BAB 13

237 10 2
                                    

Hari yang ditunggu untuk Hana telah pun tiba seperti biasa dia akan bangun awal menunaikan kewajipannya. Siap sahaja mandi menunaikan solat dia membuka pintu almari bajunya dengan gementar tidak sabar mahu keluar bersama  Adam. Dia menilik baju yang sesuai untuk dipakai pada hari temujanjinya ( ye la tu temujanji 😌) disebabkan Adam ingin membawanya bermain boling jadi dia memilih untuk memakai seluar.

 Dia menilik baju yang sesuai untuk dipakai pada hari temujanjinya ( ye la tu temujanji 😌) disebabkan Adam ingin membawanya bermain boling jadi dia memilih untuk memakai seluar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gaya simple dan ala-ala remaja. Dia cepat bersolek nipis sekadar menghiasi mukanya.
Dia berlari turun keluar daripada biliknya apabila Adam menghantar whatsapp mengatakan sudah tiba di taman perumahanya. Hana melihat familynya ada di ruang tamu.

" Morning semua" ujar Hana senyum membetulkan rambutnya.

" Morning ni Hana nak pergi mana awal pagi ni " ujar Datin Salma.

" Harini Hana nak keluar dengan abang Adam ye mummy sebab haritu abang Adam ajak lama dah baru harini Hana dapat keluar dengan dia " ujar Hana tersengih ke arah mummynya.

" Amboi bukan main cepat je kalau Adam ajak keluar ye bila angah ke along ajak keluar banyak betul alasan tu " ujar Haris sinis. Hana mencebik muka bila Haris sengaja mengungkit.

" Memang la korang ajak chess lepas tu korang yang suruh chess bayar apa cer" soal Hana sambil menjongkitkan keningnya. Datuk Ungku Azman dan Datin Salma hanya ketawa perlahan melihat gelagat anak mereka walaupun masing- masing sudah berumur tapi perangai budak-budak itu belum mampu terbuang daripada  diri mereka. Mereka semua dikejutkan dengan bunyi hon kereta menandakan Adam sudah sampai Hana cepat menyalam tangan daddy dan mummnya tidak lupa juga abang-abangnya.
Haziq dan Haris menghantar Hana sampai ke kereta milik Adam.

" Adam kau jangan lambat sangat hantar budak ni kang ada yang hancur muka tu kang" ujar Haziq memberi peringatan kepada sepupunya.

" Mesti la aku hantar chess awal kau jangan risau budak kecik ni senang je nak handle" ujar Adam.

" Aku pergi dulu ye nanti kita lepak sekali tempat biasa" tambah Adam lagi.

" Ok bro hati-hati bawa kereta" ujar Haris. Kereta milik Adam meluncur berlalu pergi daripada perkarangan rumah milik keluarga Hana.

" Wah lawa harini nak pergi mana-mana ke " usik Adam. Hana melihat Adam dengan riak terkejut.

"Ouhh orang tua rupanya tu yang lupa dia yang ajak kita lepas tu dia tanya stupid question" balas Hana selamba.

" Sekarang ni memang tak leh nak gurau langsung kan " ujar Adam ketawa perlahan.

" Saja la tu nak buat orang sakit hati" ujar Hana sinis.

" Ala baby kecik ni merajuk pulak ok harini kita main boling lepastu chess kena teman abang beli barang pulak jangan risau harini abang belanja chess minta je nak apa abang kasi punya " ujar Adam sambil melirik ke arah Hana.

" Ye lah Hana ok ja dah ada orang nak belanja so tak ada la nak merajuk sangat" ujar Hana dengan ketawa kecil.

" Dah sampai jom turun" ujar Adam membuka pintu untuk Hana. Hana keluar daripada kereta dengan senyuman yang melebar.

CIK KALUT ENCIK HANTU ( Slow Update )Where stories live. Discover now