dia. Jungkook datang dekat aku. Melihat muka aku pucat tanpa sebarang lipstik. Baju yang aku pakai selepas bersalin terletak elok di badan ku. Putih tanpa sebarang kotor.

"Jihyo ah"

Aku menoleh. Aku senyum kepadanya.

"Kenapa omma?"

"Kamu seronok tinggal di Cloudland?"

Aku mengangguk. Omma, dia bukan ommaku yang hidup di bumi. Tetapi omma di Cloudland.

"Macam mana mereka semua?"

"Mereka semua baik-baik. Jennie dah selamat melahirkan anak dia. Jihoon dah kahwin. Tae dengan Khanika hidup bahagia. Aurora dengan Jungkook pun sihat"

Jari jemariku digenggam oleh omma. Omma tahu aku masih lagi bersedih walaupun sudah 8 tahun berlalu.

"Jihyo kesian dekat Aurora ommaa. Setiap tahun, birthday dia tak pernah meriah"

"Kenapa?"

"Jihyo meninggal masa hari dia di lahirkan. Mesti dia sedih. Sepatutnya hari lahirnya disambut dengan kegembiraan. Tapi, di sambut dengan kesedihan. Setiap tahun, masa birthday dia Jungkook dan Aurora akan melawat Jihyo. Balik dari situ, Aurora akan muram. Jihyo tak nak dia sedih omma"

Aku memeluk omma. Omma mengusap belakang aku perlahan.

"Sudahla, biar mereka hidup di bumi sebagai manusia. Kita di Cloudland hidup sebagai pari-pari"

Aku tersenyum.

"Ha macam ni la bagus. Tak payah stress-stress. Tak baik untuk baby dalam perut kamu tu"

Aku mengusap perutku.

"Huh! Kat sini awak ye! Penat saya cari awak merata"

Kelihatan seorang namja berpakaian putih menghampiriku dengan nafas yang putus-putus.

"Ala saya nak membawang dengan omma je"

Aku menjeling namja tadi.

"Saya risau tahu tak? Saya ni suami awak. Kalau terjadi apa-apa macam mana?"

"Ish yela Seongwu sayang.."

Aku mencubit kedua pipi Seongwu. Ei comel tahu tak anak ong sorang ni. Dekat bumi Jungkook la comel. Dekat Cloudland Ong Seongwu laa cute.

"Ei awak ni. Seohyo tengok mama awak ni. Usik papa pula"

Seongwu mengadu dekat anak aku dalam perut ni. Ei besar panjang pun nak mengadu. Ehem readers, kau ingat dekat Cloudland ni tak boleh hidup macam dekat bumi? Boleh. Kau nak buat apa pun boleh. Dekat sini boleh tahu apa yang jadi kat bumi. Orang yang kau kenal je la. Macam aku, setiap hari aku akan stalk dorang. Kat sini kau bebas nak pergi mana. Mall? Kau pergila. Semua benda free. Tak perlu bayar apa-apa. Tapi kau kena mati dulu la. Dekat sini pun kau boleh kahwin then romen dapat anak. Macam aku. So suami aku di Cloudland ialah Ong Seongwuu. Aku bahagia je duduk sini dengan Seongwuu dan yang lain. Aku harap dorang juga bahagia.








































Special chapter end.

Crudele | Song Jihyo & Kim Taehyung [C]Where stories live. Discover now