Mereka sampai ke perkarangan rumah Hana setelah balik dari klinik kaki Hana hanya terseliuh dan mengalami luka-luka yang ringan saja.
Tapi bagi Hana luka biasa pon dia punya sakit tu bukan main menyengat lagi. Hana mula jadi takut nak balik ke rumah. " Sarah macam mana aku nak cakap dengan mummy ,daddy dengan abang aku ni nanti? " kata Hana kuat.
" Hana cuba kau relax jangan nak buat kalut, kau ni dari dulu sampai sekarang perangai kalut tak bertempat " ujar Sarah geram dengan perangai Hana. Dia yang sedang memandu pon geram dengan perangai kalut Hana.
" Macam mana aku tak kalut dalam rumah aku tu semua keturunan singa kau tahu tak" jerit Hana kuat.
"Wei apa yang korang bising sangat? Dah Hana jom turun aku papah kau masuk rumah cepat " kata Wana tiba-tiba daripada luar kereta
" Wana kalau aku tak turun tak pa tak? " kata Hana perlahan. Dia dah takut macam nak meletup jantung dibuatnya.
" Kau Hana jangan nak mengada buat banyak songeh, aku panggil along kau nak tak? " kata Wana sambil ugut memanggil nama along dia, lagi cuak muka Hana. Cepat-cepat Hana keluar daripada kereta.
Sarah mula memapah Hana ke arah pintu utama dan Wana mula memberi salam
" Assalamualaikum Auntie Sal " Salam diberi oleh Wana.
Pintu utama mula terbuka dan mata Datin Salma mula terbuntang apabila melihat anak daranya dengan kaki berbalut.
" Waalaikumussalam, Allahuakbar what happen to you? " soal Datin Salma kuat.
"Auntie sebenarnya Hana tadi excident sikit, waktu kami nak pergi ke kereta tapi nasib baik Wana tarik tangan Hana cepat. Jadi cuma luka sikit-sikit ja auntie and this ni ubat Hana" terang Sarah panjang lebar.
" Nasib baik sikit dah jom kita masuk. Sarah dengan Wana boleh tolong hantar Hana ke dalam bilik dia tak? Auntie nak buat bubur dan air untuk korang sekali " kata Datin Salma panjang.
" Baik lah auntie jangan risau kita orang bawa Hana masuk bilik ye " kata Wana.
Sampai mereka di tingkat atas pintu bilik dibuka oleh Sarah dan terpampang kemaslah bilik Hana yang bersih dan design bilik yang tidak memenuhi ruang bilik
" Terima kasih sangat-sangat korang sebab tolong aku dan belanja aku " kata Hana berterima kasih kepada kawan baiknya." It's okay Hana takat benda macam ni apa lah sangat dengan pertolongan kau dulu masa kita belajar tak dapat kita orang nak balas macam mana lagi" kata Sarah
Ya dulu Hana yang sering tolong dia dan Wana walaupun benda itu besar Hana tetap tolong dan tak akan terbalas budi Hana selama ini kepada dia dan Wana.
" Wana , Sarah aku tolong korang dulu ikhlas wei dah jangan nak buat drama sedih pulak." Kata Hana
Tiba-tiba Hana teringat sesuatu dan dia mula menjadi kalut
YOU ARE READING
CIK KALUT ENCIK HANTU ( Slow Update )
Romance'Cik Kalut atau namanya UNGKU HANA BATRISYA BINTI UNGKU AZMAN. Umur Hana 23 tahun tapi perangai macam budak darjah 3 pening kepala abang- abangnya nak menjaga adik perempuan seorang tapi macam ada sepuluh rasanya 😒 ' 'ENCIK HANTU atau namanya MEGA...