BAB 7

231 11 0
                                    

Adam dan Hana masuk ke dalam kafe. Dia begitu teruja dan pelbagai soalan yang bermain di mindanya untuk bertanya kepada abang Adam yang terlalu istimewa buatnya.

Mereka memilih meja yang jauh sedikit daripada pandangan orang. Hana senyum bahagia bila wajah yang sudah lama tidak dipandang sekarang betul-betul berada di hadapannya.

" Abang apa khabar sekarang best tak belajar kat sana? " ujar Hana kepada Adam

" Alhamdullilah abang sihat, best la chess merantau kat negara orang siapa tak seronok kan " kata Adam sambil tersenyum memandang muka Hana yang merenungnya.

Pelayan restoran datang membawa menu makanan. Hana memesan chicken grill dan orange juice manakala Adam memesan lamb chop dan watermelon juice.

" Chess kenapa kerja dengan mama kenapa tak kerja dengan daddy je ? " Soal Adam bila melihat Hana bekerja dengan ibu saudara mereka.

" Hana tak dapat lagi kerja sebab tu la Hana kerja dengan mama dulu, nak kerja dengan daddy sorry la memang tak la Hana nak kerja situ " kata Hana bila orang sering mempersoalkan hal tersebut.

" Ok abang tak tanya dah pasal hal ni ok sayang" kata Adam.

Inilah Adam yang dikenalinya sering bermain dengan kata-kata yang manis Hana rasa terbuai di hati sukar ditafsir. Sebab itu bila dia marah, Adam akan lembutkan hatinya balik dengan kata-kata yang romantik.

" Ha abang ni suka sangat balik mengejut lepas tu tak beli langsung hadiah untuk Hana? " kata Hana sambil mencebikkan mukanya.

Adam tersenyum mendengarkan kata-kata adik sepupunya walaupun Hana sudah 23 tahun tapi perangai manja sering membuat Adam tersenyum. Tak akan la dia boleh lupakan hadiah untuk budak yang seorang ini. Adam mengeluarkan kotak daripada poket seluarnya.

Seutas gelang tangan berwarna pink dan berbentuk bunga berada di hadapan Hana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Seutas gelang tangan berwarna pink dan berbentuk bunga berada di hadapan Hana. Hana terkejut dan tersenyum bila melihat abang Adam membelikan gelang yang mahal ini untuk Hana.

" Wah cantiknya! Abang thank you so much. Ingatkan dah lupa dah kat Hana" kata Hana teruja dan menilik gelang tersebut.

" Tak akan la abang nak lupakan chess pulak. Chess kan satu-satu kesayangan abang " ujar Adam mengambil gelang ditangan Hana dan memakaikan kepada Hana.

" Jaga elok-elok ye mahal ni abang beli guna duit abang sendiri " tambah Adam lagi.

" Baik abang Hana akan jaga sebaik mungkin " ujar Hana. Bagaimana Hana jaga hati Hana untuk abang begitu juga la pemberian hadiah abang ini kata Hana dalam hati. Biarlah rahsia cinta dia untuk Adam hanya dia seorang yang tahu.

" Jom kita makan nanti abang nak hantar Chess balik butik pulak nanti mama bising abang yang kena nanti" ujar Adam setelah makanan mereka tiba. Hana mengangguk tersenyum bila melihat pergelangan tangannya dihiasi hadiah pemberian Adam.

CIK KALUT ENCIK HANTU ( Slow Update )Where stories live. Discover now