Jihyo menghempas pintu biliknya dengan kuat. Taehyung memerhati sahaja tingkah laku Jihyo. Taehyung menyerabutkan rambutnya.
Taehyung menghampiri bilik Jihyo dan mengetuk bilik Jihyo. Tetapi, Jihyo tidak membuka pintu.
"Buka pintu sekarang!"
Taehyung separa meninggikan suaranya. Dark side Taehyung datang. Taehyung dah lama tak ambil ubat. Jadi, Taehyung tidak dapat menahan dirinya. Jihyo masih tidak membuka pintu.
"Aku kata buka pintu sekarang! Kau jangan biar aku roboh pintu ni"
Kali ini Taehyung meninggikan suaranya dan menumbuk pintu. Pintu di buka dari dalam. Terpancul muka Jihyo yang sedang menangis.
Taehyung masuk ke dalam bilik Jihyo dan menolak gadis itu sehingga terjatuh. Jihyo yang terjatuh mengesot ke belakang sehingga kena almari.
Tangan Taehyung menarik Jihyo untuk berdiri. Jihyo menangis teresak-esak melihat perubahan pada diri Taehyung.
"V , sa—saya minta maaf"
Tanpa menghiraukan Jihyo, Taehyung mencium bibir Jihyo lama. Selepas itu, Taehyung mengigit bawah bibir Jihyo sehingga berdarah.
"Sa—sakit"
Jihyo merintih kesakitan pada bahagian bawah bibirnya.
"Lepaskan saya. Saya m—merayu"
Jihyo merayu dekat Taehyung supaya melepaskan genggaman pada tangannya. Pergelangan tangan Jihyo merah akibat Taehyung mengenggam terlalu kuat.
Taehyung menyerabutkan rambutnya. Baru Taehyung sedar apa yang telah di lakukan olehnya.
"Aku cinta kan kau. A—aku minta maaf"
Taehyung terus memeluk Jihyo. Jihyo masih menangis. Mata dan hidung Jihyo merah akibat menangis. Kenapa? Kenapa Taehyung berubah dengan drastik? Kepada seorang yang romantik menjadi seorang yang panas baran?
"Jangan pernah tinggalkan aku"
Taehyung yang panas baran tadi berubah menjadi Taehyung yang dulu.
"Cause i only need you"
..
Seoul (9:12 pagi)
Jennie mengeluh beberapa kali. Jennie duduk termenung seorang diri di sebuah taman.
"Kalau la bukan idea Jihoon yang gila ni, persahabatan aku dengan Jihyo pasti tak musnah"
Jennie tunduk memandang bawah. Kesalnya sebab ikut idea gila Jihoon.
"Kau jangan risau pasal Jihyo"
Jennie memandang seseorang yang berada di sebelahnya. Jimin.
"Macam mana tak risau? Jihyo tinggalkan omma dan appa dia. Kalau dia tinggalkan saya seorang je tak apa. Saya rasa bersalah dengan dia, Jimin sunbae"
"Kita bukan di dalam sekolah. So tak payah panggil aku sunbae. Aku tahu, Taehyung mesti bawa lari Jihyo. Tapi, aku tak tahu dekat mana dia bawa lari Jihyo"
Jennie membulatkan matanya.
"Taehyung sunbae?"
Jimin mengangguk.
"Salah aku dan Hyoyeon noona juga sebab datang lambat ke hotel tu. Kalau tak mesti dia tak salah faham. Mesti dia tahu, sebenarnya kita semua nak sambut birthday dia"
Jennie mengangguk. Air matanya cuba di tahan. Persahabatan yang telah di bina musnah akibat salah faham.
"Mesti dia benci saya kan?"
Jimin memandang Jennie yang sudah mengalirkan air mata.
..
Busan (9:55 pagi)
Jihyo mengurungkan diri di dalam bilik. Tidak keluar langsung dari biliknya. Pergelangan tangannya di lihat berkali-kali. Masih ada kesan merah.
Tok!Tok! Taehyung mengetuk pintu. Jihyo tidak menghiraukan Taehyung yang masih mengetuk pintu. Air matanya mengalir.
"Jihyo, aku tahu aku salah. Tapi, tolong buka pintu ni. Aku dah siapkan makanan. Jom makan"
Perubahan pada suara Taehyung membuatkan Jihyo lemah.
"Pergi la! Saya tak nak makan"
Jihyo merespon kepada ajakan Taehyung tadi. Tanpa membuang masa Taehyung terus membuka pintu bilik Jihyo dengan kunci pendua.
"Macam mana awak masuk?"
Jihyo bertanya apabila melihat Taehyung sudah berada di dalam biliknya. Kunci pendua di tayangkan di hadapan Jihyo.
"Jom makan. Nanti bakal isteri aku sakit"
Taehyung mengusap kepala Jihyo perlahan. Jihyo pelik! Pelik dengan keadaan Taehyung yang asyik berubah watak. Jihyo akur.
Tbc.
YOU ARE READING
Crudele | Song Jihyo & Kim Taehyung [C]
Подростковая литература【 Presenting 】 〝 Crudele by 00deadofwrite 〞 Dia yang selalu nampak normal sebenarnya tidak. He's playing innocent but he is the devil one. Mengejar cinta pertama sampai dapat. Merosakkannya. Itulah rancangan yang berada di benak pikirannya. Kim Taeh...