Busan ( 8/9/15 years old )
8 years
"Hahahaha tak dapat kejar. Hyonie tak dapat kejar V"
Jihyo masih mengejar V dari belakang. Jihyo mengejar V sehingga terjatuh. Jihyo mula menangis melihat luka di lutut dan tangannya.
"Uh, gwenchana Hyonie?"
V mula merapati Jihyo yang sedang menahan sakit. V memapah Jihyo dan duduk di kerusi batu.
"V pergi ambil ubat. Hyonie jangan pergi mana. Nanti V susah nak cari jodoh V"
Dengan laju, V terus pulang ke rumahnya dan mengambil ubat. Beberapa minit menunggu, V akhirnya tiba. V mencuci luka Jihyo dan melekatkan plaster di lukanya.
"Dah siap. Hyonie dah sihat"
"Gomawo V"
Jihyo memeluk V.
9 years old
V menghulurkan sebuah kotak kepada Jihyo. Jihyo mengambil kotak tersebut.
"Happy Birthday Hyonie"
"Gomawo V"
Jihyo membelek kotak hadiah tersebut.
"Buka laa"
Jihyo terus membuka kotak hadiah tadi. Ada gelang dan rantai. Cantik. V mengambil rantai tadi dan di pakaikan di tangan Jihyo. Rantai tadi di pakaikan di leher Jihyo.
"Hyonie, kalau satu hari nanti kita berpisah. V akan cari awak dengan mengecam rantai dan gelang ni. Jadi, Hyonie kena pakai selalu okey?"
Jihyo mengangguk. Sedang mereka berbual-bual, Puan Kim menghampiri mereka.
"Jihyo ah. Jadi budak yang baik okey. Kami sekeluarga akan berpindah. Aunty pasti akan rindui kamu"
Puan Kim mengusap rambut Jihyo dan berlalu pergi. Mata Jihyo sudah merah menahan tangisan. Pindah?
"Awak tinggalkan saya"
"Sorry,Jihyo. Saya kena pindah"
"Saya tak nak kehilangan awak"
"Nado. Kalau kita jumpa lagi, saya akan pastikan awak milik saya"
Jihyo dan V berpelukan sebelum V berangkat ke rumah baharu.
15 years old
Jihyo mengemas biliknya. Barang-barang diletakkan di dalam kotak. Esok Jihyo akan pindah ke Seoul.
Jihyo mengemas pakaian dan barang peribadinya. Jihyo menatap album yang penuh dengan kenangan bersama V.
"Awak dah berusia 16 tahun. Lepas pertemuan terakhir kita, awak tak pernah cuba cari saya. Tak pernah jumpa saya. Awak ada orang lain ke? Awak mesti dah bertambah kacak. Esok saya akan berpindah. Saya harap saya dapat lupakan awak kalau awak ada penganti yang baru. Song Jihyo fighting"
Air mata Jihyo menitis di salah satu gambar Jihyo bersama V ketika kecil. Jihyo menyimpan album ke dalam kotak.
Tbc.
YOU ARE READING
Crudele | Song Jihyo & Kim Taehyung [C]
Teen Fiction【 Presenting 】 〝 Crudele by 00deadofwrite 〞 Dia yang selalu nampak normal sebenarnya tidak. He's playing innocent but he is the devil one. Mengejar cinta pertama sampai dapat. Merosakkannya. Itulah rancangan yang berada di benak pikirannya. Kim Taeh...